Skocz do zawartości
ryba84

Czyszczenie wtrysków 2.0 tdi

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Coraz częściej zaczyna wypalać mi dpf. Po doświadczeniach z poprzednim volvo wiem że można temu zaradzić czyszcząc wtryski za pomocą chemii. W przypadku volviaka jest schemat podłączenia przewodów do zasilania i powrotu paliwa. W przypadku passata b8 nigdzie takiego schematu nie znalazłem a sam nie potrafię tego ogarnąć. Z filtra paliwa wychodzą 3 przewody. Robił już to ktoś w ea288?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Również mam B8 DFCA i są tylko 3 wąże. Obawiam się, że powrót jest nie tylko na filtr, ale i na zbiornik. Raczej środkowy z pomiarem temp. paliwa to pobieranie do pompy wysokiego. Powrót nie wiem czy wraca tylko do filtra dolnym (tam gdzie obejma nr 8). Nr 19 to przewody od zbiornika.

image.thumb.png.14e3e060c695ed7e552fb8e5fa3c44ab.png

Powrót z listwy z zaworu ciśnienia wraca na 100% podłączeniem z obejmą 10. Moim zdaniem ryzyko jest takie że paliwo ze środkiem do czyszczenia dostanie się do baku jak będzie za duże ciśnienie w pompie nr 21. Mam zamiar po czyszczeniu wykręcić ten regulator ciśnienia i dać go do myjki ultradźwiękowej, bo w VCDS skacze mi ciśnienie na listwie (na drugim rys część nr 9).

zobacz: EXPERT USZKODZONY ELEKTROZAWÓR CIŚNIENIA PALIWA COMMON RAIL MASZ PROBLEM ZOBACZ CR VALVE BOSCH - YouTube

image.thumb.png.39d380749c256d19e3fbfa2c68bebd00.png

 

 

 

 

Edytowane przez Ravine

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 14.01.2023 o 20:55, ryba84 napisał:

Dzięki. 

I jak robiłeś już te płukanie? Cały czas zastanawiam się czy nie będzie potrzebne ciśnienie wstępne z powodu tylko trzech podpięte do filtra.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak trzeba podłączyć sprężone powietrze aby to działało. Coś takiego

 

s-l1600.jpg

 

Edytowane przez jakbli

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja też zrobiłem tylko bez tego ustrojstwa za 500zl. Swoja droga ciekawy jestem gdzie to podłączyć? 

Wlałem całość środka do zbiornika na filtr, podczas jego wymiany.

U mnie okazało się, że nierówna praca silnika to wina mechanicznej usterki zaworu na listwie CR. Próbowałem czyszczenia ultradźwiękowego, ale pomogło tylko na parę km.

Jutro montuje nowy Zawór Ciśnienia Paliwa VWAG 04L130764C BND V740 i raczej wszystko powinno być ok. 

PS

Dodatkowo uszkodzenie objawiało się świeszczykiem podczas pracy silnika. Namierzyłem to stetoskopem.

20230416_093753.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja odpuściłem czyszczenie wtrysków. Pomysł z wlaniem preparatu do obudowy filtra paliwa jest słaby. Przecież zaraz wszystko wyląduje powrotem w baku. 

A co do tego świerszczenia. Praktycznie każde 2.0 tdi po 2014r ma ten specyficzny świergot. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 17.04.2023 o 22:31, Ravine napisał:

Ja też zrobiłem tylko bez tego ustrojstwa za 500zl. Swoja droga ciekawy jestem gdzie to podłączyć? 

Wlałem całość środka do zbiornika na filtr, podczas jego wymiany.

U mnie okazało się, że nierówna praca silnika to wina mechanicznej usterki zaworu na listwie CR. Próbowałem czyszczenia ultradźwiękowego, ale pomogło tylko na parę km.

Jutro montuje nowy Zawór Ciśnienia Paliwa VWAG 04L130764C BND V740 i raczej wszystko powinno być ok. 

PS

Dodatkowo uszkodzenie objawiało się świeszczykiem podczas pracy silnika. Namierzyłem to stetoskopem.

20230416_093753.jpg

Wymiana zaworu pomogła?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności