Skocz do zawartości
DJ.Tuning

benzyna Brak ciśnienia oleju opiłki w misce B6 3.2fsi

Rekomendowane odpowiedzi

Ale mnie dawno na forum nie było. 

Mam problem ze swoim B6 3.2fsi Dsg

Ostatnio na zimnym zauważyłem że dłuższą chwilę przy pierwszym odpaleniu słychać głośną pracę silnika po chwili to ustępowało. 

Zwaliłem to na stary olej (około 12000kkm) 

Ale wczoraj wywaliło błąd ciśnienia oleju i silnik zaczął pracować jak diesel. 

Dziś przy wymianie oleju zauważyłem opiłki na filtrze oleju, chyba Alu bo się nie przyciągają do magnesu. 

Po zalaniu świeżym olejem i założeniu nowego filtra praca silnika się uspokoiła ale nadal jest hałas z okolicy plastikowej osłony od strony skrzyni . I nadal występuje problem z ciśnieniem oleju. 

 

 

 

Edytowane przez DJ.Tuning

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To coś wiem więcej po zdjęciu miski olejowej. 

Znalazłem w środku różne rzeczy. Może teraz ktoś coś podpowie? 

Ten plastik z drugiego zdjęcia też tam był zawiesił się na wkładzie michy 

IMG_20220903_134343362_HDR.jpg

IMG_20220903_135907261_HDR.jpg

 

Zdjąłem pokrywę i zonk. 

Wygląda na to że prowadzenie łańcucha się rozleciało. (na filmiku widać jaki jest luz) 

U mnie auto jest 4 rok i zawsze na czas wymiana oleju, olej też staram się dobry lać i nie rozumiem skąd takie nagary? 

Sprawa kolejna to mokre 3 kanały w kolektorze. 

 

IMG_20220903_190900891_HDR.jpg

IMG_20220903_190908687_HDR.jpg

IMG_20220903_191025534.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kompletny nowy rozrząd wpadł do auta. i po poskładaniu jest lipa.

Na wolnych obrotach auto pali i pracuje równo. Ale jak schodzi z obrotów to jest pojedynczy stuk jakby zaworowy po stronie dolotu.

Wyjęcie kół zmiennych faz nic nie pokazało, nie noszą widocznych śladów zużycia.

Może ktoś podpowie co może jeszcze być? Zapchane kanały w elekrtozaworach? 

A może szukam nie tu gdzie trzeba? 

 

Edit:

"okulary" również wyczyszczone i sprawdzone. Złożone od nowa i dalej nic. 

Podpiąłem kompa skasowałem błędy. 

 

Wróciły te dwa:

============1==============
P0366
Raw code: 0366
ECU: Jednostka sterująca silnika
Status: Oczekująca
OBDII: Camshaft position (CMP) sensor B, bank 1 - circuit range/performance

============2==============
P0016
Raw code: 0016
ECU: Jednostka sterująca silnika
Status: Oczekująca
OBDII: Crankshaft position/camshaft position, bank 1 sensor A - correlation

 

Przed zmianą rozrządu ich nie było i teraz się zastanawiam co mogło pójść nie tak:

Rozrząd poskładany na 100% na znaki więc chyba raczej nie to?

jeśli nie to i nie wadliwy czujnik to co? 

Po uszkodzeniu rozrządu mogło coś rozwalić? Tylko jeśli tak to co? 

 

 

Edytowane przez DJ.Tuning

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Auto poskładane okazało się że jednak był przestawiony łańcuch. Teraz jest wszystko na 100% dobrze złożone, ale silnik dalej nie chodzi jak powinien. Powyżej 2500obr pojawia się spalanie stukowe i wyskakują błędy wypadania zapłonów na 3 i 4 cyl. Nie istotnie jak będę zamieniał świece i cewki zawsze błąd mam na 3 i 4. Dla pewności sprawdziłem jeszcze ciśnienie na tłokach. Wszystkie 6 pokazuje ponad 11 bar.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kurde może się nie znam ale strasznie dużo masz tam nagaru na górze. Jak byś wg oleju nie zmieniał albo strasznie kiepskim olejem go zalewasz. Co do wariatorów miałeś jej w jakiejś firmie co się tym zajmuje ?? Bo na moje ślepe oko to właśnie one tak robią. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności