Skocz do zawartości
ManiekFlos

Passat B6 nie odpala, wymiana silnika i wielu innych części nie pomaga

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, od kilku lat jestem posiadaczem Passata B6 Variant 2.0 TDI 170 km (BMR) DSG 2006r.,,,00.  W czym problem:

W lutym 2021r. auto nagle zgasło i już więcej nie odpaliło. Niewielkie próby doprowadziły do odpalenia samochodu, a tylko przy rozpiętej turbinie i odmie (tu zaznaczę, że nie jestem mechanikiem a mechanika samochodowa to dla mnie czarna magia więc średnio rozumiem co się dzieje w silniku). Po rozpięciu turbiny okazało się, że jedna z łopatek jest wyszczerbiona, a nakrętka od samej turbinki zniknęła. (kilka dni wcześniej coś huknęło podczas jazdy, ale auto jechało dalej, nie robiłem wówczas dużych przebiegów, a była zima). Aby nie ryzykować naprawy w ciemno, zdecydowałem się wymienić silnik na regenerowany ( tu a uwagę zasługuje fakt, że silnik brał już olej około 1l. na 1000km więc to też przyczyniło się do decyzji o wymianie). Z racji tego, że auto było przed podziałem majątku wspólnego, czekałem aż do zakończenia sporu sądowego. W czerwcu tego roku zamówiłem regenerowany słupek silnika, po zdemontowaniu, mechanik oddał turbinę do regeneracji DPF do czyszczenia, został założony nowy rozrząd i wszystkie nowe części związane z przekładką silnika. Po zamontowaniu wszystkiego silnik nie odpalił. Diagnoza prowadziła przez sprawdzenie pompy paliwa w zbiorniku i przy silniku. Wszystko było ok. Auto odpalało na PLAKA ale normalnie nie. Dalej pompowtryskiwacze, demontaż wysłanie do firmy która je sprawdziła, dwa kompletnie niesprawne a dwa na granicy. Zakupiłem 4 szt. regenerowane. Załamało mnie to bo przekroczyło to mój budżet na naprawę i sens naprawy już przekroczył granice rozsądku i rentowności naprawy auta. Zregenerowane pomp wtryski zamontowano i dalej nie odpala. Mechanik załamuje ręce, mówi, że wszystko sprawdzone i założone prawidłowo, a dalej odpala jedynie na PLAKA. Mówi, że potrzeby elektryk, elektryk mówi, że po kimś nie