Skocz do zawartości
Jacis

Passat B7 - 2013r - zamykanie klap nawiewu

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć wszystkim.

Zostałem ostatnio posiadaczem Passata B7 z 2013 roku. Przy zakupie wiedziałem o tym problemie i staram się go rozwiązać.

Regulatory - Denso
Klimatronik - 3AA907044BD - nie pamietam koncówki czy BD 

Problem polega na tym, że podczas dłuższej jazdy zamykają się wszystkie klapy nawiewu. Wentylator działa ale nigdzie nie wieje. Czytałem kilka tematów z tym problemem lecz nikt go jeszcze nie rozwiązał.

Po podłączeniu są 3 błędy:
B10B8 i B1091  -  błąd zablokowania i błąd regulacji dla B1091 - z opisu nie wiem który to regulator, byłbym wdzięczny za informacje który to.


Ogólnie od strony kierowcy są 4 regulatory a od strony pasażera jest 1 plus 1 na obieg.
Rozebrałem wszystko co się dało żeby dostać się do wszystkich regulatorów bez ściągania deski lecz chyba będę musiał, żeby wykręcić jeden z dwóch zaraz obok licznika. 
Po odłączaniu każdego po kolei pokazywały się inne błędy niż te dwa błędy wyżej wymienione.
Podczas włączenia adaptacji wszystkie chodzą oprócz dwóch zaraz obok licznika. Wyciągnąłem jeden z nich i pomierzyłem. Wszystko sprawne i nic nie jest zacięte. Ale żeby wykręcić drugi i tak muszę ściągnąć deskę rozdzielczą.
Może coś w nagrzewnicy się zablokowało?
I to był koniec z wczorajszym sprawdzaniem. Dzisiaj chce sprawdzić dokładniej. Pewnie ściągnę deskę rozdzielcza.


Ogólnie W Etce online nie znalazłem schematu mojej nagrzewnicy. W żadnym schemacie nie ma 4 regulatorów od strony kierowcy. Może ktoś wie dlaczego ? 

Jeszcze jeden problem napotkałem a mianowicie, że przy wyłączonym AC klimatyzacja dalej chłodzi.


Zastanawiam się czy czasem nie ma problemu z climatronikiem. Może ma złe kodowanie ? Auto było serwisowane w autoryzowanym serwisie.
 

Jakby ktoś miał informacje na temat tych błędów lub poradził sobie z tą usterką to proszę o informację :)

 

Pozdrawiam 

 

Przypomniało mi się jeszcze, że nie działa regulacja nadmuchu na nogi. A ciągle działa nadmuch na twarz. Na szybę przednia tak średnio.  

Edit

 

Dodałem zdjęcie z instalacji do klimatronika. Izolacja była nie oryginalna A pod nią coś takiego. Raczej nie powinno to tak wyglądać. Co Wy na to? 

IMG_20220729_171432.jpg

IMG_20220729_171913.jpg

IMG_20220729_172000.jpg

Edytowane przez Jacis
Dodatkowa informacja

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście, że nie powinno. Być może to jest przyczyną usterki. Ciekawe po co ktoś tak poucinał przewody w wiązce.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Cześć.

Oczywiście było to przyczyną usterki. Sprawdziłem wszystko i są to zasilania 2 regulatorów które są za licznikiem. Dzwoniłem dopytać gdzie był serwisowany wcześniej i okazuje się, że stało się to po naprawie klimatyzacji u mechanika. Wymieniony został kompresor i gratisowo musiał przeciąć te przewody. I widać, że wiedział co robi. Błędy dwóch regulatorów do których trzeba ściągać deskę. Szybka naprawa i spora kasa ;)

Temat rozwiązany. 

 

 

 

Cześć wszystkim ponownie. 

Pojechałem wczoraj w daleka podróż i znów stało się to samo. Pozamykało wszystkie klapy. Z klimatronika nic nie da się zrobić oprócz włączenia obiegu a dzisiaj rano znów wszystko działa. Każda klapka się reguluje. Zastanawiam się co można sprawdzić w blokach danych. 

No i nie działa wyłączenie klimatyzacji. Tzn przycisk AC załącza się i wyłącza ale sprężarka chodzi cały czas. 

Pozdrawiam 

 

EDIT

 

Czy ktoś posiada wiedzę na temat kodowania klimatronikow? 

I czy to normalne że jak wyłączę panel klimatronika to nie rozłącza sprężarki? Cały czas pokazuje koło 14 bar. Trochę bez sensu. 

EDIT

Odpiąłem klimatronik i uruchomiłem auto. Kompresor i wentylatory działają na maxa. Po kilku sekundach nie da rady dotknąć przewodu klimatyzacji. 

Czy to możliwe, że przez to ze klimatyzacja działa cały czas na maxa to chłodnica klimatyzacji w nagrzewnicy tak mocno jest zaszroniona ze nie ma przez nią przepływu? 

 

 

Cześć. 

Pisze nowy temat bez edycji.

Sprawdziłem co mogłem i stwierdziłem że jest uszkodzony zawór na kompresorze. Nawet z odpięta wtyczka chłodzi na maxa. Może być zawieszony albo uszkodzony. Więc z tego wszystkiego teraz czeka mnie wizyta u mechanika który ściągnie czynnik i wymieni zawór. 

Może ktoś kiedyś będzie miał podobny problem i dojdzie w tym wątku do rozwiązania jak ja. 

Pozdrawiam wszystkich. 😁Miłego weekendu. 

Edytowane przez Jacis

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

Mam podobny problem. Latem czy zimą po uruchomieniu auta po kilku minutach zamyka się nawiew i mimo, że dmuchawa chodzi do wnętrza nie dostaje się powietrze. Nie mam pojęcia jaka może być przyczyna. Po dłuższym postoju nawiew działa i ponownie po kilku minutach zostaje nadmuch odcięty?

Jeżeli ktoś rozwiązał podobny problem to proszę o info

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czujnik Świerzego powietrza.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności