Skocz do zawartości
napster

benzyna Problem z temperaturą układu chłodzenia

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, szukałem po tematach ale niestety nie znalazłem mojego problemu.

Pacjent to Passat B5 FL 1.8T 150 KM AWT rok 2001

Parę dni temu, zrobiłem kapitalnie całą głowicę, wypalone zawory i gniazda spowodowane przez LPG, auto ma najechane 421 tys.

Problem zaczął się z płynem chłodzenia, uszczelka została wymieniona, cały kompletny rozrząd, cały nowy płyn chłodniczy, termostat, czujnik temperatury płynu chłodzenia ten który znajduję się z tyłu głowicy, kilka węży od układu chłodzenia a w szczególności ten co idzie z bloku silnika do turbiny, została wymieniona nowa chłodnica wody.

Po poskładaniu wszystkiego w całość, objawił mi się problem zapowietrzonego bloku, odpowietrzałem go chyba z 3 dni i w końcu się udało. Podczas jazdy temperatura płynu wynosi 90C a jak tylko przystanę gdzieś np: w korku to temperatura na VAGU pokazuje wzrost do góry, czym dłużej stoję tym temperatura idzie nawet do 117C, wystarczy że dodam leciutko gaz i temperatura gwałtownie spada do 90C, wąż za termostatem który idzie do chłodnicy jest gorący więc wychodzi na to że termostat otwiera, grzanie w aucie jest także obieg jest. Jutro sprawdzę jeszcze jak auto się rozgrzeje czy WISKO pracuję ale jak pracuję to już nie mam pojęcia gdzie szukać przyczyny.

Termostat firmy: WAHNER

Czujnik Temp firmy: Delphi TS10236-12B1

Pomoże ktoś? Jakieś sugestię ?

Dodam jeszcze że spalanie na postoju PB wynosi 1,5 L/H więc trochę za dużo.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dodam, że węże chłodzenia nie są napuchnięte, tylko jak silnik zagrzany jest zgaszony to po około 30 minutach jak odkręcę korek z zbiorniczka płynu to z węża odpowietrzającego tego u góry pluje płynem z powietrzem.

 

Panowie, dziś rano sprawdziłem WISKOZE i niestety na zimnym silniku jak i na ciepłym brak reakcji, wentylator idzie na takich samych obrotach, lekko się kręci i na zimnym i na ciepłym czyli wisko nie zasprzęgla, tylko dziwi mnie fakt że podczas jazdy mam temp 94C i gdzieś około 97C dopiero termostat otwiera tak mi się wydaję. Czy po wymianie wiskozy temperatura wróci do normy? Czy wymienić termostat?

 

Panowie temat rozwiązany, tak myślę. Powodem wysokiej temperatury była wiskoza i zarazem termostat. Termostat do mojego modelu nie może być uniwersalny tylko z takimi dwoma sprężynkami. Temperatura podczas jazdy oscyluje w granicach 91-93 stopnie, natomiast na postoju temperatura wynosi 105 stopni,

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności