Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Pomóżcie 

Mam Passata b8 rocznik 2015 klimatyzacja trzy strefowa i dzisiaj przestał działać nawiew na tył oraz tył nogi. PRZÓD DZIAŁA NORMALNIE KRATKI ORAZ NOGI TEŻ.

JAKI MOŻE BYC POWÓD?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Prawdopodobnie uszkodzony silniczek klapy na tył .

Częsta usterka nie tylko nawiewu na tył .

Edytowane przez Marek3

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gdzie ten silniczek się znajduję?

Ale nawiewu na nogi pod siedzeniami z tyłu też nie ma a z przody jest?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Silniczek na tył będzie widoczny po demontażu konsoli środkowej , jest tuż pod panelem klimy.

Jak chcesz sobie taki silniczek /silniczki zakupić to musisz sobie numer z niego spisać , bo były dwa układy Denso i Valeo i nawet aso po numerze vin nie dobierze na 100 %

Zrób najpierw nastawy silniczków , jest szansa że ruszy .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za pomoc

A w jaki sposób robi się nastawy można samemu?

Edytowane przez Kris2207

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ktoś napisze jak sie robi nastawy klap, kombinacja przycisków (których)? czy programen ??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

VCDS'em czy tam OBDEleven zrobisz na pewno,

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

AC razem z przyciskiem nawiewu na kratki przytrzymać aż diody będą migać na przeniam.

Wada tej manulalnej metody , to nie wiadomo czy kalibracja zakończona sukcesem czy nie ...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 3.06.2022 o 22:19, Marek3 napisał:

Silniczek na tył będzie widoczny po demontażu konsoli środkowej , jest tuż pod panelem klimy.

...

Wiesz co po kolei odkręcić? wyjąłem radio i panel klimy a pod nimi dalej plastik i 1 śrubka po środku. Pod spodem wydaje się że są jakieś silniczki ale ten kawał plastiku na którym są zamontowane klima i radio zdaje być nie demontowalny. Nie próbowałem jeszcze bokiem tego wyjmować.

U mnie sytuacja jest taka że z tyłu centralny i na nogi cały czas wieją powietrzem z poza auta, czyli zimą leci zimne a latem ciepłe. Bez możliwości sterowania temperaturą. rozsypało się to po ok 220tys.km.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Napisałem że silniczek będzie widoczny , po demontażu konsoli środkowej (tunelu) ten element od lewarka zmiany biegów biegnący do tylnego nadmuchu i że silniczek jest pod panelem klimy mniej więcej , nie trzeba go demontować.

Te silniczki bardzo często umierają , sam wymieniłem już trzy sztuki , więc używek nie polecam .

Może na początek zdemontuj boczne osłony tunelu są mocowane na jedną śrubkę torx 20 , śruby są ukryte za zaśleką (zaślepka jest w okolicy pedalu gazu , po drugiej stronie poniżej schowka) , potem trzeba osłonę w dół pociągnąć .Dodatkowo zdemontuj osłonę pod kolumną kierowniczą 3 x torx 20 i dwie plastikowe nakrętki .Powinieneś zobaczyć silniczki ....

Do demontażu silniczka nawiewu tył trzeba cały tunelu zdemontować. 

 

Edytowane przez Marek3

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Niestety u mnie demontaż tunelu potwierdził że plastik zasłaniający te silniczki pod panelem klimy jest klejony do reszty stelażu deski. Deski nie będę zdejmował. Już wolę jeździć bez sprawnego sterowania nawiewu z tyłu. Jest jeszcze opcja by ten plastik nożem w miejscach klejenia poprzecinać ale nie mamy żadnej pewności że się uda wszędzie nożem dotrzeć.

W ramach odstresowania się pozamiatałem garaż, sukces, chociaż jeden ;) Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, FoKaB8 napisał:

Niestety u mnie demontaż tunelu potwierdził że plastik zasłaniający te silniczki pod panelem klimy jest klejony do reszty stelażu deski. Deski nie będę zdejmował. Już wolę jeździć bez sprawnego sterowania nawiewu z tyłu. Jest jeszcze opcja by ten plastik nożem w miejscach klejenia poprzecinać ale nie mamy żadnej pewności że się uda wszędzie nożem dotrzeć.

W ramach odstresowania się pozamiatałem garaż, sukces, chociaż jeden ;) Pozdrawiam.

Wg vw faktycznie trzeba ściągać deskę ,aby go wymienić .

Ostatnio wymienialem v158 i 159 klapy odmrażania , po lewej stronie na samej górze , wg vw też trzeba deskę zdejmować , wymieniłem bez demontażu deski czasem trzeba trochę pomyśleć i pomęczyć się niestety )

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

według producentów do wielu rzeczy trzeba demontować pół auta a to chodzi tylko o roboczogodzinę i w pewnym sensie ułatwienie sobie roboty, i no też o czas, bo zrzucasz blat i masz wszystko jak na tacy, a tak to jak kolega wyżej mówi, trzeba usiąść i na spokojnie pokombinować. Fakt, ja się do tego jeszcze nie zabierałem, bo nie mam potrzeby. Ale i w Passacie wyciągnięcie dechy nie będzie pewnie jakimś super ciężkim wyzwaniem, kwestia obejrzenia fotek w etce i popatrzenia na allegro gdzie są elementy mocujące deche do auta. To nie statek kosmiczny tylko masowo produkowane auto które w fabryce ma być składane jak najszybciej. :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dla tych co chcą trochę powalczyć z wymianą silniczka , załączam zdjęcia z wymiany .Bedzie konieczy demontaż kompletnej konsoli środkowej.W pierwszym etapie postanowiłem nawiercić dwa otwory w lewym wsporniku deski , aby móc przełożyć klucz trzpieniowy z torxem T15 , celem okręcenia dwóch wkrętów mocujących silniczek.Górny otwór okazał się nie potrzebny , do górnego wkręta można dojść stosują elastyczną przedłużkęna 1/4cala i bit z torx t15 , dodatkowo jest potrzebny magnes ,ponieważ wykręcanie śrubki odbywa się trochę pod kątem i w końcowym momęcie trzeba ją złapać magnesem .Aby wydręcić dolny wkręt silniczka potrzebujemy T15 ale na długim śrubokręcie ponieważ trzpień trzechodzi między dwoma linkami sterującymi nawiewiem.Następny etap to wyjęcie silniczka tu przydadzą się długie szczypce ,montaż nowego silniczka wymaga zsynchroizowania wycięć osi w obudowie nagrzewnicy z wycięcami zębatki silniczka ,oraz odpowiednie wciśnięcie silniczka ,tak aby trzeci uchwyt silniczka trafił na bolec ustalający pozycję silniczka.Otatni etap to wkręcenie śrubek mocujących ,tu proponuję łepek śrubki przykleić taśmą izolacyjną do torxa t15 tak ,aby nie spadła podczas montażu.  

20221116_152803.jpg

20221116_152751.jpg

20221116_152813.jpg

20221116_134358.jpg

20221116_134342.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam 

Dzisiaj odświeżam temat, tym razem nie działa nawiew na nogi z przodu i tyłu jeśli włączę tylko nawiew na nogi to powietrze leci z kratek środkowych i bocznych.

Ktoś ma jakieś rozwiązanie?

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podbijam temat. 

 

Czy ten silniczek może pracować jak "świerszcz"? Co prawda nawiewy mi działają, ale gdy włączam nawiew to słychać "świerszcza" przy każdej pozycji nawiewu. Jest to bardzo irytujące.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nie mam 3 strefy ale na wyświetlaczu Discovery jest temperatura z tyłu, raz się wyświetla raz nie, czy należy mieć włączony czy wyłączony w klimie tryb AUTO czy jest to zależne od czegoś zupełnie innego ??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności