Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Od jakiegoś czasu słyszę klekotanie (słychać dopiero jak radio jest dosyć cicho) w zakresie od 1200 do 2000 obrotów silnika - intensywność zależy od obrotów silnika, czasem jest mniej czasem bardziej słyszalne, a czasem prawie w ogóle. Powyżej 2000 obrotów zanika choć wydaje mi się że też lekko słychać. Słychać go przy utrzymywaniu prędkości, wolnym przyśpieszaniu na każdym biegu i przy powolnym puszczaniu sprzęgła przez automat na 2 biegu. Przy hamowaniu silnikiem lub dociśnięciu gazu - nawet startując od 1000 - 1200 obrotów tego klekotu nie ma.

Na luzie odciążając lub obciążając silnik (klima, elektryka itd.) i wsadzając ucho w każde miejsce w ogóle go nie słychać. Próbowałem też na postoju z wciśniętym hamulcem ruszyć - obciążyć silnik próbując ruszyć - też całkowita cisza.

Doszedłem do wniosku, że jest to zależne od obrotów silnika, ale auto musi się poruszać - miał ktoś podobny problem i go rozwiązał i może się podzielić gdzie szukać problemu?

Pacjent to 2.0 BiTDI.

PS: Nie jest to dźwięk metaliczny, tarcia tylko bardziej takiego lekkiego pukania.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ten typ tak ma ...(jeżeli wcześniej tak było )

klekocze jak traktor , gdy skrzynia automat wrzuci wysoki bieg przy niskiej prędkości auta , to obroty silnika są na ok.1100 i np. jest trochę pod górę (silnik ma większe obciążenie) klekotanie jest wyraźnie słyszalne.

Zmieniłem u siebie w Dsg punkt zmiany biegów (zmienia bieg na wyższy przy 2000 obr , i zmienia na niższy gdy obroty są niższe jak 1400 ) i klekocze tylko czasem podczas ruszania.

Edytowane przez Marek3

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Właśnie mam zmienione te punkty już od dawna, a to klekocze sobie właśnie do 2000 obrotów, bo mi zmienia biegi 1800 - 2000 na wyższy). Tylko nie wiem czy wcześniej to było aż tak słyszalne czy dopiero ostatnio jak jeżdżę bez radia to zacząłem na to zwracać uwagę, bo z cicho grającą muzyką też lekko słychać.

Edit: A wydaje mi się, że bardziej klekocze przy tych 1600 - 1700 niż przy tych 1200 - 1300.

Edytowane przez sthraphreep123

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Może wtryskiwacze hałasują , lub podkładki wtrysków...

Edytowane przez Marek3

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Długo masz to auto?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przepatrzyłem prawie wszystkie parametry w silniku i jedna rzecz jaka mnie zaniepokoiła to parametr - "Położenie spalania zasadniczego" - z ang. "primary combustion position".

Wszystkie cylindry mają 0.00° a na cylindrze 3 mam wychylenie po minus 15 - 20°.

Mógłby ktoś sprawdzić jak ma u siebie? Z czego to może wynikać, bo w google są szczątkowe informacje na temat tego parametru?

Korekcje na wtryskiwaczach mam po 0,02 do 0,15 mg/stroke.

Edytowane przez sthraphreep123

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dla wersji 190 km dane pomiarowe

W obd11 była opcja sprawdzenia zakodowanego  dzielenia jednego wtrysku paliwa na etapy , z tego co pamiętam to było ustawione na 2 .

W starszych common rail było możliwe na 6 etapów , a to wpływa na klekot lub jego brak.

Sprawdź czy podczas regeneracji filtra dpf ,też klekocze , bo w tym czasie u mnie silnik pracuje jak by pod maską było V6 , ostatni etap stryku (6 ) jest dla dpf.

Pewnie trzeba było by udać się do Tunera aby wtrysk dzielony był na 6 etapów wtedy było by ciszej  ,ale nie eko.

20220527_125333.jpg

Edytowane przez Marek3

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To klekotanie jakby z czasem się nasila, więc nie wiem czy to wina programowania.
Podczas ostatnich kilku wypalań DPF nie klekocze. Natomiast wcześniej wydawało mi się, że właśnie podczas wypalania DPF klekotał, a normalnie nie albo rzadko.

Ostatnim czasem cały czas wysłuchuję go, i przeważnie klekotanie jest w 70 - 80% czasu jazdy, choć na biegu 7 już go nie słychać praktycznie. Czasami mam jeszcze wrażenie, że przy większym dodaniu gazu to klekotanie zamienia się w lekkie szarpanie (minimalne) z częstotliwością tego klekotania.

U mnie parametry wyglądają:

Różnica 1 -0.17; 2 +0.06; 3 +0.08; 4 -0.02;

I położenie zależnie od gazu skacze gdzieś w zakresie ok. -20°.

Jak sprawdzić to ustawienie wtrysków w OBD11?

 

@EDIT Zastanawiam się jeszcze nad jedną kwestią, czy ASO mogło wgrać bez mojej wiedzy jakiś nowy soft silnika? Bo tak głośniej pracuje gdzieś od wizyty w ASO (naprawa blacharska kilku dniowa) - czy jest to zwykły zbieg okoliczności...? Mam wersję oprogramowania 2114, jest jeszcze numer oprogramowania ale to to chyba nie to samo?

Edytowane przez sthraphreep123

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

sthraphreep123, u mnie jest to samo w wersji 2.0 tdi 150, tylko że ja mam manuala, i jak jade np na drugim biegu w okolicach 2000 obrotów jednostajnie bez przyspieszania słychać takie klekotanie jak by spalanie stukowe czy coś takiego, gdy przyspieszam powyżej 2000 obrotów tego nie słychać, tylko jak jade stałą prędkością głównie na niskich biegach ewentualnie gdy przyspieszam z niskich obrotów do 2000, nie wiem czy to było wcześniej ale na pewno od kilku miesięcy to słyszę i to jak by układ wtyskowy dla mnie jest to dość głośne.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@maciekB8 ja jeszcze zauważyłem, że 1 - 2 - 3 bieg może zdarzyć się powyżej 2000 obrotów ale tylko i wyłącznie w jednym położeniu gazu, zdarza mi się to raz na jakiś czas uzyskać. Dla mnie też jest to głośne i nawet jak czasem ktoś ze mną jedzie to się pyta czy ten silnik tak pracuje :D

Też mam to od kilku miesięcy, a robiłeś jakieś naprawy w ASO może i mogliby zmienić soft? Bo właśnie to taka praca jakby zaczerpnął kultury pracy ze starego 1.9 tdi na PD :D

Edytowane przez sthraphreep123

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

sthraphreep123 u mnie jest ta sama historia co u Ciebie, wszystkie te same objawy, nie mam bladego pojęcia co to może być, ale raczej trzeba z tym jeździć i nie szukać bo może być ciężki temat. Mój jest z niemiec i faktycznie była akcja serwisowa na soft, chodziło o tą ekologie ale niemiec nie pojechał na wgranie softu bo jest taka informacja w serwisie że nie zostało zrobione. Gdybyś kiedyś do tego doszedł możesz zostawić info, jak mi się uda przypadkiem też się odezwe. Pozdrawiam :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przy sprawdzaniu komputerem znalazłem "Czujnik temp. recyrkulacji spalin 1 rząd 1, wartość nieprzetworzona" który wskazuje -273,1°C, orientuje się ktoś czy ten czujnik jest zamontowany czy tylko takie wskazanie jest z powodu jest fizycznego braku?

 

@maciekB8 u mnie ASO żadnego softu nie zmieniało - dopytałem, więc w tą stronę bym nie szedł. Jak długo masz te objawy, paliwo stosujesz zawsze to samo - jakie? Zauważyłem, że u mnie stuka właśnie jak jest ciepło na zewnątrz > 15°C, a im cieplej tym chyba bardziej.

Zastanawiam się jeszcze czy jak auto stało w naprawie to np. przy odpiętym akumulatorze mogły się jakoś wtryski "wyzerować" i potem źle "zaadaptować"?

@Marek3 porównałem ze zwykłym 2.0 tdi i 1.6 tdi z roczników 2016 - 2020 i troszkę ciszej chodzą, także ten stukot mój jest trochę nie naturalny.

Edytowane przez sthraphreep123

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 9.06.2022 o 20:53, sthraphreep123 napisał:

Przy sprawdzaniu komputerem znalazłem "Czujnik temp. recyrkulacji spalin 1 rząd 1, wartość nieprzetworzona" który wskazuje -273,1°C, orientuje się ktoś czy ten czujnik jest zamontowany czy tylko takie wskazanie jest z powodu jest fizycznego braku?

 

@maciekB8 u mnie ASO żadnego softu nie zmieniało - dopytałem, więc w tą stronę bym nie szedł. Jak długo masz te objawy, paliwo stosujesz zawsze to samo - jakie? Zauważyłem, że u mnie stuka właśnie jak jest ciepło na zewnątrz > 15°C, a im cieplej tym chyba bardziej.

Zastanawiam się jeszcze czy jak auto stało w naprawie to np. przy odpiętym akumulatorze mogły się jakoś wtryski "wyzerować" i potem źle "zaadaptować"?

@Marek3 porównałem ze zwykłym 2.0 tdi i 1.6 tdi z roczników 2016 - 2020 i troszkę ciszej chodzą, także ten stukot mój jest trochę nie naturalny.

Czy zauważyłeś jak pracuje podczas regeneracji filtra dpf , nie klekocze, i pracuje bardzo mienko , jak tak to racze nic nie jest zepsute 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@Marek3 różnie, czasem chodzi cichutko, czasem też lekko klekocze, ale ciszej niż normalnie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, mam dokładnie tak samo jak piszecie. Klekotanie jest słyszalne w granicy 1600-2000 obrót i da się usłyszeć jak na1- 2-3 biegu dodaje gazu ... Auto mam od nowości  przebieg to 96tys i wydaje mi się że wcześniej tego nie było. Paliwo lane na orlenie, przeważnie verva chodź wczoraj zalałem zwykłą ON . Jeśli ktoś ogarnie temat to proszę o informację, ogólnie jest to dość irytujący dźwięk i już zaczynam myśleć ze silnik się kończy, ale przy tym przebiegu 🤔

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@miodzik3 zacząłem lać zwykłego ON zamiast premium i jest ciszej, lecz dalej sobie klekocze. Nie mam pojęcia co to może być, jakby ktoś miał pomysły - to podrzucajcie.

Albo wcześniej tego nie słyszałem albo po serwisie w ASO mi się rzuciło odsłuchiwanie dokładnie pracy silnika, lecz ASO nie ruszało nic przy silniku i zarzeka się, że nic w sofcie nie robili.

Edytowane przez sthraphreep123

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam po długiej przerwie. 

Myślę iż w pewnym stopniu, a może całkowicie rozwiązałem problem klekotania. Według mnie problem jest z wtryskami to właśnie one dają taki odgłos nie ma pojęcia co jest tego powodem,  ale stosując do porad z filmiku silnik się wyciszył. Jeśli silnik klekocze to warto sprawdzić te metodę :

 

https://youtu.be/-i3E-sbfJaU

Pewnie są bardziej profesjonalne metody, ale ta praktycznie nic nie kosztuje. 

Po nocy odpaliłem auto i zostawiłem na 5min ,więcej czasu nie było i jak codzień pojechałem do pracy...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności