Skocz do zawartości
Gość Pedrowaty

Passat B8 2020 2.0 TDI 150k - brak zapłonu po wypadku

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Pedrowaty

Witam.
Passat B8 2.0 TDI 150 koni automat z 2020 jest po wypadku przodem. Brak zapłonu, wogole nie reaguje na przycisk startu. Główne bezpieczniki sprawdzone, fotele, radio działają i jeszcze jakieś pierdy. Kluczyk ma nową baterie, w kabinie na skrzynce bezpieczników jest 12.6V. Klemy akumulatora ok. VCDS oczywiście nie odpali bez zapłonu. Schemat to prawdopodobnie ten https://vwts.ru/vw/b8/vw-passat-b8-wiring-diagrams-eng.pdf ale nie wiem czy to pełny plik, nie mam dostępu do ELSA. Gdzie szukać? Czy są jakieś elementy w samochodzie odcinające zapłon po wypadku? Jakieś podpowiedzi? Napięcie na przekaźniku R4 terminal 15 jest. Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tak, są zabezpieczenia odcinające duży prąd (zapłon/rozruch) albo dopływ paliwa po wypadku. Różne są rozwiązanie, ale mechanicy naprawiający auta powypadkowe powinni mieć odpowiedź od ręki. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Pedrowaty

Chyba nikt nie ma pomysłu wiec podzielę się tym co stwierdziłem, może komuś się lampka zapali. Wymusiłem zamkniecie styku głównego przekaźnika J329 (Terminal 15 voltage supply relay) na którym to jest napięcie 12.6V ale brak napięcia sterującego z J519 (Onboard supply control unit). Po tym zabiegu udało się przeskanować kilka modułów natomiast jest dużo błędów komunikacyjnych. J519 zostało wymontowane i brak organoleptycznych śladów uszkodzenia. Nie jestem pewien czy ten moduł może być winowajcą braku zapłonu i całkowitej ciemności wskaźników. Niestety z ECU J623 nie jestem wstanie połączyć sie VCDS pomimo iż do ECU J623 dochodzi napięcie 12,6V (3 przewody czerwono/zielone 2,5mm2). Teraz musze wyjechać ale po powrocie dalej będę szukał. Jak ktoś ma jakiś pomysł to proszę o info.

Log-PASSAT B8 AUTOSKAN.txt

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ogólnie to może być taka sprawa, że są w różnych sterownikach zapisane crashlogi i są "zablokowane" i bez specjalnej aparatury tego nie ruszysz. Coś jak w np Golfie IV miałeś zapisany wystrzał poduszki w module airbag i VCDS'em nie szło za chiny ludowe skasować błędu, tylko programowanie na nowo, a to było 20 lat temu, moje zdanie jest takie, że są poblokowane sterowniki przez crashlogi, a teraz jest to nawet łatwiejsze do zrealizowania niż kiedyś bo masz wszechobecny internet. Ale to tylko moje zdanie. :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam czy uporałeś się z tym problemem 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Pedrowaty

Temat zakończony. Brak zapłony był spowodowany całkowicie uszkodzonym licznikiem który łączy kluczyk key-less z z immobilizerem poprzez podłączona antenę. Całkowicie martwy licznik (zalanie, niewidoczne z zewnątrz) blokował uruchomienie immobilisera. Dodatkowo wyszło na jaw że jest uszkodzenie selektora biegów skrzyni automatycznej który to nie pozwalał odpalić silnika w pozycji P. Licznik zmieniony na virtual bez światłowodu. teraz pytanie, czy ktos ma może kodowanie do Passata B8 do licznika virtual? Niestety nie mam nawet kodowania zwykłego licznika. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności