Skocz do zawartości
asterix_007

Nieszczelność w silniku 1.8TSI - passat b8

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie,

Passat b8, 2017r., silnik 1.8tsi, przebieg 77tyś km. Dzisiaj zauważyłem zapocenie na wysokości filtra olejowego. nieszczelność zlokalizowana jest poniżej jakiejś tam uszczelki w miejscu gdzie na fotce widzicie zółte kropki. 

Co to może być? być może gdy miałem wymieniany olej to komuś naciapało z filtra olejowego ale wg mnie wcześniej tego nie było.

zobaczcie na fotkę podglądową? co o tym sądzicie?

zdjęcie silnika.jpg

Edytowane przez asterix_007

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Najprościej spróbuj to umyć, i zobaczyć czy faktycznie się poci czy zostało po wymianie oleju. Tak to wygląda jak by to uszczelka z podstawy filtra oleju była(bodajże dwie tam są) ak.sie poci to przy następnej wymianie oleju to będziesz musiał uszczelnić.  Schemat poniżej. 

 

image.thumb.png.97cc714d4548aa0e8084397d4e6542c3.png

Edytowane przez Lukass

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Lukass, rozumiem że chodzi Ci o uszczelkę z numerem 7. no nic zobaczymy... osuszę to i zobaczę co i jak. ale jak to tylko to to okej.. bo już myslałem o uszczelce pod głowicą... 

ciekaw jestem czy to dużo roboty z wymianą takiej uszczelki? 

 

Edytowane przez asterix_007

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak 7 albo 16(od chlodmiczki oleju) bo dokładnie nie wiem jak to tam jest ułożone, ale najlepiej najpierw wyczyscix i zobaczyć czy dalej się poci. Z tego co wiem to troxhe dłubania przy tym jesr bo trzeba odkręcić całą  podstawę filtra oleju, o ile to będzie ta uszczelka bo różnie to bywa. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zobaczymy po krótkiej obserwacji.. ale na bagnecie jest ciut mniej oleju 

dziś powycierałem tam do sucha (musiałem się doposażyć w lepszy sprzęt bo trudno tam dotrzeć) i zobaczymy. ale widać tam jak jakby różowe drobinki takiego jakby czerwonego silikonu i to mnie zaczyna martwić.

płyn chłodniczy bez zmian, pełny stan.. płyn czysty, oleju nie przybywa, auto nie kopci więc w mojej ocenie uszczelka pod głowicą chyba raczej odpada

Edytowane przez asterix_007

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dziś wymiana oleju - tym razem w ASO w związku z promocja ;) panowie zauważyli nieszczelność, może to być od chłodniczki oleju ale żeby tam zajrzeć to trzeba demontować alternator i kompresor klimy.. niby. W ASO sie tego nie podejmę - chyba ze znacie jakiś inny pomysł żeby sie tam dostać?!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Żeby wymienić te 2 uszczeleczki trzeba targać kolektor czy wystarczy odkręcić  alternator i kompresor kilimy?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam ten sam problem tylko w 2.0 tsi, tam jest jakoś tak że filtr oleju jest wkręcany w jakieś kolanko a nie w blok i cieknie z uszczelek między kolankiem a blokiem. Uszczelki w aso około 200 zł, robociznę wołają ok 400 zł bo podobno dużo roboty z tym jest.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Też mi się tam leje, jedynie jestem ciekaw czy bez sciągania kolektora się obejdzie

  

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy do 2.0 TSI (CHHB) będą te same uszczelki co do 1.8 ? Czyli pod podstawę 06L 115 441, a pod chłodniczkę 06L 117 070 ? 

Też mi się zaczęło pocić. Na początku myślałem, że spod dolnej pokrywy rozrządu lub spod zaworu ciśnienia oleju. Po umyciu i obserwacji wychodzi, że spod podstawy filtra oleju - jak na foto w pierwszym poście.

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
On 10/31/2022 at 11:28 PM, otis89 said:

Też mi się tam leje, jedynie jestem ciekaw czy bez sciągania kolektora się obejdzie

  

Oddałem wczoraj do naprawy jutro będę go odbierał to zapytam mechanika co trzeba zrobić żeby to wymienić. Uszczelki w aso koszt około 200 zł.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie nieszczelność w 1.8 cjsa ale chyba na uszczelce od miski olejowej oraz na jakiejs śrubie nad miska.

 

 

Screenshot_2023-02-23-08-19-25-147_com.miui.gallery.jpg

Screenshot_2023-02-23-08-19-37-786_com.miui.gallery.jpg

Screenshot_2023-02-23-08-19-45-731_com.miui.gallery.jpg

 

Sprawdzilem ponownie. WYglada na to ze puscil klej z uszczelka na misce.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 4.11.2022 o 00:37, Łukasz23TR napisał:

Uszczelki w aso koszt około 200 zł.

Zamówiłem uszczelki w ASO Motorpol Wrocław: uszczelka OE 06L117070 (pomiędzy podstawę filtra oleju, a chłodniczkę) koszt 32,24zł, uszczelka OE 06L115441 (pomiędzy podstawę filtra oleju, a blok) koszt 24,18zł. Dodatkowo warto zamówić króciec (łącznik gumowy pomiędzy chłodniczką oleju ,a zespołem termostatu z pompą wody). Przy najbliższym serwisie olejowym będę wymieniał uszczelnienia.

Edytowane przez T_OMASZ
Wyciek usunięty.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jestem po wymianie uszczelnień. Wyciek był ewidentnie spod uszczelki pomiędzy podstawą filtra oleju, a blokiem silnika. Aby wymienić uszczelki trzeba trochę elementów zdemontować - kolektora ssącego nie demontujemy. Da się to zrobić w warunkach garażowych, z pomocą kanału lub podnośnika oraz dodatkowej pary rąk.

Użyte części:

1. uszczelka podstawy filtra oleju - nr 06L115441

2. uszczelka chłodniczki - nr 06L117070

3. króciec pomiędzy chłodniczkę, a zespół termostatu - Borsehung B11990

5. płyn chłodniczy 5L

 

Demontaż (1.8/2.0 TSI) 

1. odpiąć aku (okazja do podładowania), zdemontować łapacz powietrza nad chłodnicą (dwa wkręty torx 25)

2. spuścić płyn chłodniczy (zdjąć od spodu rurę od intercoolera, następnie odpiąć wąż od chłodnicy cieczy pod prawym reflektorem)

3. zdemontować zbiorniczek płynu wraz z wężem zasilającym (odpiąć wtyczkę elektr. od zbiorniczka, odpiąć wężyk powrotu, odpiąć przewód zasilający w okolicy przepustnicy i nad kolektorem ssącym, odkręcić dwa wkręty mocujące od kolektora ssącego - torx 25)

IMG_20230328_171800 - 1.jpg

 

4. wypiąć z zaczepów na kolektorze ssącym przewód gumowy od pompy wysokiego ciśnienia i odsunąć "na bok"

IMG_20230328_171800 - 2.jpg

5. wypiąć trzy wtyczki od czujników w podstawie filtra oleju (pod filtrem, od strony rozrządu oraz odkręcić wkręt mocujący rurkę bagnetu - torx 25)

6. zdemontować pasek wielorowkowy napędu osprzętu (klucz 16mm do napinacza)

7. zdemontować kompresor klimy (odpiąć wtyczkę elektr., odkręcić 3 śruby na klucz 13mm - dwie dolne najlepiej z kanału) i opuścić delikatnie na dół, oprze się na rurze dolotowej od intercoolera

8. zdemontować alternator (4 śruby na klucz 13mm), odkręcić przewód "+" od alternatora oraz odpiąć wtyczkę elektr., po lekkich manewrach z przewodem od klimy, alternator wychodzi

9. zdemontować obudowę filtra oleju, wyjąć filtr oraz plastikowy "bagnet z zaworkiem"

10. zdemontować podstawę filtra ( 5 śrub na klucz M10 Spline trzpieniowy) - wycieknie trochę płynu oraz oleju, więc warto podłożyć coś pod auto. Przy wyjmowaniu jest trochę gimnastyki pomiędzy kolektorem ssący, a kompresorem klimy, ale spokojnie wyjdzie

IMG_20230328_130814.jpg

11. śruby mocujące chłodniczkę do podstawy są na torx 45 (po wymianie uszczelki, należy uważać przy dokręcaniu - są do śruby "aluminiowe"

12. po wymianie uszczelek oraz króćca do chłodniczki, montaż w odwrotnej kolejności, pamiętając o przykręceniu i podpięciu wszystkiego

13. po włożeniu podstawy filtra na swoje miejsce, należy dopchnąć element tak, aby docisnąć króciec chłodniczki do zespołu termostatu i wkręcić najpierw dwie dolne śruby mocujące podstawę filtra (2 krótkie)

IMG_20230329_115229_edit_326270965567922.jpg

 

 

 

 

IMG_20230328_130827.jpg

IMG_20230328_141740.jpg

IMG_20230329_115150.jpg

 

 

Być może o czymś zapomniałem w powyższym opisie.

 

Edytowane przez T_OMASZ

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 23.02.2023 o 17:12, Jericho napisał:

WYglada na to ze puscil klej z uszczelka na misce.

Jestem po wymianie. Pusćiło uszczelnienie na misce olejowej i na obudowie rozrzadu.

Uszczelki ok 180zl, robocizna 450zl.

 

Ponadto od jakis 10kkm w zakresie 1300-1700rpm pomiedzy 20-30% obciazenia silnika w czasie przyspieszania słysze szybkie chrobotanie. Jak przyspieszam wolniej albo szybciej, poza przedzialem obciazenia silnika to chrobotania nie slychac. 

Dzwiek staje sie slyszalny po ok5min pracy zimnego silnika. Wymiana oleju nie zmienila tego dzwieku.

Na postoju nic nie slychac.

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z tego co słyszę, to faktycznie zdarzają się wycieki w tym miejscu które opisujesz. Nawet przy stosunkowo niewielkich przebiegach.

Co do wspomnianego dźwięku - nie będzie to zawór upustowy na turbinie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 1.04.2023 o 00:12, SeBa_ napisał:

Co do wspomnianego dźwięku - nie będzie to zawór upustowy na turbinie?

Zawór tak nie chrobocze, i nie w czasie delikatnego przyspieszania.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wracam ponownie.


W marcu ciekła mi miska plastikowa oraz uszczelnienie plastikowej pokrywy rozrzadu, wiec zostalo to zrobione.

Teraz cieknie dalej, ale już nie z tego co wyżej, tylko podobno jest podciek spod zgnitego zaworu cisnienia oleju, cieknie z podstawy filtra oleju, także na kołkach ustalających metalowej osłony rozrządu, plus podejrzenie obudowy przy wale korbowym od dołu.
Qrwa co to za silnik.  1,8 CJSA
Najechane jedyne 240kkm.

Ciekaw jestem ile tym razem bedzie to kosztować, a ile powinno :)

Edytowane przez Jericho

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. Podczas przeglądu zauważyłem mokrą misę. Po konsultacji z mechanikiem doszliśmy do wniosku o konkretnej robocie i wymianie kompleksowej uszczelnień. Jednak mechanik namawia mnie do wymiany misy olejowej twierdząc, że jest to konieczne gdyż te miski mają wadę, łatwo się deformują i trudno je potem uszczelnić. Poproszę o jakiś komentarz do tych uwag.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nowa misa jak patrzylem w lutym to ok 800zl.

U mnie dal nowa uszczelkę i obowiązkowo specjalną dedykowana mase uszczelniajaca. Zrobione od lutego z 10kkm i misa szczelna, ale za to cieknie gdzie indziej co napisałem wyzej.

Jesli jeszcze misa nie byla uszczelniania to mozesz tego sprobowac. Jak nie pomoże to wymiana. Chyba ze od razu widać ze zdeformowana.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności