Skocz do zawartości
gstroy

Napięcie akumulatora w stanie spoczynku i pod obciążeniem

Rekomendowane odpowiedzi

Witam! Mam Passata Varianta B8 Comfortline z 2018 roku (sprzed faceliftingu), silnik benzynowy 1.4 150 KM. Ponieważ za jakiś czas kończy mi się gwarancja, z ciekawości sprawdziłem napięcia na akumulatorze. Wyszło mi 12,1V przy wyłączonym silniku, 12,3V przy włączonym silniku oraz 13,2V po włączeniu świateł, klimy i nawiewu przedniej szyby. Zastanawiam się, czy wszystko jest OK, bo podobno napięcie ładowania powinno wynosić powyżej 14V. Czy moglibyście napisać, jak to wygląda w Waszych autach?

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gdy mam akumulator maksymalnie naładowany - np ładowarką i odpalę silnik to elektronika odetnie ładowanie (podczas jazdy będę miał 12.X Volt) do momentu aż akumulator trochę się rozładuje (strzelam tak na 80% swojej pojemności). 
Jak już się trochę rozładuje, to normalnie podczas jazdy mam napięcie w instalacji około 13.2V tylko podczas zwalniania lub hamowania chwilowo podnosi się na 14.6V. 
Działa to w ten sposób, ponieważ elektronika stara się odzyskiwać energię i po to rozładowuje akumulator aby zrobić w nim miejsce na przyjęcie ładunku. 
Ładowanie na poziomie 14.6V jest aktywne cały czas, gdy mam włączone ogrzewanie kierownicy lub siedzeń. Za pewne komputer interpretuje to jako wysokie zapotrzebowanie na energię.

Natomiast gdybym miał mocno rozładowany akumulator (np po długim postoju) to po uruchomieniu silnika jest cały czas utrzymywane napięcie 14.6V.

Dotyczy 1.8TSI z akumulatorem EFB.

U Ciebie widzę, że jest troszkę inaczej. Może kup sobie woltomierz taki wkładany w zapaliniczkę, pojeździj z nim chwilę i wtedy łatwo obczaisz czy u Ciebie działa to podobnie. 
Inna sprawa, że w tych latach z którego masz samochód VW dawał wadliwe akumulatory z których większość padała w krótkim czasie (sprawdzone info z ASO, bo sam przez to przechodziłem). Kiepskie były zwłaszcza te z Korei. 
Zawsze możesz udać się do warsztatu specjalizującego się w akumulatorach i poprosić o jego przetestowanie. Jeśli byłby już słaby, może warto się pobić z ASO o jego wymianę...
 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Też mam akumulator EFB i w sumie nigdy nie miałem z nim problemów. Auto pali od pierwszego razu, nawet kiedy parkuję w nocy na dworze. Zastanowiły mnie tylko te niskie wartości napięcia.

Zawsze mogę podjechać do ASO, ale taka diagnostyka na pewno swoje kosztuje, no i nigdy nie będę wiedział, czy powiedzą mi prawdę, np. chcąc się wymigać od wymiany, gdyby coś było z nim nie tak.

Może ktoś polecić warsztat specjalizujący się w akumulatorach w okolicach Poznania?

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mój też palił na pyk, jedyny objaw to był taki że po 20min grania radia przy wyłączonym silniku pojawiał się komunikat o rozładowanym akumulatorze. 
Z doświadczenia wiem, że część ASO nie jest skore do uznawania gwarancji na aku. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No właśnie. A ten komunikat wyświetlał się na ekranie radia? Czy masz na myśli jakąś kontrolkę przy zegarach? Pamiętasz dokładną treść? Nie mogę powiedzieć w ASO, że mi się wyświetla, jeśli tak nie jest, bo po podłączeniu sprzętu diagnostycznego i tak pewnie zobaczą, co się wyświetlało. Chciałbym tylko wiedzieć, na co zwrócić uwagę, gdyby to nie był komunikat tekstowy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności