gstroy Zgłoś #1 Napisano 23 Lutego 2022 Witam! Mam Passata Varianta B8 Comfortline z 2018 roku (sprzed faceliftingu), silnik benzynowy 1.4 150 KM. Ponieważ za jakiś czas kończy mi się gwarancja, z ciekawości sprawdziłem napięcia na akumulatorze. Wyszło mi 12,1V przy wyłączonym silniku, 12,3V przy włączonym silniku oraz 13,2V po włączeniu świateł, klimy i nawiewu przedniej szyby. Zastanawiam się, czy wszystko jest OK, bo podobno napięcie ładowania powinno wynosić powyżej 14V. Czy moglibyście napisać, jak to wygląda w Waszych autach? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
SeBa_ Zgłoś #2 Napisano 23 Lutego 2022 Gdy mam akumulator maksymalnie naładowany - np ładowarką i odpalę silnik to elektronika odetnie ładowanie (podczas jazdy będę miał 12.X Volt) do momentu aż akumulator trochę się rozładuje (strzelam tak na 80% swojej pojemności). Jak już się trochę rozładuje, to normalnie podczas jazdy mam napięcie w instalacji około 13.2V tylko podczas zwalniania lub hamowania chwilowo podnosi się na 14.6V. Działa to w ten sposób, ponieważ elektronika stara się odzyskiwać energię i po to rozładowuje akumulator aby zrobić w nim miejsce na przyjęcie ładunku. Ładowanie na poziomie 14.6V jest aktywne cały czas, gdy mam włączone ogrzewanie kierownicy lub siedzeń. Za pewne komputer interpretuje to jako wysokie zapotrzebowanie na energię. Natomiast gdybym miał mocno rozładowany akumulator (np po długim postoju) to po uruchomieniu silnika jest cały czas utrzymywane napięcie 14.6V. Dotyczy 1.8TSI z akumulatorem EFB. U Ciebie widzę, że jest troszkę inaczej. Może kup sobie woltomierz taki wkładany w zapaliniczkę, pojeździj z nim chwilę i wtedy łatwo obczaisz czy u Ciebie działa to podobnie. Inna sprawa, że w tych latach z którego masz samochód VW dawał wadliwe akumulatory z których większość padała w krótkim czasie (sprawdzone info z ASO, bo sam przez to przechodziłem). Kiepskie były zwłaszcza te z Korei. Zawsze możesz udać się do warsztatu specjalizującego się w akumulatorach i poprosić o jego przetestowanie. Jeśli byłby już słaby, może warto się pobić z ASO o jego wymianę... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
gstroy Zgłoś #3 Napisano 24 Lutego 2022 Też mam akumulator EFB i w sumie nigdy nie miałem z nim problemów. Auto pali od pierwszego razu, nawet kiedy parkuję w nocy na dworze. Zastanowiły mnie tylko te niskie wartości napięcia. Zawsze mogę podjechać do ASO, ale taka diagnostyka na pewno swoje kosztuje, no i nigdy nie będę wiedział, czy powiedzą mi prawdę, np. chcąc się wymigać od wymiany, gdyby coś było z nim nie tak. Może ktoś polecić warsztat specjalizujący się w akumulatorach w okolicach Poznania? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
SeBa_ Zgłoś #4 Napisano 24 Lutego 2022 Mój też palił na pyk, jedyny objaw to był taki że po 20min grania radia przy wyłączonym silniku pojawiał się komunikat o rozładowanym akumulatorze. Z doświadczenia wiem, że część ASO nie jest skore do uznawania gwarancji na aku. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
gstroy Zgłoś #5 Napisano 24 Lutego 2022 No właśnie. A ten komunikat wyświetlał się na ekranie radia? Czy masz na myśli jakąś kontrolkę przy zegarach? Pamiętasz dokładną treść? Nie mogę powiedzieć w ASO, że mi się wyświetla, jeśli tak nie jest, bo po podłączeniu sprzętu diagnostycznego i tak pewnie zobaczą, co się wyświetlało. Chciałbym tylko wiedzieć, na co zwrócić uwagę, gdyby to nie był komunikat tekstowy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach