Skocz do zawartości
gogulski

1.8 TSI DSG7 - zgrzytanie przy zmianie biegu na nieparzysty

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie, mam problem z DSG7 DQ200 w moim Passacie 1.8 TSI (przebieg 77 tys. km)

Przy zmianie biegów na nieparzyste (zmiana z 2 na 3 oraz z 4 na 5) słyszę niepokojące zgrzytanie, któremu nie towarzyszy żadne szarpanie.

Generalnie problem występuje po nagrzaniu auta / przejechaniu dystansu min. 10 km.

Jak myślicie - bardzo kosztowna naprawa mnie czeka?

Czy według Was muszę jak najszybciej udać się do serwisu?

Czy ktoś może polecić dobry serwis do DSG w Poznaniu lub okolicy?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście jak najszybciej udać się z tym do warsztatu, zanim szkody powiększą się.
Ciężko powiedzieć co to może być. Czy sprzęgła, czy np synchronizatory. 
Sprzęgła do tej skrzyni już mocno staniały i to jest koszt poniżej 2 tysięcy zł. 

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie chciałem zakładać nowego tematu bo widzę, że są tu inni użytkownicy 1.8 z DSG.

Zauważyłem, że coraz częściej występuje taka przypadłość; Rozruch auta i jeśli szybko wrzucę na D i próbuję wcisnąć gaz, nic się nie dzieje. Obroty delikatnie rosną i pojawia się komunikat o wciśnięciu pedału hamulca.

Dopiero wtedy auto rusza. Tak samo jest jak czasami przełączę z D na R. Tak jakby był jakiś konflikt sygnału i auto hold nie zwalniał hamulca.

Chyba, że to początki problemu z mechatroniką?

 

 

 

Edytowane przez class

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gdy odpalisz silnik to trzeba zaczekać te 2-3 sekundy zanim ustawi się skrzynie w pozycję D. Jest to potrzebne zwłaszcza rano czy po dłuższym postoju i najprawdopodobniej wynika z konieczności zbudowania ciśnienia przez mechatronikę. Sam się łapę na to co jakiś czas, zwłaszcza gdy się spieszę (również pojawia się komunikat o konieczności wciśnięcia hamulca).

Jeżeli ten czas wydłuża się u Ciebie, może to świadczyć o nieszczelności w mechatronice co jest dosyć częstą usterką w tych skrzyniach.

Natomiast nie ma u mnie żadnej zwłoki w przypadku zmian między D i R.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedź. W środę jadę do mechanika bo na przeglądzie znalazłem zapocenie z okolic DSG i będziemy rozszczelniać. Odrazu zrobię wymiane oleju w sprzyni, czytałem twój temat i wychodzi na to że warto.

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności