Skocz do zawartości
m4ka

Olej do wspomagania

Rekomendowane odpowiedzi

Witam :)

Chciałem się dowiedzieć jaki olej do wspomagania wlac .. chyba to jest od wspomagania ..

 

Jest to Zbiorniczek po prawej stronie na samym dole .. Przed Akumlatorem

...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość -uki-

Tak, to olej wspomagania. Idź do salonu/serwisu Skody i poproś o zielony płyn do wspomagania (ok. 40zł litrowy pojemniczek).

Nalałem taki pół roku temu i działa - ma certyfikaty VW (ciekawe czemu :D ). Nie lej czerwonego, bo źle działa na elementy układu wspomagania (ponoć).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a ja zalałem czerwonym, polskim hipolem ATF i nie widzę różnicy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość grudyy

powinien być olej o parametrach SEA 75W90. firma jest obojętna. jeśli nie wiesz o jakich parametrach masz zalany lepiej wymień całość to najbezpieczniejsze.

 

POZDRAWIAM

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Mocus

Ja kupiłem za 25-30zł MOBIL atf czerwony i wszytsko gra, nie trzeba po salon chodzić i przepłacać.. moim skromnym zdaniem..

 

poza tym znalazłem jeszcze resztki oleju od skrzyni automatycznej i okazało się że to ten sam :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Siem!!!

m4ka, Wlej taki jaki miales!!!Byl czerwony to...czerwony,zielony to...no... :ok:

Ps:tak mi sie wydaje ze, Twoj pasek powinien byc zalany zielonym i oczywiscie parametry plynu takie jak podal kolega grudyy,

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Mocus

ja mam B4 z tym samym silnikiem 2E i miałem wczesniej czerwony .. poza tym czy kolor ma znaczenie ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Siem!!!

Hmmm..Mocus, pewnie masz racje!!!Cos mi sie kiedys obilo o uszy...jezeli byl zalany czerwony to nie zaleca sie wymiany na zielony i odwrotnie,ale...widze ze ludziska zalewaja po czerwonym zielony i jest ok!!!A co do tego

poza tym czy kolor ma znaczenie ?
to...na pewno nie wolno ich mieszac bo...zolty nie wyjdzie :oczami:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mocus, Mój silnik to ABF :)

Dzieki za rady, nie wiem jaki jest wlany olej, ale kupie zielony i wymienie :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Normalny niemiecki zielony (chyba SWAG) :hurra: kupisz w zwykłym sklepie za niecałe 20 zł

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zielony, czerwony, 70W90, skody :cisza: , a ja myślałem, że ma być po prostu Dexron ATF i już (źródło: VW Passat Wyd.Kom. i Łącz.). Ale ja się nie znam. :wstyd:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zielony i czerwony mają inne parametry i właściwości. Po wymieszaniu mogą się "gryść" czego następstwami mogą być sparciałe uszczelki, przewody itd .

 

Miałeś zielony lej zielony.....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A jeśli mój płyn ma nieokreślony kolor, mimo relatywnie niedawnej wymiany jest przejrzysty ale raczej czarnawy?

Czy wymieszanie kolorów rzutuje na pracę wspomagania, tzn. co odczuję prowadząc auto, a nie zaglądając pod maskę?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A jeśli mój płyn ma nieokreślony kolor, mimo relatywnie niedawnej wymiany jest przejrzysty ale raczej czarnawy?

Musisz to sprawdzić organoleptycznie, przyjrzeć się bliżej, poczekać aż się odstoii....

 

Czy wymieszanie kolorów rzutuje na pracę wspomagania, tzn. co odczuję prowadząc auto, a nie zaglądając pod maskę?

Tak jak pisałem wyżej no ale to też zalezy wiele od firm produkujących płyny, może i jest jakaś wzmianka o mieszalności, kto wie?

Co do pracy układu to możesz nic nie odczuwać, będzie wszystko normalnie a jak pizdnie to poczujesz :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

chodziło mi raczej o to jak złą prognozą jest zaczerniony, relatywnie świeży płyn?

 

a jak pizdnie to poczujesz

 

:mur: i to mnie martwi :niepewny:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mam u siebie zalany układ wspomagania czerwonym płynem ale nie wiem jakim mineralnym, półsyntetykiem czy też syntetykiem musiałem dolać na "już"płynu i dolałem mineralnego hipola ok 25lm mały kieliszek tak aby tylko wzrósł do poziomu min my jeżeli dolłem złego oleju to może sie coś stać z powodu tak małej ilość może ktoś podpowiedzieć? zalałem Hipol ATF II D mineralny kolor czerwony

Edytowane przez krzywyy82

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jeżeli dolłem złego oleju to może sie coś stać

Nie...

... przynajmniej masz pretekst aby sprawdzic gdzie ucieka i wymienic płyn na nowy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności