Skocz do zawartości
doncornelone

Passat 2.0 TDI BMR 170KM Problem z odpalaniem na zimnym COLD START

Rekomendowane odpowiedzi

Od czasu zakupu (listopad 2018) mam problem z moim Passatem B6. Odpalanie na mrozie (jakimkolwiek) to udręka. Passat jest z roku 2008, ale nie na Common Rail (ten model wyszedł w późniejszych miesiącach). Pierwszy start zawsze jest problemem, każdy kolejny łapie w ułamku sekundy. Poniżej filmik z uruchamiania mojego samochodu na mrozie. Auto stało w przedziale -5 do -15 około 80 godzin na parkingu. Pierwszy start - tak jak widać na materiale - bardzo długie zapalanie. Drugi start od razu:

FILMIK NA YOUTUBE Z ODPALENIA - na tamtym kanale są jeszcze dwa inne filmiki z początku tego roku oraz zimy 2019.

Jeśli samochód byłby na mrozie tylko jeden dzień, to sytuacja będzie taka sama (może trochę krócej będzie kręcił). W temperaturach letnich (plus 20 stopni) odpala bez problemu. Jak jest trochę powyżej zera (np 5 stopni), to odpala dłużej. Zasada jest taka im zimniej tym gorszy start.

W ostatnich wizytach u mechaników prosiłem ich o ustalenie przyczyny usterki, ale żaden nic nie znalazł. W przeszłości sprawdzane lub naprawiane było:
- zestaw naprawczy pompowtrysków
- uszczelka pokrywy zaworów
- wymiana śrub pompowtrysków
- regeneracja rozrusznika
- podłączenie innego / nowego akumulatora

Z innych materiałów, forów i porad stworzyłem listę możliwych przyczyn, ale nie chciałbym wszystkiego sprawdzać i szukać usterek, bo wiąże się to z wielkimi kosztami. Czekam na uszczuplenie listy, więc może ktoś miał/ma podobny problem i coś pomoże:
-problem z pompką paliwa pod tylnym siedzeniem
-sprawdzenie kąta synchronizacji wałka rozrządu
-czujnik temperatury paliwa oraz płynu
-za mała dawka startowa
-przekaźnik rozrusznika
-zmiana kąta synchronizacji

Jeśli ktoś ma jakieś rady, to proszę o pomoc.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Po prostu zmień świece na nowe. To nic że stare wydają się ok.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

zmieniłem świece w poniedziałek. Zero poprawy.

Edytowane przez mkpol
nie cytuj w całości posta pod którym bezpośrednio odpowiadasz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy miałeś kiedykolwiek zmieniany głowny uszczelniacz wału, ten od strony skrzyni?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. Jestem posiadaczem VV Passat z roku 2008, wersja Variant 2.0 TDI 170KM silnik BMR skrzynia DSG, przebieg aktualny 375000 km. W moim posiadaniu od 2018 roku i przejechałem 60k kilometrów. Od pierwszej zimy mam problem z odpalaniem, który przerodził się aktualnie w problem z odpalaniem też niezależnie od temeratury, ale cały czas zależny od czasu kiedy samochód stoi w garażu bez jazdy. Na ten moment już po kilkunastu godzinach bez jazdy zawsze pierwsze odpalenie trwa kilka sekund a drugie zawsze od strzału. Auto było już o kilku mechaników, którzy wymienili masę rzeczy:
- zestaw naprawczy pompowtrysków
- uszczelka pokrywy zaworów
- wymiana śrub pompowtrysków
- regeneracja rozrusznika
- podłączenie innego akumulatora
- wymiana pompki paliwa pod siedzeniem tylnego pasażera

Oprócz tego auto serwisowane na bieżąco, wymieniany rozrząd, płyny itd. Wczoraj miałem taką sytuację pierwszy raz w życiu, że auto mi nie odpaliło z powodu rozładowanego akumulatora. Podładowałem chwilę od innego VW i zapaliłem bez problemu. Może to wina akumulatora? Niestety nie wiem jak sprawdzić ile ma lat, bo ja go nie wymieniałem na pewno od 5 lat a poprzedni właściciel nie wiem kiedy go zakupił.

Poniżej filmiki jak to wygląda: FILMIK nr 1 , FILMIK nr 2 , FILMIK nr 3 - teraz odpalanie wygląda jeszcze gorzej. Nawet na plusowych temperaturach, wystarczy kilkanaście godzin bez rozruchu i uruchamianie wygląda tak samo źle.

Jak widać po komentarzach na YT i ogólnie po moich obserwacjach z innych stron/grup FB/forum - pomysłów jest mnóstwo, ale nie chciałbym ładować kasy w piętnastoletni samochód. Pojawia się taka opinia, że może regeneracja rozrusznika albo nie była zbyt dobra, albo jest on za słaby. Moim ostatnim pomysłem jest zakup nowego rozrusznika z modelu Passat B7 ale mocniejszego z 11 zębami (w moim jest 10 zębów) i o mocy 2.0kW (w moim jest 1.7kW). Ale to kolejne wydane pieniądze. Czy ktoś miał podobny problem i może coś poradzić?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności