Gość ads11 Zgłoś #1 Napisano 1 Marca 2006 Przetestowalem dzis vw toolem pompowtryski i jest tam taka zakladka co pokazuje ilosc paliwa podawana przez kazdy pompowtryskiwacz odzielnie. U mnie jest duza rozbieznosc na kolejnych od 30 do -30. Moglby ktos to sprawdzic u siebie na biegu jalowym?? Silnik tdi AJM 115 KM 2000 rok? Lub gdzie znalesc jakie wartosci powinny byc?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość hha Zgłoś #2 Napisano 1 Marca 2006 Powinienieś trochę uściślić w jakim bloku wartości mierzonych tę swoją wartośc odczytałeś. Jeżeli był to blok 000 to w 4 polu wskazań wartość wymagana dawki wtryskiwanego paliwa podczas jałowego biegu wynosi od 15 do 40 co odpowiada wartości 4,0 do 11,0 mg/obj. Jeżeli był to blok 001 to w 2 polu wskazań wartość wymagana dawki wtryskiwanego paliwa podczas jałowego biegu wynosi od 4,0 do 11,0 mg/skok Wyjaśnienie: Jeżeli poniżej 4,0mg/skok - uszkodzony zespół pompowtryskiwacza - wymmienić pompowtryskiwacz Jeżeli powyżej 11,0mg/skok - silnik zbyt zimny/brak paliwa/powietrze w ukł.paliwowym - dogrzać silnik i sprawdzić napięcie zasilające (grupa naprawcza 20) Jest jeszcze regulacja spoczynkowa - blok 013 to w polu 1/2/3/4 wskazań wartość wymagana dawk wtrysku na odpowiedni cylinder podczas jałowego biegu wynosi od -2,8 do +2,8mg/skok. Każdy cylinder ma ten sam przedział pracy. W bloku 018 jest status zaworu pompowtryskiwacza. Wszystkie mają mieć wartość 0. Jeżeli podawana wartości jest inna niż 0 to może być uszkodzony zawór pompowtryskiwacza lub przerwa w ciągłości przewodu. Zrób jeszcze pomiar pod obciążeniem to postaramy sie coś tu pomóc. Zmierz wartości z bloku 000 pole 4, 008 pole 2. Minimalnie 3 bieg obroty 2900 - 3100 i temperatura silnika minimum 80 stopni. Pozdrawiam HHA Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość ads11 Zgłoś #3 Napisano 1 Marca 2006 tak tylko to nie bylo robione tym programem co piszesz tylko chyba vw toolem i tam nie wybierasz chyba blokow.Poprostu byl tam interfejs graficzny i pokazywalo wartosci na kolejnych pompowtryskach.Sam tego nie robilem tylko jakis koles co niby ma o tym pojecie. Do tych danych co piszesz nijak sie ma moje -30 :609: . Czyli czym najlepiej sprawdzic moje pompowtryski? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość hha Zgłoś #4 Napisano 1 Marca 2006 VAG-COM czyli popularny VAG. Myślę, że o tym napewno słyszałeś. Lub VAS-em w jakimś profesionalnym warsztacie HHA Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość ads11 Zgłoś #5 Napisano 2 Marca 2006 narazie okazalo sie ze katy wyprzedzenia sa zle ustawione i jutro bede z tym walczyl, moze cos pomoze :609: Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Rogalotti Zgłoś #6 Napisano 16 Marca 2006 Masz wszystko idealnie 0.30 czy to na plusie czy na minusie to fabryka ideał. Pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Rafal19855 Zgłoś #7 Napisano 18 Sierpnia 2010 Witam, podłączam się do tematu. mój pasek 1,9 pd 2004rok nie odpala. Wartość w grupie 18 na zapłonie 2 a przy kręceniu rozrusznikiem wzrasta do 8. Grupa 23 (bipy) 0. Grupa 13 wszystkie 4 pola równe zero. Co jest przyczyną? Każda sugestia jest na miarę złota. Bo już nie mam pomysłów. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
GURAL Zgłoś #8 Napisano 18 Sierpnia 2010 Co jest przyczyną? Wyskoczyły jakieś błędy?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Rafal19855 Zgłoś #9 Napisano 18 Sierpnia 2010 Jak zdechł to tylko był błąd odnośnie N75 ale to nie ma nic wspólnego z tym że nie odpala. Jak odpinałem czujniki położenia wału i wałka błędu nie łapało. To samo z wtryskami odpinam i żadnej reakcji (w sensie błędu). Wydaje mi się że to coś z elektryką ale nie wiem gdzie znaleźć błąd bo wszystkie kable i kostki są ładne i czyste. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kamilk281 Zgłoś #10 Napisano 8 Marca 2011 Witam wszystkich. Mam pytanie odnośnie bipów w grupie 023. W vcds 10.6.0 jest taka opcja, że jak się najedzie na wartości to wyświetla się podpowiedź w jakich granicach powinny się mieścić bipy. Wyświetla, że powinny się mieścić w granicach od -150 do +150. Skąd takie parametry? Wszyscy piszą, że bipy powinny się mieścić w granicach -30 +30? sprawdzałem podpowiedzi w innych grupach i zgadzają się daymi w tabelach dostępnych na internecie. (silnik 2.0 TDi BKD) Pozdrawiam. Dzięki z góry za odpowiedź. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mariusz avf Zgłoś #11 Napisano 6 Lutego 2013 a co oznaczaja inne wartosci w 18 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wojtekbp Zgłoś #12 Napisano 18 Marca 2013 Witam, podłączam się do tematu. mój pasek 1,9 pd 2004rok nie odpala. Wartość w grupie 18 na zapłonie 2 a przy kręceniu rozrusznikiem wzrasta do 8. Grupa 23 (bipy) 0. Grupa 13 wszystkie 4 pola równe zero. Co jest przyczyną? Każda sugestia jest na miarę złota. Bo już nie mam pomysłów. Pozdrawiam Mam identyczny problem, nie wiem za co się brać. Czy ktoś miał taki problem u siebie ? Na zapłonie wartośc "2" podczas kręcenia wzrasta do "8".:rozpacz Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mariusz avf Zgłoś #13 Napisano 26 Marca 2013 a) statycznej (na biegu jałowym) - 013. Sterownik silnika wykrywa różnice mocy poszczególnych cylindrów, dodając paliwa temu który pracuje gorzej i odejmując temu, który pracuje lepiej. Wartości im bliższe zeru, tym lepszy stan motoru. (trzeba pamiętać, że wysokie korekcje mogą być też spowodowane np. spadkiem kompresji, wybitym gniazdem zaworowym, rozpylaniem wtryskiwacza itd. - ogólnie wszystkim co wpływa na sprawność spalania w komorze). Dla silników zakresy wartości powinny się mieścić od -2.8..2.8 Duże wartości ujemne oznaczają tzw. LANIE WTRYSKU b) statycznej (na biegu jałowym) - 018. Na każdym z cylindrów powinny się ukazać wartości 0, jeśli tak nie jest należy sprawdzić kody błędów: 000 prawidłowa regulacja 002 sterowanie podczas rozruchu 004 małe dawki wtrysku lub zawór zamknięty 008 osiągnięto maksymalną wartość prądu 016 BIP poza oknem regulacji (np. +/- 100 us) 032 liczba próbkowania zbyt mała 064 błąd przetwarzania 128 rozpoznanie BIP (rozpoczęcie momentu wtrysku) było niemożliwe c) statycznej (na biegu jałowym) - 023. Ostatnia grupa przedstawia opóźnienia reakcji wtrysków, dla silników 1.9Tdi te wartości poiwnny mieścić się w zakresie od <-30...30> dla 2.0Tdi <-100....100> Wartości ujemne mogą świadczyć o niewydolności układu paliwowego, np zapchany filtr paliwa, kiepskie paliwo. Objawy, szarpanie silnika. ---------- Dodano o 18:27 ---------- Poprzednia wiadomość o 18:10 ---------- na ktoreym cylindrze to sie dzieje Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wojtekbp Zgłoś #14 Napisano 27 Marca 2013 Wszyscy piszą "na biegu jałowym". Jak się ma blok 18 w przypadku kręcenia rozrusznikiem? Dlaczego narasta do wartości 8 ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mariusz avf Zgłoś #15 Napisano 27 Marca 2013 passat odpala czy nie ?? w 18 maja byc 2 na zapłonie jak odkali to 6 jak 6 zgasna to wtedy zlicza bipy a ty masz 8 na wszystkich cylindrach czy tylko na jednym jak nie odpala to na tym co jest 8 odepnij wtyczke od elektrozaworu wtedy pojawia sie 12 ale auto odpali cos było wymieniane , diagnozowane Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lemmak Zgłoś #16 Napisano 27 Marca 2013 002 - masz przekręcony zapłon to sterownik przygotowany do rozruchu, 008- kręcisz i nie odpala mimo max wysterowania cewki pompowtryskiwacza, jak nic nie dolega to po zapaleniu będzie 000 - to moja wersja robocza jutro sprawdzę u siebie jak jest. Autko nie zapala? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wojtekbp Zgłoś #17 Napisano 28 Marca 2013 Auto nie odpala, dopiero po świętach tym się zajme, jezdzę teraz drugim. Paliwo jest dobre, pompa w baku ok, na manometrze podczas kręcenia rozrusznikiem mam 2 bary, zasilanie na wtyczkach pompek jest. Rozrząd ustawiony prawidłowo. Brak błedów w sterowniku silnika. N zapłonie mam 2, i narasta do 8. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ormowiec Zgłoś #18 Napisano 28 Marca 2013 W zależności od rodzaju uszkodzenia, błąd czujnika G28 nie zawsze pokaże się na VCDS-ie. A bez sprawnego G28 nie uruchomisz tego silnika. Sprawdź co widać w grupie 004 podczas kręcenia rozrusznikiem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lemmak Zgłoś #19 Napisano 29 Marca 2013 Sprawdziłem u siebie rano grupę 18. I jest najpierw 2, potem 8 (silnik już pracuje) przez chwilę 6 a dalej to już zera - na wszystkich pompkach jednakowo i równocześnie te wartości się zmieniają. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość blazej31 Zgłoś #20 Napisano 4 Czerwca 2014 Witam, panowie doszliście co to jest to 8 w grupie 18tej, mi sie pojawia na rozgrzanym silniku raz na drugim raz na trzecim pompowtryskiwaczu a na zimnym na obydwu naraz . Dodam że samochód to golf 4 TDI ASZ pali jak chce, dwa tygodnie pali na strzał by później przez 3 dni pali i odrazu zgasnie, za drugim razem już pali od dotknięcia. Myśle że to jest z tym związane. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach