Skocz do zawartości
Apollo311

Wymiana klocków (i może tarcze)

Rekomendowane odpowiedzi

Hej,

Widziałem że jest temat "tarcze, klocki tył) natomiast mam trochę inne pytanie.

W lipcu byłem w ASO na wymianie oleju ale dostałem również info że zbliża się wymiana klocków przód. Wczoraj natomiast wymieniałem opony (poza ASO) i Pan powiedział że kończą mi się klocki tył. Ciekawi mnie dlaczego ASO nie wspominało o klockach z tyłu które jak się okazują kwalifikują do wymiany.

Po czym poznajecie że klocki kwalifikują się do wymiany? Czy elektronika auta sygnalizuje o takim fakcie czy w inny sposób?

Dodatkowo, co z tarczami? Obawiam się że jak pojadę do ASO to powiedzą z automatu że są do wymiany. Jak ogrywacie takie sytuacje gdy nie ma pewności co do wymiany tarcz? Chciałbym pojechać do ASO ze swoimi klockami, no ale co z tarczami skoro nie wiem czy kwalifikują się do wymiany? Wizyta na dwa razy (słabo trochę)? Jak to ogrywacie?

Co polecacie z klocków?

Edytowane przez Apollo311

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Klocki ogarniesz z zewnatrz - widać ile zostało materiału ściernego.

Tarcze musisz zmierzyć - najlepiej mikrometrem, bo rant tarczy przeszkadza w pomiarze suwmiarką (oczywiście suwmiarka można , tylko trzeba podłożyc jakieś podkładki).

Jak nie ogarniasz, to jedź do mechanika, albo na stację diagnostyczną (sprawdzą za ok.20PLN).

Klocki - to w innych watkach doczytasz.

  • Thanks 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dodam od siebie, że jeśli chodzi o klocki z przodu, to jest czujnik zużycia (z jednej strony), więc na upartego możesz jeździć aż pokaże się komunikat. Odradzam jednak opieranie się wyłącznie na czujniku, bo jak napisałem jest z jednej strony, a też jak u siebie zmieniałem jakiś czas temu, to klocki naprawdę były już zjechane a czujnik się jeszcze nie przetarł. Szkoda tarcz. No i też kwestia czasu od momentu sygnalizacji a wizyty w warsztacie, nie zawsze są terminy, czas itd. Najlepiej spojrzeć na grubość okładziny, nowe mają tak na oko ok. 1cm (mówię o okładzinie a nie grubości klocka). Z tyłu nie ma czujnika, więc tylko ocena wizualna.

Co do tarcz, najlepiej zmierzyć jak napisał przedmówca, ale jeśli nie da się to znowu ocena organoleptyczna, przejechać palcem, czy mają wyczuwalny rant, no i ich stan ogólny. Tarcza może mieć jeszcze odpowiednią szerokość, ale jak jest zardzewiała i słabo wygląda, to sugerowałbym wymianę (niektórzy przetaczali).

ps. nie szkoda Ci pieniędzy na ASO? No chyba, że masz jakieś pakiety i te rzeczy są częścią, choć nie słyszałem...

  • Thanks 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

klocki z tyłu mam do wymiany tak co 25-30tyś. Z przodu wymieniałem komplet pierwszy raz przy 58tyś i teraz będę wymieniał przy 135tyś. Tarcze o dziwo wciąż są dobre i moim zdaniem nie trzeba ich wymieniać ale finalnie tą decyzję zostawię serwisowi :)

Edytowane przez shibby
  • Thanks 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tarcze można wyrównać specjalną maszyną na aucie ale głównie chodzi o rant

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeżdżę dość szybko. Bardzo często używam tempomat/acc. Klocki z tyłu mam już 50 tyś. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

u mnie tyłlne klocki przetrwały 80 tyś, przednie 120 tyś cały. Cały czas na autohold

Edytowane przez kubek197878

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No i co wybrałeś?

Stara zasada. Jak piszczą to znaczy, że może się zużyły taki darmowy czujnik. Warto zerknąć przez felgę i sprawdzić czy widać grubość klocka.

Kiedyś wsiadłem do autka kolegi i okazało się, że hamulce nie reagowały na pedał a klocki były. To oznaka, że tarcze już nie działają.

Patrzyłem na niego z politowaniem, a on, że faktycznie coś na autostradzie jak jechał to słabo. A ja, że wcale nie hamują tylko zwalniają to szybciej na jałowym bym zahamował :D

ja przymierzam sie do takiego zestawu bez reklamy sklepu Panie moderatorze :)

 

 

Zrzut ekranu 2021-12-08 171807.png

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 8.12.2021 o 17:37, uutututu napisał:

No i co wybrałeś?

Wymieniłem na ori w ASO - utargowałem dobrą cenę. Tył: tarcze + klocki; Przód: tylko klocki, tarcze jeszcze są okej.

Edytowane przez Apollo311

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A podasz jaka jest ta dobra cena??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 25.12.2021 o 22:48, Tomek. napisał:

A podasz jaka jest ta dobra cena??

1300zł z robocizną: tarcze + klocki tył oraz same klocki przód

Edytowane przez Apollo311

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kupilem komplet niby oem na przód z allegro i to jakaś seria economic .Czy to jest to samo co na 1 montaż ? czy to jakiś chińczyk podpisany vw. Ciekawe czy to samo dają w aso jako oryginał bo nie wiem czy oddać i wziąść np zimmerman albo ate.

Edytowane przez kubek197878

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

opis tego co to jest economy ze stronki VW: Części Economy to rodzina produktów koncernu Volkswagen, skierowana do posiadaczy samochodów
starszych niż 4 lata. Linii a produktów Ecoonomy to wyjście naprzeciw oczekiwaniom klientów, którzy
cenią sobie jakość oryginalnych części Grupy Volkswagen, a zarazem są szczególnie wrażliwi na cenę części
i usług. Pakiety ekonomiczne umożliwiają ekonomiczną naprawę, której cena jest znacznie niższa niż przy
wykorzystaniu Oryginalnych części. Jednocześnie zapewniają bezpieczeństwo i funkcjonalność
użytkowania, podobnie jak ich Oryginalne odpowiedniki. Części Economy zostały opracowane zgodnie z
najwyższymi standardami, w ramach ściśle określonych i sprawdzonych procesów rozwoju, zatwierdzania
przed wprowadzeniem do produkcji oraz wytwarzania. Inteligentny projekt podzespołów Economy
umożliwia oszczędność kosztów bez żadnych kompromisów pod względem bezpieczeństwa i
funkcjonalności.

Odpowiem na twoje pytanie, to nie jest to samo co na pierwszy montaż. Ale czy to jest gorsze/lepsze, to nie mam pojęcia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 27.12.2021 o 10:15, Apollo311 napisał:

1300zł z robocizną: tarcze + klocki tył oraz same klocki przód

no to masz na 100% z pakietu economy czyli klocuszki made in India, a tarcze nie wiadomo . Ciekawe czy można kupić 100% oem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 4.01.2022 o 14:05, kubek197878 napisał:

no to masz na 100% z pakietu economy czyli klocuszki made in India, a tarcze nie wiadomo . Ciekawe czy można kupić 100% oem

Nie do końca musi być jak piszesz, bo do wersji 280KM dają inne komponenty - przynajmniej na przód ponieważ te wersje silnikowe nie kwalifikują się do promocji.

Edytowane przez Apollo311

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności