Apollo311 Zgłoś #1 Napisano 3 Listopada 2021 (edytowane) Hej, Widziałem że jest temat "tarcze, klocki tył) natomiast mam trochę inne pytanie. W lipcu byłem w ASO na wymianie oleju ale dostałem również info że zbliża się wymiana klocków przód. Wczoraj natomiast wymieniałem opony (poza ASO) i Pan powiedział że kończą mi się klocki tył. Ciekawi mnie dlaczego ASO nie wspominało o klockach z tyłu które jak się okazują kwalifikują do wymiany. Po czym poznajecie że klocki kwalifikują się do wymiany? Czy elektronika auta sygnalizuje o takim fakcie czy w inny sposób? Dodatkowo, co z tarczami? Obawiam się że jak pojadę do ASO to powiedzą z automatu że są do wymiany. Jak ogrywacie takie sytuacje gdy nie ma pewności co do wymiany tarcz? Chciałbym pojechać do ASO ze swoimi klockami, no ale co z tarczami skoro nie wiem czy kwalifikują się do wymiany? Wizyta na dwa razy (słabo trochę)? Jak to ogrywacie? Co polecacie z klocków? Edytowane 3 Listopada 2021 przez Apollo311 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
adr01 Zgłoś #2 Napisano 3 Listopada 2021 Klocki ogarniesz z zewnatrz - widać ile zostało materiału ściernego. Tarcze musisz zmierzyć - najlepiej mikrometrem, bo rant tarczy przeszkadza w pomiarze suwmiarką (oczywiście suwmiarka można , tylko trzeba podłożyc jakieś podkładki). Jak nie ogarniasz, to jedź do mechanika, albo na stację diagnostyczną (sprawdzą za ok.20PLN). Klocki - to w innych watkach doczytasz. 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kenhor Zgłoś #3 Napisano 3 Listopada 2021 Dodam od siebie, że jeśli chodzi o klocki z przodu, to jest czujnik zużycia (z jednej strony), więc na upartego możesz jeździć aż pokaże się komunikat. Odradzam jednak opieranie się wyłącznie na czujniku, bo jak napisałem jest z jednej strony, a też jak u siebie zmieniałem jakiś czas temu, to klocki naprawdę były już zjechane a czujnik się jeszcze nie przetarł. Szkoda tarcz. No i też kwestia czasu od momentu sygnalizacji a wizyty w warsztacie, nie zawsze są terminy, czas itd. Najlepiej spojrzeć na grubość okładziny, nowe mają tak na oko ok. 1cm (mówię o okładzinie a nie grubości klocka). Z tyłu nie ma czujnika, więc tylko ocena wizualna. Co do tarcz, najlepiej zmierzyć jak napisał przedmówca, ale jeśli nie da się to znowu ocena organoleptyczna, przejechać palcem, czy mają wyczuwalny rant, no i ich stan ogólny. Tarcza może mieć jeszcze odpowiednią szerokość, ale jak jest zardzewiała i słabo wygląda, to sugerowałbym wymianę (niektórzy przetaczali). ps. nie szkoda Ci pieniędzy na ASO? No chyba, że masz jakieś pakiety i te rzeczy są częścią, choć nie słyszałem... 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
shibby Zgłoś #4 Napisano 5 Listopada 2021 (edytowane) klocki z tyłu mam do wymiany tak co 25-30tyś. Z przodu wymieniałem komplet pierwszy raz przy 58tyś i teraz będę wymieniał przy 135tyś. Tarcze o dziwo wciąż są dobre i moim zdaniem nie trzeba ich wymieniać ale finalnie tą decyzję zostawię serwisowi Edytowane 5 Listopada 2021 przez shibby 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kubek197878 Zgłoś #5 Napisano 19 Listopada 2021 tarcze można wyrównać specjalną maszyną na aucie ale głównie chodzi o rant Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ryba84 Zgłoś #6 Napisano 20 Listopada 2021 Jeżdżę dość szybko. Bardzo często używam tempomat/acc. Klocki z tyłu mam już 50 tyś. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kubek197878 Zgłoś #7 Napisano 1 Grudnia 2021 (edytowane) u mnie tyłlne klocki przetrwały 80 tyś, przednie 120 tyś cały. Cały czas na autohold Edytowane 4 Stycznia 2022 przez kubek197878 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
uutututu Zgłoś #8 Napisano 8 Grudnia 2021 No i co wybrałeś? Stara zasada. Jak piszczą to znaczy, że może się zużyły taki darmowy czujnik. Warto zerknąć przez felgę i sprawdzić czy widać grubość klocka. Kiedyś wsiadłem do autka kolegi i okazało się, że hamulce nie reagowały na pedał a klocki były. To oznaka, że tarcze już nie działają. Patrzyłem na niego z politowaniem, a on, że faktycznie coś na autostradzie jak jechał to słabo. A ja, że wcale nie hamują tylko zwalniają to szybciej na jałowym bym zahamował ja przymierzam sie do takiego zestawu bez reklamy sklepu Panie moderatorze Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Apollo311 Zgłoś #9 Napisano 23 Grudnia 2021 (edytowane) W dniu 8.12.2021 o 17:37, uutututu napisał: No i co wybrałeś? Wymieniłem na ori w ASO - utargowałem dobrą cenę. Tył: tarcze + klocki; Przód: tylko klocki, tarcze jeszcze są okej. Edytowane 23 Grudnia 2021 przez Apollo311 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Tomek. Zgłoś #10 Napisano 25 Grudnia 2021 A podasz jaka jest ta dobra cena?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Apollo311 Zgłoś #11 Napisano 27 Grudnia 2021 (edytowane) W dniu 25.12.2021 o 22:48, Tomek. napisał: A podasz jaka jest ta dobra cena?? 1300zł z robocizną: tarcze + klocki tył oraz same klocki przód Edytowane 27 Grudnia 2021 przez Apollo311 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kubek197878 Zgłoś #12 Napisano 3 Stycznia 2022 (edytowane) Kupilem komplet niby oem na przód z allegro i to jakaś seria economic .Czy to jest to samo co na 1 montaż ? czy to jakiś chińczyk podpisany vw. Ciekawe czy to samo dają w aso jako oryginał bo nie wiem czy oddać i wziąść np zimmerman albo ate. Edytowane 3 Stycznia 2022 przez kubek197878 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Hubi14 Zgłoś #13 Napisano 3 Stycznia 2022 opis tego co to jest economy ze stronki VW: Części Economy to rodzina produktów koncernu Volkswagen, skierowana do posiadaczy samochodów starszych niż 4 lata. Linii a produktów Ecoonomy to wyjście naprzeciw oczekiwaniom klientów, którzy cenią sobie jakość oryginalnych części Grupy Volkswagen, a zarazem są szczególnie wrażliwi na cenę części i usług. Pakiety ekonomiczne umożliwiają ekonomiczną naprawę, której cena jest znacznie niższa niż przy wykorzystaniu Oryginalnych części. Jednocześnie zapewniają bezpieczeństwo i funkcjonalność użytkowania, podobnie jak ich Oryginalne odpowiedniki. Części Economy zostały opracowane zgodnie z najwyższymi standardami, w ramach ściśle określonych i sprawdzonych procesów rozwoju, zatwierdzania przed wprowadzeniem do produkcji oraz wytwarzania. Inteligentny projekt podzespołów Economy umożliwia oszczędność kosztów bez żadnych kompromisów pod względem bezpieczeństwa i funkcjonalności. Odpowiem na twoje pytanie, to nie jest to samo co na pierwszy montaż. Ale czy to jest gorsze/lepsze, to nie mam pojęcia. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kubek197878 Zgłoś #14 Napisano 4 Stycznia 2022 W dniu 27.12.2021 o 10:15, Apollo311 napisał: 1300zł z robocizną: tarcze + klocki tył oraz same klocki przód no to masz na 100% z pakietu economy czyli klocuszki made in India, a tarcze nie wiadomo . Ciekawe czy można kupić 100% oem Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Apollo311 Zgłoś #15 Napisano 6 Stycznia 2022 (edytowane) W dniu 4.01.2022 o 14:05, kubek197878 napisał: no to masz na 100% z pakietu economy czyli klocuszki made in India, a tarcze nie wiadomo . Ciekawe czy można kupić 100% oem Nie do końca musi być jak piszesz, bo do wersji 280KM dają inne komponenty - przynajmniej na przód ponieważ te wersje silnikowe nie kwalifikują się do promocji. Edytowane 6 Stycznia 2022 przez Apollo311 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach