Skocz do zawartości
dandi78

Moduł DRL 30% zakłóca parktronic

Rekomendowane odpowiedzi

Witam 

 

Jakiś czas temu kupiłem moduł regulator długich DRL 30%, moduł zamontowany w Passacie B5 fl rocznik 2004 sprawuje się dobrze. Problem pojawił się jak po blisko roku niesprawnego parktronica zakupiłem zamiennik czujnika firmy Getz i po wymianie parktronic odżył ale pojawił się problem otóż moduł zakłóca pracę parktronica nie wiem jak to możliwe ale po zapłonie parktronic  działa normalnie, jak uruchomię silnik i zadziała moduł świateł dziennych parktronic zaczyna świrować, jak włączę światła pozycyjne i moduł automatycznie się wyłącza to parktronic znowu działa normalnie, czyli moduł ewidentnie wpływa na pracę parktronica, dodam że parktronic jest oryginalny założony przez fabrykę, mam vaga i ładnie się łączy z parktroniciem, mogę posprawdzać bloki pomiarowe ale nie wiem gdzie szukać anomalii bo błędów brak a czujniki ładnie reagują na przeskody. 

Ma ktoś pomysł jak moduł DRL może wpływać na pracę parktronica? Kontaktowałem się z sprzedawca modułu i odpisał mi że powodem zakłóceń jest nieoryginalny czujnik, ale nie mogę zrozumieć co ma piernik do wiatraka. Dla ścisłości dopisze ze parktronic przestał działać przed montażem modułu. Pozdrawiam Daniel 

Edytowane przez dandi78

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A radio w aucie działa bez problemu? 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
10 godzin temu, nTomek napisał:

A radio w aucie działa bez problemu? 

Tak radio działa i jest to ori 2 Din z ori nawigacja, dziś zauważyłem kolejna ciekawą zależność, silnik włączony, uruchamia się automatycznie moduł DRL włączam wsteczny i parktronic zaczyna świrować i wtedy wpadłem na pomysł żeby włączyć światła długie tak jak się mruga długimi i o dziwo parktronic zadziałał prawidłowo, jak puściłem manetek długich to parktronic znowu ześwirował. Wydaje mi się dzieje z napięciem na Llini długie parktronic, dziś podepnę waga i sprawdzę jakie jest napięcie na module parktronica bo coś mi się przypomina że w bloku pomiarowym nr 3 chyba podaje napięcie. 

Edytowane przez dandi78

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Taki tani moduł zrobiony na jakiś kluczach tranzystorowych, bez żadnych filtrów, ogranicza moc żarówek przez "szatkowanie" napięcia. Takie impulsowe napięcie jest źródłem zakłóceń w szerokim paśmie częstotliwości. Jeśli okablowanie czujników PDC jest blisko kabli od świateł, albo oba te obwody korzystają ze wspólnej masy to nic dziwnego, że zakłócenia przedostają się do parktronika. 

Z punktu widzenia ilości zakłóceń, lepsze jest łączenie żarówek świateł drogowych w szereg (wtedy każda z nich zasilana jest połową napięcia - redukcja mocy do około 40%). 

Oczywiście wszystkie te rozwiązania nie mają odpowiedniej homologacji i są niezgodne z prawem. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za odpowiedź, moduł DRL nie był taki tani bo kosztował 120 zł na znanym portalu aukcyjnym i podobno jest polskiej produkcji oraz ma stosowne homologacje. Właśnie jestem po rozmowie telefonicznej za sprzedawcą/producentem i twierdzi on że to tani zamiennik czujnika do parktronica powoduje zakłócenia i że po wymianie na ori wszystko powinno być ok. 

Może Pan ma jakieś inne rozwiązanie problemu, bo na chwilę obecną nie mam ori na podmiankę. 

Ps. może masę modułu DRL przepnę na akumulator bo obecnie wpięta jest na karoserie?

Pozdrawiam Daniel 

Edytowane przez dandi78

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Może sprzedawca wie co mówi, bo miał już takie reklamacje. Może to faktycznie być niekompatybilność elektromagnetyczna tych dwóch urządzeń, z których pewnie każde ma znaczek CE, ale co on dla nich znaczy? China Export? 

Możesz pokombinować z podłączeniem masy... 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Oki spróbuję z masą, ale wpadłem też na pomysł żeby podać sygnał z wstecznego na sterowanie modułem DRL i jak wrzucę wsteczny to impuls wyłączy DRL ale nie wiem czy nie będzie to rodziło kolejnego problemu bo sterowanie modułem odbywa się impulsem ze świateł pozycyjnych. 

Wczoraj posprawdzałem vagiem dokładnie w blokach pomiarowych i ewidentnie zamiennik czujnika swiruje, ori czujniki działają dobrze, poszukam sprawnej używki i to chyba załatwi sprawę. 

Edytowane przez dandi78

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności