Skocz do zawartości
Gość pazder

PŁYN DO UKŁADU WSPOMAGANIA KIEROWNICZEGO

Rekomendowane odpowiedzi

Napewno nie FEBI / SWAG, które są rzadsze od oryginału.

Może Oryginał + uszczelniacz w razie wycieku ?

 

 

 

 

Ja jak by co zamówiłem 2 litry tego linkowanego post wyżej. Na dniach wykonam operacją podmiany.

Słyszę wyraźny syk po maks przekręceniu kierownicy. Nie wiem czy był olej zmieniany. Olej w zbiorniczku wydawał się czarny.

Edytowane przez StreamHD

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czarny olej to kłopoty u mnie wcierała się obudowa przekładni

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

kolego najpierw sprawdź stan układu czyli maglownicy bo czarny olej tak jak kolega napisał wyżej to problemy i dopiero lej ten oryginalny 06161 lub ten z symbolem Vw co pisałeś i jeśli układ jest Ok to olej sobie świetnie poradzi i nic nie będzie się działo jeśli masz wycieki lub zaczyna coś się dziać to możesz sobie pogorszyć i nie myśl ze najlepszy uszczelniaćz ci pomoże bo te uszczelniacze są nic nie wartę. Bo wlejesz na chwilę pomoże będziesz jechał w trasie nie wiesz kiedy i będzie lac się jak przez sito.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Koledzy, jednak nie czarny a brązowy. Dziś wpadłem do zbiorcznikcza z dobrym światłem i ewidentnie brązowawy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To wyciagaj ten płyn i lej oryginalny VW ten co pisałes wyzej niby syntetyk ale zalecany przez vw lub swaga 06161 i jezdzij normalnie i sie nie stresuj :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak też zrobię, ale nie ukrywam nie mogę spać spokojnie przez to, że zamiast minerala wleje syntetyka. Gdyby nie było tyle niepochlebnych opinii o FEBI to bym brach ich mineral, ale niestety zbyt wiele się naczytałem, że te konkretne płyny FEBI są niskiej jakości.

 

 

http://e-katalog.intercars.com.pl/#/products/3016321720351-G___004_000_M2-.html - to jest ten sam płyn co w ASO bym kupił tak ? Może to głupkowate ale nie umiem potwierdzić czy to jest ten sam co zaleca i sprzedaje VW.

 

Zamówiłem tego 2 litry.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Układ wypłukany i zalany płynem G004000M2.

Układ zaczął działać zauważalnie sprawniej. Musiałem się przyzwyczaić jak teraz lekko chodzi nawet na piaszczystym podłożu.

 

 

 

Tajemnicą tego, że ten syntetyk pasuje nam do układów " mineral only" jest to, że w składzie tego syntetyka jest jakaś baza mineralna. Tak ma na naklejce.

 

 

Póki co jestem zadowolony. Liczę, że nie powstaną żadne wycieki.

 

 

Skład G004000M2:

 

- Oleje smarowe ( ropa naftowa )

- hydrorafinowane węglowodory C15-30

- obojętny olej bazowy niespecyfikowany

- Dimer 1-decylu

- uwodorowiony

- Lekki olej mineralny

Edytowane przez StreamHD

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Skład G004000M2:

 

- Oleje smarowe ( ropa naftowa )

- hydrorafinowane węglowodory C15-30

- obojętny olej bazowy niespecyfikowany

- Dimer 1-decylu

- uwodorowiony

- Lekki olej mineralny

 

I wszystko w temacie a SWAG 06161 doslownie to jest to samo :) co oryginalny z ASO :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A powiedzcie jeszcze jedno. Po zmianie tego płynu na postoju mogę sobie złamanym paluszkiem kręcić kierownicą i idzie bez oporu, ale w trakcie jazdy nie odnotowałem polepszenia sytuacji. Więc albo mi się wydaje, że nie odnotowałem, ale polepszenia w ruchu nie ma.

Pojeździłem dziś 30 km no i naprawdę nie rzuciło mi się aby coś się zmieniło na lepsze.

 

Czy skoro na postoju kierownica śmiga jak by koła ziemi nie dotykały to nie ma opcjo aby w ruchu było gorzej niż było lub bez poprawy ?

Na postoju jest o wiele lepiej, a w ruchu wcale.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. Właśnie jestem po regeneracji maglownicy. Po tym zabiegu zalany mam płyn czerwony. Gdy zapytałem dlaczego to okazało się że wlano taki jaki był wcześniej. A był żółty choć można było się pomylić jeśli ktoś nie wiedział. I tu moje pytanie. Czy spokojnie jeździć na tym czerwonym płynie czy może lepiej zmienić na zielony ? Pytam, bo regeneracja nie kosztowała mało i nie chce by za szybko coś ponownie zaczęło ubywać płynu.

Pozdrawiam

 

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

Edytowane przez rainman777
Przeniesiony reg.pkt. 2.1.a

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zostaw tak jak jest. Co było powodem regeneracji Twojego magla?

Pozdr.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja też miałem regenerowaną bo ciekła. W październiku minie 3 rok, również zalano mi czerwonym płynem. Od czasu naprawy nic nie ubyło ani nie było żadnych problemów związanych z maglem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Zostaw tak jak jest. Co było powodem regeneracji Twojego magla?

Pozdr.

Powodem było, że strasznie już ciekło. Innych objawów typu luzów nie było. Na początku dolewałem raz w miesiącu a po dwóch miesiącach takiej jazdy musiałem już dolać po 100km.

 

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

StreamHD, sam wymieniałeś płyn? możesz opisać w jaki sposób to zrobiłeś? i czy samemu da rade to ogarnąć?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Płyn wymieniał mi mechanik ale da się to zrobić "samemu". Wystarczy mieć kanał i podnośniki. W tym temacie jest opis.

Samemu dosłownie tego nie zrobisz bo potrzeba jest druga osoba. Jedna kręci kołami, druga dolewa na bieżąco płynu aby się układ nie zapowietrzył. Nie jestem specjalistą więc nie będę się rozpisywał jak to zrobić bo mogę coś pomylić ale ogólnie czynność jest prosta.

 

Stawiasz auto tak aby wygodnie kręcić kołami, odpinasz wąż powrotny, odpalasz silnik i kręcisz kierownicą, a druga osoba na bieżąco dolewa płynu. Robicie tak aż zużyjecie jeden literek nowego płynu celem kompletnego przepłukania układu. Potem układ zamykacie i lejecie tyle ile trzeba. Znajdziesz napewno bardziej profesjonalne i szczegółowe opisy. Na mój się nie powołuj bo nie jestem specjalistą :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,ile potrzeba płynu do zalania pustego układu,silnik AHU,99r.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja do AVB 2000r kupiłem 2 litry. Mechanik przepłukał cały układ i jeszcze oddał pół bulti.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ja do AVB 2000r kupiłem 2 litry. Mechanik przepłukał cały układ i jeszcze oddał pół bulti.

 

Dzięki,czyli trzeba mieć dwie "flaszki",w salonie skody we Wrocławiu 50 zł za litr .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wypadało by literkiem przepłukać cały układ, potem zalać go z drugiej butli i resztę zostawić na dolewkę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Polecam płyn do układów wspomagania STP jest znacznie lepszy w starszych autach niż oryginalny

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności