Skocz do zawartości
radekrp90

[Instrukcja][B6/B7] Wymiana filtrów paliwa dla silników benzynowych FSI/TSI

Rekomendowane odpowiedzi

Temat za pewne dla wielu nie oczywisty ale w B6 oraz B7 silniki benzynowe (poza odmianami EcoFuel czyli CNG) nie mają możliwości wymiany filtra paliwa wprost.
Jedyna opcja wymiany aby być w zgodzie z instrukcjami producenta to wymiana modułu pompy paliwa (czyli całego koszyka wraz z pompą paliwa, wtykiem do pływaka pomiaru poziomu paliwa oraz filtrem wstępnym) oraz wymiany modułu regulatora ciśnienia paliwa (tzw. dekla), gdzie znajduje się również właściwy filtr paliwa.

Ceny? Grubo ponad 1000 zł w ASO.

Ja zaopatrzyłem się w zestaw części z AliExpress:

  • moduł regulatora ciśnienia z filtrem głównym
  • filtr wstępny (zamówiłem kilka sztuk, więc jeśli ktoś jest chętny ;) ...)

1631824891230.thumb.jpg.4943520607527ac5e539fb6d959f60e7.jpg

1631824891243.thumb.jpg.d939a827d38d6f5af963c73e446572c2.jpg

1631824891217.thumb.jpg.d2d0c36310587ad24b2d76843728052f.jpg

1631824891333.thumb.jpg.ec1ab193d1253c0295bbc0049b7f3335.jpg

1631824891346.thumb.jpg.25459f4e2da7f2470decee4d20a74265.jpg

Całość zamknęła się w kwocie około 190 zł.


Narzędzia potrzebne do pracy:

  • śrubokręt płaski z ostrym "grotem"
  • młotek
  • nóż do tapet
  • czysta benzyna
  • naczynie do zlewek
  • sporo szmat/ścierek i/lub ręcznika papierowego

Na początek należy zdemontować siedzisko kanapy (w Variancie zapewne wystarczy otworzyć jak w starszych Passatach).
Aby to zrobić należy przód kanapy poderwać do góry, a następnie odczepić tylne zaczepy przesuwając lewy i prawy bok siedziska do tyłu.

Widać wtedy gumowe uszczelnienie wraz z mocowaniem sterownika pompy paliwa. Sterownik odłączamy, a dekiel wyciągamy.
Widoczny wówczas właściwy dekiel zbiornika paliwa dobrze jest odkurzyć i umyć z nagromadzonego brudu tak aby zminimalizować ryzyko wpadnięcia zanieczyszczeń do wnętrza zbiornika.

1631824891796.thumb.jpg.7719609c016bc9dd7970d84508896658.jpg

1631824891809.thumb.jpg.1d5b12758086ea503ca7580c11902f25.jpg

Jako, że sterownik jest odpięty to dobry moment (o ile auto stoi już na pozycji "warsztatowej") aby wypalić paliwo z przewodów i nieco obniżyć ciśnienie.

Następny krok to odpięcie wtyczki (jeśli nie była wcześniej odpiana trochę ciężko idzie ale da się ;) ).

Następnie polecam położyć sporo szmat wokół przewodu paliwa jak i na nim i delikatnym ruchem zdemontować przewód (odbezpiecza się go ściskając klips z obu stron).
Uwaga! Mimo iż uruchomiliśmy wcześniej silnik paliwo i tak tryska w każdą możliwą stronę!

1631824891834.thumb.jpg.eb7e69f823d339502570207ea199752d.jpg

Kolejny etap - odkręcenie pierścienia zabezpieczającego. Ja użyłem metody "na przecinak" - długi śrubokręt i mały młotek, i idzie.
Nie należy przesadzać z siłą ale uderzenia też nie mogą być zbyt słabe. Są też do tego klucze ale jakoś nie widziało mi się wydawać na to kolejnych 100 pln ;)

Następnie wyciągamy dekiel, odczepiamy przewody (przy okazji zapamiętując położenie ich i rozłożenie w przestrzeni, bo będzie łatwiej w dalszych etapach.
Możemy również wyjąć koszyk z pompką, bo nic go nie trzyma. Przewód ssący odłączamy od koszyka w podobny sposób jak przewód ciśnieniowy na początku - ściskając klips.

1631824891680.thumb.jpg.cddc4f680be1f83dba54f0b24c89c83a.jpg

1631824891693.thumb.jpg.431d4bc6e64d68d00ab3baa489e72765.jpg

Wyciągamy całość na zewnątrz wylewamy "błotko" do odpadów.... tak wyglądało paliwo wewnątrz modułu pompy...

1631824891552.thumb.jpg.a854b85ec0ab208b2f3256c7a51a1897.jpg

1631824891539.thumb.jpg.63bd9cab779afd67918342edaa27064c.jpg

....a tu widać co zleciało (na dnie wiaderka to nie paliwo ;) )

1631824891592.thumb.jpg.a2c7a0a952538c562d91dace9692b24a.jpg

Dekiel na śmietnik nadaje się już na śmienik, a pływak odpinamy z obudowy.

Tak wygląda porównanie starego i nowego dekla:

1631824891745.thumb.jpg.e50cce06e5918c7d439977586b544295.jpg

1631824891758.thumb.jpg.9e9ef132ce26e9bae5cb34d26899e18d.jpg

Kolejny krok to odklejenie górnego mocowania pompy paliwa (dekielek) oraz mocowania dolnego. W oryginale jest to coś w rodzaju zgrzewu, trzeba to naciąć ale z uwagi na brak miejsca jest to mocno utrudnione.

1631824891617.thumb.jpg.af3d31cd5bd36008345469b618447efb.jpg

... i moduł samej pompki:

1631824891630.thumb.jpg.13ee51318426d74e6c9c7c838989eb47.jpg

1631824891655.thumb.jpg.9e656ce068def71b2062991cba231951.jpg

1631824891397.thumb.jpg.7e02529a3d3d6c302cc3501fe6c54f7f.jpg

1631824891411.thumb.jpg.fd37adc4fbdc7d5b1c70f804e7b8b6c8.jpg

1631824891436.thumb.jpg.690bd4dfda03c931aeac9d9fa8bf5881.jpg

Ja kilka razy podważałem nożem i śrubokrętem. W kilku miejscach koszyk pękł ale nie ma to znaczenia dla dalszej eksploatacji. Chyba.

1631824891514.thumb.jpg.c0085108fe172df3740df918256cf63c.jpg

1631824891526.thumb.jpg.821c21c3c27204005fd07cc971966cbc.jpg

Po wyjęciu modułu pompki odpinamy stary dożywotni filtr, zakładamy nowy i składamy całość. Ja wybrałem metodę na wkręty - krótkie wkręty do blach.
Po wykonaniu otworów przepłukałem całość czystą benzyną i skręciłem raz jeszcze.

1631824891475.thumb.jpg.405766e882fcadec619b1c6e18f4fe3f.jpg

1631824891501.thumb.jpg.4de4ab1f52c76cdcb760f64a9e435e3a.jpg

Niestety nie zapisały mi się zdjęcia skręconej obudowy ale wkręty umieściłem w miejscu styku czarnych mocowań z "puszką".

Dalej montaż wszystkiego w odwrotnej kolejności nie zapominając o uszczelce i poprawnym ułożeniu przewodów. Uszczelka, jeśli jest cała, montowana jest na sucho.

1631824891385.thumb.jpg.f7fbbaac0a1a291238f301a979bd1ae4.jpg

Skręcamy pierścień podobną metodą jak przy odkręcaniu aż dojdziemy nacięciami do końca blaszek.

Podłączamy wtyki, kilka razy przełączamy zapłon i uruchamiamy. W moim wypadku odpalił bez problemu, choć w pełni idealna praca była po około 2-3 km.

 

 

 

  • Like 3

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie wydaje się że by to było jakoś bardzo dużo roboty. Wydaje się że godzinka dwie i po robocie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak to wygląda. Jak się ma przygotowane narzędzia i części to nieco ponad godzinę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności