Adam,K Zgłoś #1 Napisano 3 Kwietnia 2007 Czy jest możliwe, że po wymianie rozrządu zaczął mi więcej palić? O jakieś 1,5 litra więcej w mieście? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JAFO Zgłoś #2 Napisano 3 Kwietnia 2007 Jest możliwe. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Adam,K Zgłoś #3 Napisano 4 Kwietnia 2007 Dlaczego tak się może dziać? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
chris_45 Zgłoś #4 Napisano 4 Kwietnia 2007 No właśnie... mam wrażenie, że i u mnie nagle po wymianie rozrządu zaczął pić więcej.. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JAFO Zgłoś #5 Napisano 4 Kwietnia 2007 Dzieje się tak dlatego, że przy wymianie rozrządu może dojść do pomyłki co może skutkować przestawieniem kół o 1-2 lub więcej! zębów. Przestawienie takie nie wpływa ujemnie na mechanikę silnika, ale już wyraźnie na jego moc. W wyniku przestawienia kół o min. jeden ząbek zostaje rozsynchronizowany układ tłoki -zawory - wtrysk, co w rezultacie prowadzi do spadku mocy silnika. Wszystkie czynności (otwarcie zaworów, ich zamknięcie, wtrysk paliwa, wypływ spalin następuja w niewłaściwych momentach. Efektem jest obniżenie mocy silnika a co za tym idzie -jeśli chcemy jechać z tą sama prędkością, jak przed wymianą paska musimy podać mu większą ilość paliwa. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość hha Zgłoś #6 Napisano 4 Kwietnia 2007 W silniku PD nie ma takiej możliwości aby silnik pracował przy przestawionym rozrządzie. Gdyby tak było i rozsynchronizowanie było o 1 ząbek to silnik nawet nie zapali. Trzeba szukać mankamentów w innym miejscu. HHA Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Adam,K Zgłoś #7 Napisano 4 Kwietnia 2007 W moim przypadku nie ma mowy o jakiejkolwiek zmianie czy braku mocy a jednak pali dużo więcej. Mechanik sugerował możliwość uszkodzenia czujnika temperatury, jednak szczerze wątpię żeby zepsuło się to akurat przy rozrządzie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sipowitz Zgłoś #8 Napisano 7 Kwietnia 2007 Czy jest możliwe, że po wymianie rozrządu zaczął mi więcej palić? O jakieś 1,5 litra więcej w mieście? Czy przy okazji rozrządu nie robiłeś pozostałej obsługi, np. filtry? Może któryś z przewodów został rozszczelniony przy okazji, być może obudowa filtru powietrza jest niedokładnie domknięta? Przemyśl co było jeszcze robione i "przejrzyj" pracę mechanika. Ewentualnie napisz, pomyślimy razem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Adam,K Zgłoś #9 Napisano 7 Kwietnia 2007 Nie. Był robiony tylko rozrząd, pompa, paski itd. Nic z paliwem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sipowitz Zgłoś #10 Napisano 7 Kwietnia 2007 W takim razie posprawdzaj dokładnie przewody od dolotu, zerknij na filtry, sprawdź napinacze, czy działają prawidłowo (od klimatyzacji i od paska wielorowkowego) - czy nie powodują znacznych oporów mechanicznych i na koniec skontroluj profilaktycznie przepływomierz w ten oto prosty sposób To bardzo prosty i dość skuteczny sposób na zastąpiewnie przepływomierza, aby gdzieś dojechać lub do testowania, sposób ten jest wielokrotnie opisywany na forach moto, np. diagtronik.plNalezy zaopatrzyć się w diodę/ np. 1N4148, koszt w PL - 10 gr/ , wypiąć wtyczkę przepływki i pomiędzy 4 i 5 pin wtyki, wpiąć diodkę w kierunky przewodzenia 4 > 5, na diodzie jest czarny pasek to tym paskiem do 5. Należy jeszcze zdjąć gumowy wężyk od zaworu ERG, to ten na kolektorze ssącym / recyrkulacji spalin / i go zaślepić, jakimś np, plastikowym koreczkiem z czapką, jest tam podciśnienie. Wtyk z diodą nie wpinać w przepływkę, umieścić bezpiecznie gdzieś z boku. Tyle, startujesz, silnik chodzi jak na dobrej przepływce. Jeśli lepiej ci chodzi niż na Twojej starej przepływce, to wniosek wysuń sam. Nie uszkodzisz silnika, ani kompa, ale nie jest to polecane na długo. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
yassek Zgłoś #11 Napisano 7 Kwietnia 2007 A czy po operacji rozrząd auto było sprawdzane na Vagu? Bo mogło być przestawienie o pół ząbka(ja tak miałem) i już praca silnika będzie inna. Podłączyć do Vaga i powinno pokazać błąd. Jak nie to trzeba szukać innych przyczyn. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Adam,K Zgłoś #12 Napisano 8 Kwietnia 2007 Nie było ale jadę w czwartek. Wtedy mam nadzieję, że się wszystko okaże. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sipowitz Zgłoś #13 Napisano 11 Kwietnia 2007 Przeczytaj: Profesjonalne ustawienie rozrzadu wiąze sie z koniecznoscią ściagniecia pokrywy zaworowej i wymiany uszczelki !! Przestrzegam przed dociaganiem śrub !!(pokrwya jest zdecydwonia drozsza). Przestrzegam również przed wymianą rozrzadu na "flamastra"- tą metoda stwarza sie ryzko zerwania paska,!!! NIe da sie rowniez w ten sposob idealnie ustawic walu i wałka rozrzadu. Na koniec powinno sie sparwdzic i wyregulowac początkowy kąt wtrysku pompy wtry./ Prosze pamietac ze te rozrzady sa przewidziane na conajmniej 90 000 KM przebiegu i tylko odpwienia zmiana rozrzadu gwarantuje 100%.pewnosci . TDI ma to do siebe ze lubi jak sie o nie dba !!!!!!!!! w zamian daje oszcedne zuzycie paliwa i bardzo dobre osiagi. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Adam,K Zgłoś #14 Napisano 12 Kwietnia 2007 Już znam przyczynę. Była prozaiczna. Wystarczyło wyresetować licznik komputera długiego przebiegu i wszystko wróciło do normy po przejechaniu kilkudziesięciu kilometrów. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sipowitz Zgłoś #15 Napisano 12 Kwietnia 2007 Chodzi o licznik dzienny? Skasować jego przebieg? Czy chodziło może o skasowanie inspekcji? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Adam,K Zgłoś #16 Napisano 12 Kwietnia 2007 Chodziło tylko o licznik ale nie dzienny a ten 2 długodystansowy (nie wiem jak on się fachowo nazywa) ten do 9999 km Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Michal1980 Zgłoś #17 Napisano 12 Kwietnia 2007 Adam,K, jesli chodzi o MDF to kasujac ten drugi, skasujesz i pierwszy. A zrobisz to trzymajac 3 sekundy przycisk pod lewa manetka. Chyba o to chodzi tak? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Adam,K Zgłoś #18 Napisano 12 Kwietnia 2007 Dokładnie o to. Byłem dzisiaj na VAGu i wszystko było OK. Zero błędów. I w pewnym momencie nie znając przyczyny tego podwyższonego spalania mechanik pyta czy resetowałem kompa? Mówię, że nie. Wyzerował go i mówi żebym przejechał kilkadziesiąt km i sprawdził. Jako że jechałem dziś do Chorzowa to zrobiłem 40 km i ku mojej uciesze wskazania wróciły do normy. A reset jest pod prawą a nie lweą manetką i zerując jeden nie zeruję drugiego licznika. Przynajmniej w moim aucie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
alan Zgłoś #19 Napisano 19 Października 2007 Hmm, moze mi ktoś wytłumaczyć jaki związek ze spalaniem ma wartosc na liczniku przebiegu ? ... Byłem dzisiaj na VAGu i wszystko było OK. Zero błędów. I w pewnym momencie nie znając przyczyny tego podwyższonego spalania mechanik pyta czy resetowałem kompa? ... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Adam,K Zgłoś #20 Napisano 20 Października 2007 Hmm, moze mi ktoś wytłumaczyć jaki związek ze spalaniem ma wartosc na liczniku przebiegu ? Kto mówi o liczniku przebiegu? Czytaj to co jest napisane. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach