Duży Zgłoś #21 Napisano 20 Października 2007 Napisałeś tak: Wystarczyło wyresetować licznik komputera długiego przebiegu i wszystko wróciło do normy po przejechaniu kilkudziesięciu kilometrów. I takie samo pytanie nasunęło mi się takie samo pytanie jak alanowi... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Adam,K Zgłoś #22 Napisano 20 Października 2007 No więc. Nie chodzi o licznik przebiegu kilometrów pod prędkościomierzem a o licznik wskazań komputera pokładowego. Coś mu się pokiełbasiło i po wyresetowaniu go wskazania wróciły do normy. A wpływ ilości przejechanych kilometrów jest taki, że im jest ich więcej tym wskazanie jest dokładniejsze. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
piwo Zgłoś #23 Napisano 20 Października 2007 Czyli jak dobrze rozumiem, nie palił Ci więcej, tylko pokazywał na komputerze, że więcej pali. PW Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Adam,K Zgłoś #24 Napisano 20 Października 2007 Dokładnie. Coś się z kompem stało, a ja myślałem, że zaczął dużo zżerać. Po resecie kompa było OK Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość arti55 Zgłoś #25 Napisano 21 Października 2007 Ja właśnie będę wymieniał rozrząd u mechanika we wtorek. Powiedzcie mi co z tym resetem komputera. Czytam i czytam wasze wypowiedzi i nic nie rozumiem. Gdzie się resetuje ten komputer. Pod jaką manetką? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Adam,K Zgłoś #26 Napisano 21 Października 2007 Pod jaką manetką? Pod manetką wycieraczek. Należy ten przycisk przytrzymać przez 2 sekundy w celu wyresetowania komputera. Nie ma jednak powodu resetu kompa przy rozrządzie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
A-rek Zgłoś #27 Napisano 10 Stycznia 2014 odgrzeje kotleta...... panowie mam taki sam problem jak w temacie po wymianie rozrządu zauważyłem, że średnie spalanie na komputerze podniosło się o jakies 1,5 litra. dynamika silnika jest bez zmian. silnik to benzyna 2.8 V6 Co może być tego przyczyna? Spotkał się ktoś z was z czymś takim? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
venti79 Zgłoś #28 Napisano 18 Stycznia 2014 U mnie to samo, wczoraj odebrałem paska po wymianie rozrządu i pali wiecej o jakieś 1 do 1,5l/100km, nawet na jałowym jak się rozgrzeje było 0,3 - 0,4l/h a po wymianie 0,7l/h. Co to może być, ktoś wcześniej pisał że w PD nie można przestawić rozrządu bo wogóle nie odpali??? Na VAGu nie pokazuje błędów. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marcin_pesel Zgłoś #29 Napisano 18 Stycznia 2014 to teraz ile pali skoro masz 1-1,5 l więcej niż poprzednio? 2 razy miałem rozrząd wymieniany u siebie i od zawsze na jałowym mam spalanie 0,6-0,7 l/h, nigdy bym nie pomyślał że to za dużo Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
venti79 Zgłoś #30 Napisano 18 Stycznia 2014 (edytowane) "to teraz ile pali skoro masz 1-1,5 l więcej niż poprzednio?" Wcześniej w granicach 6, a teraz jakieś 7.5l/100km przy raczej spokojnej jeżdzie do 110/h "Może wcześniej miałeś ustawioną synchronizację >+ , a teraz masz na 0.0 lub i dlatego FIS pokazuje więcej." Na zgaszonym pokazuje mi 0.0 CF, a na zapalonym -2,2 CF, co to może oznaczać i czy coś z tym można zrobić (niestety moja wiedza na temat VAGa nie jest specjalnie zaawansowana delikatnie mówiąc ), czy po prostu nie ruszac bo tylko zmienily sie wskazania komputera, a spalanie zostało po staremu? Edytowane 18 Stycznia 2014 przez venti79 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
adriand0088 Zgłoś #31 Napisano 12 Sierpnia 2014 hej odswieze nieco temat bo mam maly problem. Kupilem B6 2.0 Tdi 140KM jakies 1,5 miesiaca temu i do tej pory samochod palil ok 6/100km z klimatyzacja wlaczona przez 100% czasu. Po wymianie rozrzadu zauwazylem, ze pali troche wiecej. Zatankowalem do pelna i dzisiaj sprawdzalem wynik. Niestety wyszlo 6,3 przy spokojnej jezdzie i ani na moment nie byla wlaczona klima. Teraz chce troche przejechac na klimie wlaczonej przez caly czas i znowu zatankuje ale mysle, ze przekroczy 7 litrow. Dodam, ze jezdze na V-power nitro+ wiec oczekiwalem nizszego spalania. Czy moze to byc spowodowane zmiana rozrzadu? Przez zmiana synchronizacja wynosila +2.7 a po jest ustawiona na 0.0 ale chyba o to chodzi prawda? Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mar88 Zgłoś #32 Napisano 14 Listopada 2014 Witam Ostatnio zauważyłem że zdecydowanie wzrosło spalanie, zauważyłem też ze wskaźnik temperatury troche szaleje nie trzyma 90-tki tylko raz się podnosi po chwili spada na zero czy to może byc czujnik temperatury>?czy te wahania wskaznika temperatury mogą zwiększyc spalanie??????? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
A-rek Zgłoś #33 Napisano 21 Listopada 2014 czy te wahania wskaznika temperatury mogą zwiększyc spalanie??????? oczywiście że tak. czujnik temp do wymiany Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zoneezonee Zgłoś #34 Napisano 14 Lipca 2016 U mnie podobnie lecz ja poczułem lekki spadek mocy oraz wzrost spalania - wymieniony rozrząd, pompa wody oraz wszystkie paski. Myślałem że się unormuje ale 200km i bez zmian. Auto ma ok 480 000 km. Z błędów po wymianie jedynie czujnik temperatury - oczywiście wymieniony - wskazania teraz są poprawne. Reset tego kompa może pomóc ? Rozumiem że gdzieś na manetce od wycieraczek jest guzik do resetowania ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kemot Zgłoś #35 Napisano 2 Stycznia 2020 To ja też zapytam o podobny problem ze spalaniem (1,6tdi 105KM z 2013 160 tyś) po wymianie rozrządu spalanie na trasie wzrosło ok. 1-1,5 a w mieście nawet ok.2l, auto odpala na widok kluczyka, nie odczuwam spadku mocy. Gdzie szukać przyczyny ? może ktoś miał podobny problem z tym silnikiem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kemot Zgłoś #36 Napisano 11 Stycznia 2020 W dniu 2.01.2020 o 16:19, kemot napisał: To ja też zapytam o podobny problem ze spalaniem (1,6tdi 105KM z 2013 160 tyś) po wymianie rozrządu spalanie na trasie wzrosło ok. 1-1,5 a w mieście nawet ok.2l, auto odpala na widok kluczyka, nie odczuwam spadku mocy. Gdzie szukać przyczyny ? może ktoś miał podobny problem z tym silnikiem. Byłem u mechanika, zmienił kąt wyprzedzenia z +0,6 na -1,0. Spalanie się poprawiło, ale czy jest takie jak sprzed wymiany rozrządu, zobaczymy po przejechaniu trochę dłuższych odcinków. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kemot Zgłoś #37 Napisano 12 Stycznia 2020 21 godzin temu, bodino napisał: Jak zmieni na minus to spalanie raczej się zwiększa ... To nie wiem, ale dziś przejechałem ponad 400 km średnie spalanie (autostrada, miasto i drogi do 90km/h) 5,8l/100km do tej pory miałem problem zejść poniżej 7l/100km. Byłem przy zmianie i na własne oczy widziałem wskazanie komputera ( 0,6 po korekcie -1,0/-1,1 ) Wymiana rozrządu była po nagłym rozszczelnieniu pompy wody, mechanik (w miejscowości awarii) wymienił komplet na "flamaster" co teraz było widoczne nie do końca idealnie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mkpol Zgłoś #38 Napisano 13 Stycznia 2020 Jakby nie było idealnie to byś wracał na lawecie ... Po wymianie zawsze powinno się sprawdzić kąt wyprzedzenia i jeśli jest taka potrzeba to się reguluje na "fasolkach" Powinno się ustawić tak, żeby pod obciążeniem było 0. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach