Jump to content
Adam,K

Wyższe spalanie po wymianie rozrządu

Recommended Posts

Czy jest możliwe, że po wymianie rozrządu zaczął mi więcej palić? O jakieś 1,5 litra więcej w mieście?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jest możliwe.

Share this post


Link to post
Share on other sites

No właśnie... mam wrażenie, że i u mnie nagle po wymianie rozrządu zaczął pić więcej..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzieje się tak dlatego, że przy wymianie rozrządu może dojść do pomyłki co może skutkować przestawieniem kół o 1-2 lub więcej! zębów.

Przestawienie takie nie wpływa ujemnie na mechanikę silnika, ale już wyraźnie na jego moc.

W wyniku przestawienia kół o min. jeden ząbek zostaje rozsynchronizowany układ tłoki -zawory - wtrysk, co w rezultacie prowadzi do spadku mocy silnika. Wszystkie czynności (otwarcie zaworów, ich zamknięcie, wtrysk paliwa, wypływ spalin następuja w niewłaściwych momentach. Efektem jest obniżenie mocy silnika a co za tym idzie -jeśli chcemy jechać z tą sama prędkością, jak przed wymianą paska musimy podać mu większą ilość paliwa.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest hha

W silniku PD nie ma takiej możliwości aby silnik pracował przy przestawionym rozrządzie. Gdyby tak było i rozsynchronizowanie było o 1 ząbek to silnik nawet nie zapali. Trzeba szukać mankamentów w innym miejscu.

 

HHA

Share this post


Link to post
Share on other sites

W moim przypadku nie ma mowy o jakiejkolwiek zmianie czy braku mocy a jednak pali dużo więcej. Mechanik sugerował możliwość uszkodzenia czujnika temperatury, jednak szczerze wątpię żeby zepsuło się to akurat przy rozrządzie.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Czy jest możliwe, że po wymianie rozrządu zaczął mi więcej palić? O jakieś 1,5 litra więcej w mieście?

Czy przy okazji rozrządu nie robiłeś pozostałej obsługi, np. filtry? Może któryś z przewodów został rozszczelniony przy okazji, być może obudowa filtru powietrza jest niedokładnie domknięta? Przemyśl co było jeszcze robione i "przejrzyj" pracę mechanika. Ewentualnie napisz, pomyślimy razem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie. Był robiony tylko rozrząd, pompa, paski itd. Nic z paliwem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

W takim razie posprawdzaj dokładnie przewody od dolotu, zerknij na filtry, sprawdź napinacze, czy działają prawidłowo (od klimatyzacji i od paska wielorowkowego) - czy nie powodują znacznych oporów mechanicznych i na koniec skontroluj profilaktycznie przepływomierz w ten oto prosty sposób

To bardzo prosty i dość skuteczny sposób na zastąpiewnie przepływomierza, aby gdzieś dojechać lub do testowania, sposób ten jest wielokrotnie opisywany na forach moto, np. diagtronik.pl

Nalezy zaopatrzyć się w diodę/ np. 1N4148, koszt w PL - 10 gr/ , wypiąć wtyczkę przepływki i pomiędzy 4 i 5 pin wtyki, wpiąć diodkę w kierunky przewodzenia 4 > 5, na diodzie jest czarny pasek to tym paskiem do 5.

Należy jeszcze zdjąć gumowy wężyk od zaworu ERG, to ten na kolektorze ssącym / recyrkulacji spalin / i go zaślepić, jakimś np, plastikowym koreczkiem z czapką, jest tam podciśnienie.

Wtyk z diodą nie wpinać w przepływkę, umieścić bezpiecznie gdzieś z boku.

Tyle, startujesz, silnik chodzi jak na dobrej przepływce.

Jeśli lepiej ci chodzi niż na Twojej starej przepływce, to wniosek wysuń sam.

Nie uszkodzisz silnika, ani kompa, ale nie jest to polecane na długo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A czy po operacji rozrząd auto było sprawdzane na Vagu?

Bo mogło być przestawienie o pół ząbka(ja tak miałem) i już praca silnika będzie inna.

Podłączyć do Vaga i powinno pokazać błąd. Jak nie to trzeba szukać innych przyczyn.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie było ale jadę w czwartek. Wtedy mam nadzieję, że się wszystko okaże.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Przeczytaj:

Profesjonalne ustawienie rozrzadu wiąze sie z koniecznoscią ściagniecia pokrywy zaworowej i wymiany uszczelki !! Przestrzegam przed dociaganiem śrub !!(pokrwya jest zdecydwonia drozsza). Przestrzegam również przed wymianą rozrzadu na "flamastra"- tą metoda stwarza sie ryzko zerwania paska,!!! NIe da sie rowniez w ten sposob idealnie ustawic walu i wałka rozrzadu. Na koniec powinno sie sparwdzic i wyregulowac początkowy kąt wtrysku pompy wtry./ Prosze pamietac ze te rozrzady sa przewidziane na conajmniej 90 000 KM przebiegu i tylko odpwienia zmiana rozrzadu gwarantuje 100%.pewnosci . TDI ma to do siebe ze lubi jak sie o nie dba !!!!!!!!! w zamian daje oszcedne zuzycie paliwa i bardzo dobre osiagi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Już znam przyczynę. Była prozaiczna. Wystarczyło wyresetować licznik komputera długiego przebiegu i wszystko wróciło do normy po przejechaniu kilkudziesięciu kilometrów.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Chodzi o licznik dzienny? Skasować jego przebieg? Czy chodziło może o skasowanie inspekcji?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Chodziło tylko o licznik ale nie dzienny a ten 2 długodystansowy (nie wiem jak on się fachowo nazywa) ten do 9999 km

Share this post


Link to post
Share on other sites

Adam,K, jesli chodzi o MDF to kasujac ten drugi, skasujesz i pierwszy. A zrobisz to trzymajac 3 sekundy przycisk pod lewa manetka. Chyba o to chodzi tak?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dokładnie o to. Byłem dzisiaj na VAGu i wszystko było OK. Zero błędów. I w pewnym momencie nie znając przyczyny tego podwyższonego spalania mechanik pyta czy resetowałem kompa? Mówię, że nie. Wyzerował go i mówi żebym przejechał kilkadziesiąt km i sprawdził. Jako że jechałem dziś do Chorzowa to zrobiłem 40 km i ku mojej uciesze wskazania wróciły do normy. A reset jest pod prawą a nie lweą manetką i zerując jeden nie zeruję drugiego licznika. Przynajmniej w moim aucie. :hurra:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hmm, moze mi ktoś wytłumaczyć jaki związek ze spalaniem ma wartosc na liczniku przebiegu ?

 

... Byłem dzisiaj na VAGu i wszystko było OK. Zero błędów. I w pewnym momencie nie znając przyczyny tego podwyższonego spalania mechanik pyta czy resetowałem kompa? ...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hmm, moze mi ktoś wytłumaczyć jaki związek ze spalaniem ma wartosc na liczniku przebiegu ?

 

 

Kto mówi o liczniku przebiegu? Czytaj to co jest napisane.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Important Information

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Terms of Use oraz Privacy Policy