Skocz do zawartości
Andrzej L

Brak mocy silnika i duże spalanie, Passat B8, 2.0, 150km

Rekomendowane odpowiedzi

Witam , mam problem z moim Passatem B8, 2.0 TDI, 150 km, przebieg 158000, r. 2014, kombi, manual.

Jestem posiadaczem tego auta od miesiąca. Jadąc w pierwszą, większą podróż, na wakacje z rodziną (4 os. oraz oczywiście z bagażami i 3 rowerami zamontowanymi na klapie bagażnika) po przejechaniu ok. 150 km auto zaczęło mulić. Jadąc trasą S3  przy niewielkich wzniesieniach wskazywało na redukcję na niższy bieg. Chwilami wbijałem nawet 4 a i tak prędkość spadała, nie było mowy o przyspieszeniu, czasami udało się, utrzymać prędkość przy gazie wciśniętym całkowicie w podłogę, a i tak było to np. 100 km/h. Na niższych biegach 2-3 (np. wyjeżdżając z parkingu) auto przyspieszało jak należy. Miałem wrażenie, że po każdym postoju problem na chwilę mijał, a potem pojawiał się na nowo.
Na miejscu jazda po mieście nie sprawiała problemu.
W drodze powrotnej to samo. W pewnym momencie na 3 biegu jechałem 78 km/h z gazem wciśniętym do podłogi na maxa (zaczęły wyprzedzać mnie tiry ). 


Drugi problem to spalanie. Na odcinku 1200km (w tym ok 200 km po mieście) komputer pokazywał mi średnią 6.0, a w rzeczywistości  średnia wyszła 12 litrów . Na całej trasie nie przekraczałem 130km/h (z uwagi na rowery na bagażniku).

Dzisiaj, kiedy jechałem autem sam prędkość max. 160 km/h, przy wzniesieniu spadła do 140km/h.

Po podłączaniu komputer u mechanika nie pokazuje żadnych błędów.


Jak myślicie, jaka może być przyczyna? 
Z góry dziękuję za odpowiedzi.
Pozdrawiam

Edytowane przez Andrzej L

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wierzysz że masz w 6-ciolatku z tdi 160 tyś. ???  Trzeba sprawdzić wszystko ... od kompresji na cylindrach, wtryski itd. Na moje oko mogą być wtryski ale błąd na kompie wyskoczy dopiero jak będą  uwalone totalnie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ciśnienie w kolektorze dolotowym rzeczywiste vs wymagane wszystko powie. Jeśli się pokrywają to brakuje paliwa ( dawki) jeśli jest za niskie- diagnostyka bezpośrednia , potem naprawa. Ogólnie brak mocy to za mało powietrza lub paliwa .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ogólnie jakby było za mało powietrza, to w pamięci sterownika byłby błąd, że nie jest w stanie osiągnąć zadanej wartości ciśnienia, więc albo kiepski mechanik albo siada układ paliwowy..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Andrzej, udało Ci się rozwiązać problem? Mam dokładnie to samo tylko, że ze skrzynią DSG, a diagnostyka u mechanika i hamowniach mówi "nie wiem co jest nie tak" zero błędów,  wszystkie parametry  z doładowaniem itp. takie jak chce komputer. Gdyby chociaż jakiś błąd pokazał to by wszystko było jasne.

Edytowane przez Adam$
Błędy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja borykalem sie z identycznym problemem tylko ze w S-MAXie. Zero bledow niby wszytsko ok ale auto nie jechalo. Na koncu okazalo sie ze winne byly wtryski.

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ale odcinał Ci moc tylko przy wyższych prędkościach czy zawsze?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, 

mam podobny problem, czy udało się komuś go rozwiązać?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Cześć, 

Mój brak mocy w pasku, 2.0 tdi 150KM wziął się poprostu z zapchanego dpf. 

Objawy:

Co ważne, zero błędów:

Brak mocy

Silnik walczył obrotami nie turbiną 

Wysoka temperatura oleju, nawet 128stopni. 

Kilku mechaników powiedziało nie wiem co jest. 

Tylko jeden wziął, wyciągnął dpf, dał do czyszczenia i autko śmiga jak nowe. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

sprawdzałeś przed i po czyszczeniu dpf ile miał popiołu ??? w ogóle jaki przebieg  ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak, 

Przed czyszczeniem 82% zapchania, 

290tyś nalotu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mam identyczny problem lecz z silnikiem 1,6 tdi passat b8 :/ nie wiem co jest grane 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności