Andrzej L Zgłoś #1 Napisano 27 Lipca 2021 (edytowane) Witam , mam problem z moim Passatem B8, 2.0 TDI, 150 km, przebieg 158000, r. 2014, kombi, manual. Jestem posiadaczem tego auta od miesiąca. Jadąc w pierwszą, większą podróż, na wakacje z rodziną (4 os. oraz oczywiście z bagażami i 3 rowerami zamontowanymi na klapie bagażnika) po przejechaniu ok. 150 km auto zaczęło mulić. Jadąc trasą S3 przy niewielkich wzniesieniach wskazywało na redukcję na niższy bieg. Chwilami wbijałem nawet 4 a i tak prędkość spadała, nie było mowy o przyspieszeniu, czasami udało się, utrzymać prędkość przy gazie wciśniętym całkowicie w podłogę, a i tak było to np. 100 km/h. Na niższych biegach 2-3 (np. wyjeżdżając z parkingu) auto przyspieszało jak należy. Miałem wrażenie, że po każdym postoju problem na chwilę mijał, a potem pojawiał się na nowo. Na miejscu jazda po mieście nie sprawiała problemu. W drodze powrotnej to samo. W pewnym momencie na 3 biegu jechałem 78 km/h z gazem wciśniętym do podłogi na maxa (zaczęły wyprzedzać mnie tiry ). Drugi problem to spalanie. Na odcinku 1200km (w tym ok 200 km po mieście) komputer pokazywał mi średnią 6.0, a w rzeczywistości średnia wyszła 12 litrów . Na całej trasie nie przekraczałem 130km/h (z uwagi na rowery na bagażniku). Dzisiaj, kiedy jechałem autem sam prędkość max. 160 km/h, przy wzniesieniu spadła do 140km/h. Po podłączaniu komputer u mechanika nie pokazuje żadnych błędów. Jak myślicie, jaka może być przyczyna? Z góry dziękuję za odpowiedzi. Pozdrawiam Edytowane 28 Lipca 2021 przez Andrzej L Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kubek197878 Zgłoś #2 Napisano 28 Lipca 2021 Wierzysz że masz w 6-ciolatku z tdi 160 tyś. ??? Trzeba sprawdzić wszystko ... od kompresji na cylindrach, wtryski itd. Na moje oko mogą być wtryski ale błąd na kompie wyskoczy dopiero jak będą uwalone totalnie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sławo2 Zgłoś #3 Napisano 31 Lipca 2021 Ciśnienie w kolektorze dolotowym rzeczywiste vs wymagane wszystko powie. Jeśli się pokrywają to brakuje paliwa ( dawki) jeśli jest za niskie- diagnostyka bezpośrednia , potem naprawa. Ogólnie brak mocy to za mało powietrza lub paliwa . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Hubi14 Zgłoś #4 Napisano 2 Sierpnia 2021 ogólnie jakby było za mało powietrza, to w pamięci sterownika byłby błąd, że nie jest w stanie osiągnąć zadanej wartości ciśnienia, więc albo kiepski mechanik albo siada układ paliwowy.. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Adam$ Zgłoś #5 Napisano 20 Marca 2022 (edytowane) Andrzej, udało Ci się rozwiązać problem? Mam dokładnie to samo tylko, że ze skrzynią DSG, a diagnostyka u mechanika i hamowniach mówi "nie wiem co jest nie tak" zero błędów, wszystkie parametry z doładowaniem itp. takie jak chce komputer. Gdyby chociaż jakiś błąd pokazał to by wszystko było jasne. Edytowane 20 Marca 2022 przez Adam$ Błędy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kameleon7 Zgłoś #6 Napisano 23 Marca 2022 Ja borykalem sie z identycznym problemem tylko ze w S-MAXie. Zero bledow niby wszytsko ok ale auto nie jechalo. Na koncu okazalo sie ze winne byly wtryski. 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Adam$ Zgłoś #7 Napisano 10 Kwietnia 2022 Ale odcinał Ci moc tylko przy wyższych prędkościach czy zawsze? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Ariss833 Zgłoś #8 Napisano 31 Lipca 2022 Rozwiązał ktoś ten problem ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Darkrk Zgłoś #9 Napisano 15 Sierpnia 2022 Witam, mam podobny problem, czy udało się komuś go rozwiązać? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Adam$ Zgłoś #10 Napisano 17 Listopada 2022 Cześć, Mój brak mocy w pasku, 2.0 tdi 150KM wziął się poprostu z zapchanego dpf. Objawy: Co ważne, zero błędów: Brak mocy Silnik walczył obrotami nie turbiną Wysoka temperatura oleju, nawet 128stopni. Kilku mechaników powiedziało nie wiem co jest. Tylko jeden wziął, wyciągnął dpf, dał do czyszczenia i autko śmiga jak nowe. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kubek197878 Zgłoś #11 Napisano 18 Listopada 2022 sprawdzałeś przed i po czyszczeniu dpf ile miał popiołu ??? w ogóle jaki przebieg ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Adam$ Zgłoś #12 Napisano 20 Listopada 2022 Tak, Przed czyszczeniem 82% zapchania, 290tyś nalotu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kubek197878 Zgłoś #13 Napisano 21 Listopada 2022 no to miał prawo ... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Mateusz.86vw Zgłoś #14 Napisano 14 Marca mam identyczny problem lecz z silnikiem 1,6 tdi passat b8 nie wiem co jest grane Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach