Skocz do zawartości
Maras88

Regulacja pompowtryskiwaczy 1.9 tdi AWX

Rekomendowane odpowiedzi

Witam zabrałem się dzisiaj za regulacje pompowtryskiwaczy w moim passacie b5 fl 1.9 tdi 130 km AWX. Wszystko robiłem tak jak każdy mówi.sruba imbusowa dokręcona do końca i popuszczona na o około 225 stopni. Po całej operacji spalanie na postoju zmalało z 1.4 l/h bez klimy na 1.1 l/h, a z 2l/h z klimatyzacją na 1.6 l/h. Auto odpala o wiele lepiej na ciepłym silniku bo wtedy była tragedia. Czy wszystko wykonałem dobrze? Czy regulacja powinna być przeprowadzona na bardzo zimnym silniku? Bo ja ustawiałem na lekko ciepłym? I czy może powinienem cofnąć tą śrubę imbusowa o 180?Czy takie spalanie na postoju jest ok? 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nadal sporawe spalanie. Ja jak sobie wstawiłem pompki po czyszczeniu, na nowych oringach, śrubach i tych całych pierdołach to spadło do 0,4l a miałem po 1,6l

Nie piszesz nic o nowych oringach i śrubach.  Zostały stare? 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak jest wszystko zostało stare. Byłem w czwartek u mechaników żeby podłączyli go pod kompa i powiedziano mi że narazie warto spróbować wyregulować pompowtryski. Wyregulowałem je sam bo wydeje mi się że jakieś filizofii nie ma w tym. Tylko że jak regulowałem to silnik był lekko ciepły i cofałem śrubę imbusowa o około 220 stopni. Nie wiem czy dobrze to wszystko wykonałem. Czy trudna jest wymiana tych oringów i śrub? 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A powiedz mi najpierw ile robisz kilometrów na pełnym zbiorniku?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

900 km może trochę więcej. Na trasie przy prędkości 140-160 przed regulacją robiłem trochę ponad 1000 km. 

 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To ja bym nie rwał pompek. Wszystko jest ok jak osiągasz takie wyniki. Poprostu nie patrz, że komputerek pokazuje takie spalanie na postoju. Niech se pokazuje. Szkoda wyciągać, potem się jeszcze jakiś gwint uwali albo przytnie oring przy wkładaniu i będzie tylko niepotrzebna robota.

Ewentualnie zobacz na VCDS jaki masz kąt synchronizacji zapłonu. Od niego zależy spalanie ogólnie. Jak ustawiasz na plusowe wartości to fura jedzie oszczędniej ale traci moc. Na minusie odwrotnie. Sprawdzisz to łatwo na kompie. 

 

Co do regulacji to oczywiście ustawiałeś dźwigienki w odpowiedniej pozycji do regulacji? Nie pamiętam w tej chwili czy trzeba było dokręcać przy górnym maksymalnych wychyle przy czy dolnym ale trzeba się do tego stosować. 

Do tego mogłeś sobie kupić nowe te pierdołki naciskajcie na pompkę. Stare się wycierają.

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wszystko ok. Ale jedna rzecz mnie zastanawia. Czemu ma problem z odpalaniem na ciepłym silniku. Przed regulacją było źle (odpalał na chwilę i zgasł. Później albo trzeba było długo kręcić albo trzymać kluczyk w pozycji krecenia rozrusznikiem do momentu jak nie wcisnąłem gazu) a po regulacji już jest trochę lepiej tzn. Kręci trochę jak jest ciepły ale nie gaśnie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gorsze odpalanie na ciepłym nie raz się przewijało. Musisz poczytać i zbadać prawdopodobne przyczyny.

Jak odpadał i gasł to możliwe, że czujnik położenia wału czy tam wałka.  Jak jest uszkodzony to auto ma wtedy ciężko palić po rozgrzaniu i może gasnąć. 

 

Tylko, że nie bardzo wiąże się te z tym, że przed majstrowaniem w pompkach było gorzej, ale może czegoś nie wiem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ok. Może faktycznie nie będę grzebał przy tych wtryskach. Kat synchronizacji rozrządu był sprawdzany na kompie i niby jest ok. A to jest to samo co kąt synchronizacji zapłonu? Kurde może trochę przesadzam. To auto ma 19 lat a ja chce z niego zrobić super nówkę. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie na starych zużytych pompkach spalanie na postoju było 1l/h bez klimy, po regeneracji mam 0.6l/h jak kiedyś ustawiłem kąt synchronizacji na prawie +6 to spalanie na postoju spadło do 0,4l\h :D teraz mam synchro na 0,6  i spalanie też 0,6l/h. Tak zostawiłem i nie grzebe nic, przestałem się tym przejmować :D 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 24.07.2021 o 19:16, Maras88 napisał:

Kat synchronizacji rozrządu był sprawdzany na kompie i niby jest ok.

 

Tzn. jaki jest? Możesz spróbować zmienić, bo to chwila roboty. Zakres określany jako norma jest dość spory i nie ma wartości, która będzie zawsze dobra dla każdego auta.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie pamiętam już dokładnie ale wydaje mi się że 0.6-1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie zaszkodzi spróbować zmienić na ujemny.

Mój BXE chodzi najlepiej o ile pamiętam na -1,5 do -1. Inny silnik, ale ta sama zasada. Jeśli chcesz coś pogrzebać jeszcze, to tu jest pole do zmian i nic cię to nie będzie kosztowało.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ok. Dzięki. Spróbuję. Mam jeszcze pytanie. Czy istnieje aplikacja na android (może być płatna) na której sprawdzę ten kąt synchronizacji rozrządu? Mam urządzenie obd janosik connect i chciałbym za pośrednictwem tego urządzenia sprawdzić to. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności