Skocz do zawartości
norberta

Montaż haka z uniwersalnym modułem – światło stopu

Rekomendowane odpowiedzi

Zakupiłem hak do Passata B8 wraz z uniwersalnym modułem. Fizyczny montaż haka nie był trudny, wszystko poszło łatwo w dużej mierze dzięki filmom na yt czyli jak rozebrać zderzak i osłony bez pourywania zaczepów :

https://www.youtube.com/watch?v=zqwt21v2Y_E
 

https://www.youtube.com/watch?v=KICNN9XnY6A

oraz
 


Jest forum https://forum.vw-passat.pl/topic/55365-hak-holowniczy-b8/?tab=comments#comment-1727940 jak podłączyć oryginalną wiązkę ale nie mogę odszukać nic na temat połączenia z modułem uniwersalnym.

Posiadam moduł WH1 do którego dołączona była instrukcja:

Schemat.thumb.jpg.2adf0f8d8879ed9efb34b1759a8a8ac8.jpg

Po kolei więc podłączyłem:

a) światło lewe:

- kabelek biało czarny z żółtym modułu: kierunkowskaz lewy
- kabelek biały z czarnym modułu: światło pozycyjne lewe

Lewe.thumb.jpg.a7b351e5c90e2ecc35ab6b18035974cd.jpg

b) światło prawe:

- kabelek czarno zielony z zielonym modułu: kierunkowskaz lewy
- kabelek biały z brązowym: światło pozycyjne prawe

Prawe.thumb.jpg.717fb727421a856b9418a22a402154ee.jpg

c) kabelek od świateł przeciwmgielnych odszukałem dzięki próbnikowi i był koloru białego jak wiele innych w wiązce po lewej stronie bagażnika – połączony został z kablem niebieskim modułu.

IMG_20210703_104801.thumb.jpg.8e0a74f42feca814a51c7a02ee90a1f0.jpg

d) kabelek masowy biały i czarny przykręcony zostało do masy

IMG_20210703_111801.thumb.jpg.96a3e8af9237bd1752c511b189f823c9.jpg

e) czerwony kabel został podłączony tymczasowo pod kabelek zapalniczki choć powinien zostać przeciągnięty do akumulatora.

I używana sporadycznie przyczepka fajnie świeci poza światłem stopu.
Z tego co wiem to światło stopu jest na jednym kabelku z światłem pozycyjnym. Ale w tym przypadku jak podłączyłem kabelek stopu do światła pozycyjnego to cały czas się świeci stop w przyczepce jak są zapalone świała w samochodzie. Próbowałem też odszukać kabelek środkowego światła stopu ale chyba działa tak samo czyli jest na jednym kabelku ze światłami pozycyjnymi.

Czy ktoś wie gdzie mogę się podpiąć pod tylko światło stopu?
Być może w przednich bezpiecznikach jest jakiś pin w którym jest tylko sygnał światła stopu?

Pozdrawiam
 

Edytowane przez norberta
  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na schemacie widać osobne "żarówki" stop po lewej i prawej stronie. Kable czarno-czerwony i czarno-fioletowy. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Udało mi się rozwiązać problem. Brązowy kabelek z trzeciego światła stop jest tym czego szukałem. Jest on w wiązce po lewe stronie bagażnika.

IMG_20210704_102623.thumb.jpg.5d76150d370c511779c79b8883c94b1c.jpg

Połączyłem go z czerwonym od modułu i stop działa. Wcześniej musiałem go przeoczyć albo uznałem, że to kabelek masowy. Reasumując, jak ktoś chce tanio podłączyć gniazdo przyczepki to można to zrobić na module uniwersalnym bez kodowania. Piszczące czujniki przy cofaniu można na chwilę wyłączyć, więc nie wydaje mi się, żeby był to wielki problem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy musiałeś demontować dodatkowy ślizg zderzaka o numerze katalogowym VW- 3G9807863B? 

W instrukcjach piszą że należy go domówić przy zakładaniu haka ale niektórzy mówią że nie trzeba :)

Edytowane przez matitkd23

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@matitkd23 Montowałem hak od Westfalii i wg instrukcji można było zakupić dodatkowy ślizg albo wykorzystać aktualny, tylko trzeba go lekko przyciąć.

@norberta Wielkie dzięki za instrukcję, bardzo mi pomogła.

Mogę dodać kilka rzeczy, które zauważyłem lub zrobiłem lekko inaczej.

- Stop pociągnąłem z lewego światła (czerwono-czarny)
- Bardzo długo męczyłem się ze światłem przeciwmgłowym, bo gdy testowałem z "włączonym" światłem tylnym to nie mogłem znaleźć odpowiedniego kabelka na którym zmieniało by się napięcie. Okazało się, że przy otwartej klapie światło przeciwmgłowe się nie zapala i nie ma zmiany napięcia :) Musiałem siedzieć w zamkniętym bagażniku (na szczęście kombi), a inna osoba włączała/wyłączała światła.
- Instalowałem wiązkę 13pin, która dodatkowo ma przewód do światła wstecznego. Sygnał dla niego wziąłem z tej wiązki która idzie do góry po lewej stronie, gdzie jest m.in. kilka białych przewodów (m.in. od światła przeciwmgłowego jak opisane wcześniej) i właśnie jeden z tych białych przewodów o mniejszej średnicy to światło wsteczne.
- Zasilanie podpiąłem do skrzynki bezpieczników do wolnego wejścia F43 na bezpiecznik 30A od "oświetlenia wewnętrznego", wg poniższej rozpiski. Kabelek zasilania ma własny bezpiecznik 15A czyli powinno być ok.

Dodatkowo napomknę, że instalowałem moduł Witter Z214 i bez podpinania przyczepy (nie miałem pod ręką), napięcia na wyjściach nie zmieniały się przy zmianie świateł w aucie. Trochę wtedy spanikowałem, bo myślałem, że coś źle podłączyłem albo co gorsza moduł zepsuty. Okazało się jednak, że moduł zmienia stany na wyjściach dopiero wtedy, gdy wykryje podłączoną przyczepę, więc skończyło się tylko na krótkim stresie.
 

Edytowane przez amrkk

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności