Skocz do zawartości
WW

Regenerowany silnik do B6?

Rekomendowane odpowiedzi

Witam
Mój Passat przekroczył 300 tysięcy i mechanik zawyrokował, że silnik "jest zmęczony". TDI 2.0 BMP 140 KM.
Przywrócenie mu sprawności w Łodzi, to koszt ok. 8 - 10 tysięcy zł.
Zasugerował silnik regenerowany za ok 3500 zł. Jest kilka firm specjalizujących się w  regeneracji silników. Dokonują też zmian poprawiających, jak twierdzą, wady fabryczne tych silników. Montują inny, trwalszy wał - 8 zamiast 4 przeciwwag,  pompą olejową od 1.9. i mosiężne gwinty dla wtryskiwaczy, oraz kilka innych drobiazgów.
Czy ktoś z Was zdecydował się na zainstalowanie regenerowanego silnika i możne się podzielić uwagami?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ale po czym on stwierdził, że jest do remontu? Zresztą co to za przebieg 300.000 km.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No właśnie, chyba żeby był już blisko agonii, to wtedy można coś robić. Mieć mechanika 100% zaufanego to chyba bezcenne, który doradzi nie kręci i nie zedrze skóry z ciebie z nadmiarem. Ja wymienialem silnik w B6 na wiosnę bo poprzedni powiedział papa na ekspresówce, po włożeniu kolejnego z całą obsługą masą dodatków nowych, 5dni po naprawie samochód powiedział znowu papa na tej samej trasie i spalił mi się, cud że nikomu nic się nie stało, ogień poszedł od spodu auta, nie udało się zgasić, auto całe się spaliło do grodzi masakra, finalnie dziura w bloku widoczna po spaleniu, wina wstępnie po stronie silnika, ale już pewnie całej prawdy nigdy się nie dowiem, grunt że żyje, mniej ważne ale i pieniądze odzyskałem. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
7 godzin temu, radekrp90 napisał:

Ale po czym on stwierdził, że jest do remontu? Zresztą co to za przebieg 300.000 km.

Zaczęły się przecieki płynu chłodzącego, wymienił króćce, potem jakaś uszczelkę za kilkanaście zł. i po kolejnym wycieku pokazał, że puchną uszczelki silnika, ta pod blokiem rzeczywiście sporo wystaje.
Aby je wymienić, należy rozebrać cały silnik. Cylindry i coś tam szlifować, coś tam planować a przy tym przebiegu to po złożeniu "rożnie może być". Całość wycenił właśnie na ok 8 tysi.
Ja się na tym nie znam, stąd pytanie.
Przyznam, że chcieliśmy wymienić samochód, ale ie możemy z żoną zgodzić się - na jaki a ten nam obojgu się podoba. W środki jest w doskonałym stanie, wszystko działa. Na razie zostaje.

Stąd pytanie, o regenerowany silnik.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja bym naprawiał. Finalnie nie wyjdzie drożej jak ten regenerowany. Zresztą co to za regeneracja za 3.5k.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wracam do tematu.
Silnik wymieniony. Do tego doszła tarcza sprzęgła. Silnik, po dotarciu - 3 000 km,  dostał lekkiego kopniaka poprzez przeprogramowanie i teraz ma 173 KM - wynik z hamowni. A skoro już tyle zrobiłem, to poszedłem dalej i zapodałem mu Ceramizerea.
Efekt przeszedł moje oczekiwania!
Od samego początki, nawet teraz jak jest zimno, silnik pracuje cichuteńko - nawet przy rozruchu!
Spalanie spadło o ok 0,8 litra  mierzone metodą na pełny bak. Spadła też i to znacznie głośność silnika. Teraz przy prędkościach autostradowych najgłośniej słychać szum powietrza i opony.
Podsumowując: Zawieszenie robione 2 lata temu, teraz silnik i sprzęgło, więc mamy praktycznie prawie nowy samochód.   🤪
Zaważywszy na to, co nam szykują, mój pasek zostanie ze mną na długie lata.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

I gdzie zakupiłeś silnik jesli można wiedzieć? Jakaś firma regenerująca czy wyciągnięty z innego auta?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Firma z pod Wrocławia regeneruje i usprawnia je taśmowo. Kupujesz silnik, oni Ci go przywożą bez papierów,  wymieniasz, oni odbierają od ciebie Twój silnik i dają papiery.

Usprawnienie polega na wymianie pompy olejowej na tą z 1,9, podparciu wału na pięciu łożyskach zamiast fabrycznie na trzech i wprasowaniu tulejek mosiężnych w głowicę z gwintem do wtrysków. Czyli poprawiają trzy wady, którymi TDI 2.0 różnił się niekorzystnie od TDI 1,9.
 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jaki koszt tej zabawy?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Całość robót mechanicznych z silnikiem i tarczą sprzęgła, podkręcenie mapy wtrysków i ceramizerami do silnika i skrzyni - 8 000zł.

Prawie podwoiłem wartość samochodu.  😁

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Chyba to oni. To był zakup z Allegro a to oni tam wystawiają dużo różnych silników.
Jeśli to ważne, to poszukam papierów.

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Oj to życzę dużo szcześcia, żeby się okazało, że wyciągneli silnik w dobrym stanie z auta z niskim przebiegiem i nic z nim nie robili oprócz umycia :P 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To wyjdzie dopiero w użytkowaniu.
Pożyjemy, zobaczymy.
Dzięki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak mówiłem, że jak będzie trzeba, to odkopie papiery.
Na razie jest super. Przejechałem ok, 3 000 km i jestem bardzo zadowolony.
Natomiast nie mogę zgodzić się z tym, co napisał kol. Marcin. Gdyby tylko umyli silnik, to jak wprasowali by mosiężne tulejki w głowicę?
Tu cała wymiana, z tarczą sprzęgła i optymalizacja mapy wtrysku kosztowała 8 tysi a za samą regeneracje mojego silnika w Łodzi chcieli 8 tysi.
Jak mówiłem, poczekamy - zobaczymy.
Staram się myśleć pozytywnie.   🤪

 

 

Edytowane przez WW

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 Grupa W. jest znana w całym necie z tego, że ich regeneracja to demontaż z jakiegoś rozbitka, przemycie i odmalowanie.

Ale ja nic nie mówię, nie mam podstaw by sądzić, że coś jest nie tak. Silnik działa, auto idzie lepiej niż na poprzednim, zapomnij o sprawie i ciesz się autem bo przecież wszystko gra i o to chodzi 👍

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

pooglądaj kanał prof. Chris-a na tubie. Ładnie pokazał co wilki robią z silnikami...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności