mli Zgłoś #1 Napisano 28 Czerwca 2021 Witam Wszystkich, Panowie, pacjent to B8, 2,0 TDI, 190KM, 2015r, DSG. Od ok. tygodnia mam z nim problem. Po ruszeniu z domu i przejechaniu ok 30 km drogą poza miastem (wojewódzka) w pewnym momencie następuje lekkie szarpnięcie, wskazówka obrotomierza zaczyna skakać jakby skrzynia zrzucała biegi (dzieje się to przy zwalnianiu - zawsze dojeżdżam wtedy do tego samego ronda), od razu zaczyna mrugać spiralka świec, po kolei komunikaty o wyłączeniu start/stop, awarii hamulca elektrycznego, awarii ESP, awarii czy dezaktywacji radaru, i awarii czujników ciśnienia w kołach. Auto przechodzi w tryb awaryjny, podnosi obroty do ok. 1100-1200, czasem zapali się żółty trójkąt. Po wyłaczeniu silnika i załączeniu go z poworotem, wszystkie błędy, kontrolki gasną i auto jedzie normalnie. Co ciekawe dzieje się to ciągle w tym samym miejscu po dystansie ok 30 km. To samo jest w innym miejscu kiedy wracam, ale dystans jest od uruchomienia ok. 15 km ale drogą expresową (większa prędkość jazdy przed). I znów to samo, zjeżdżam na węzel, zwalniam i wszystko zaczyna się od poczatku. Co ciekawe, jak wybiorę trasę miastem lub mieszaną - problem nie występuje. Po podłaczeniu dostępnego testera błędów wyświetla się P0322 - obwód wyjściowy obrotowej silnika - rozdzielacza zapłonu - brak sygnału, P032200 - czujnik położenia wału oraz czasem U112300 - komunikacja CAN. Na 10 przypadków, raz kontrolka silnika nie zgasła, dopiero po przejechaniu ok 40 km zgasła samoczynnie. Co u diabła się z dzieje z tym autem ? Może ktoś z Kolegów ma pomysł ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
golden87 Zgłoś #2 Napisano 28 Czerwca 2021 Zacznij od wymiany/czyszczenia czujnika połozenia wałka, wyglada na to że komputer przestaje otrzymywac sygnał i wszystko swiruje. Nie masz problemow z odpalaniem, bo to też bywa objaw. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mli Zgłoś #3 Napisano 28 Czerwca 2021 Dzięki Kolego, że się odezwałeś. Nie ma problemów z odpalaniem. Gdzie szukać tego czujnika ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
golden87 Zgłoś #4 Napisano 28 Czerwca 2021 Przeczytaj ten wątek, tutaj bedzie jego lokalizacja itd. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mli Zgłoś #5 Napisano 28 Czerwca 2021 Dzięki wielkie za pomoc. Próbuje. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mli Zgłoś #6 Napisano 30 Czerwca 2021 @golden201 czujnik przeczyściłem jak sugerowałeś. Po wyjęciu końcówka była w bardzo lepkiej, gęstej mazi. Nie można tego było nazwać olejem. W każdym razie po 4 odcinkach, które wczesniej opisywałem - zero wczesniejszych problemów. Dzięki za sugestie. Pozdrawiam. 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mli Zgłoś #7 Napisano 3 Lipca 2021 Niestety błąd powrocił. Dokładnie tak samo jak wczesniej. I błąd P032200, oraz niezidentyfikowane 28252 i 17158. Co ciekawe ten czujnik co sprawdzałem to czujnik wałka rozrządu. A błąd opisany jest jak czujnik wału korbowego / prędkosci silnika (obr/min) - brak sygnału. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach