Skocz do zawartości
mli

Błędy, szarpanie,

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Wszystkich,

Panowie, pacjent to B8, 2,0 TDI, 190KM, 2015r, DSG. Od ok. tygodnia mam z nim problem. Po ruszeniu z domu i przejechaniu ok 30 km drogą poza miastem (wojewódzka) w pewnym momencie następuje lekkie szarpnięcie, wskazówka obrotomierza zaczyna skakać jakby skrzynia zrzucała biegi (dzieje się to przy zwalnianiu - zawsze dojeżdżam wtedy do tego samego ronda), od razu zaczyna mrugać spiralka świec, po kolei komunikaty o wyłączeniu start/stop, awarii hamulca elektrycznego, awarii ESP, awarii czy dezaktywacji radaru, i awarii czujników ciśnienia w kołach. Auto przechodzi w tryb awaryjny, podnosi obroty do ok. 1100-1200, czasem zapali się żółty trójkąt. Po wyłaczeniu silnika i załączeniu go z poworotem, wszystkie błędy, kontrolki gasną i auto jedzie normalnie. Co ciekawe dzieje się to ciągle w tym samym miejscu po dystansie ok 30 km. To samo jest w innym miejscu kiedy wracam, ale dystans jest od uruchomienia ok. 15 km ale drogą expresową (większa prędkość jazdy przed). I znów to samo, zjeżdżam na węzel, zwalniam i wszystko zaczyna się od poczatku. Co ciekawe, jak wybiorę trasę miastem lub mieszaną - problem nie występuje. Po podłaczeniu dostępnego testera błędów wyświetla się P0322 - obwód wyjściowy obrotowej silnika - rozdzielacza zapłonu - brak sygnału, P032200 - czujnik położenia wału oraz czasem U112300 - komunikacja CAN. Na 10 przypadków, raz kontrolka silnika nie zgasła, dopiero po przejechaniu ok 40 km zgasła samoczynnie. Co u diabła się z dzieje z tym autem ? Może ktoś z Kolegów ma pomysł ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zacznij od wymiany/czyszczenia czujnika połozenia wałka, wyglada na to że komputer przestaje otrzymywac sygnał i wszystko swiruje. Nie masz problemow z odpalaniem, bo to też bywa objaw.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Kolego, że się odezwałeś.

Nie ma problemów z odpalaniem. Gdzie szukać tego czujnika ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przeczytaj ten wątek, tutaj bedzie jego lokalizacja itd.

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki wielkie za pomoc. Próbuje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@golden201 czujnik przeczyściłem jak sugerowałeś. Po wyjęciu końcówka była w bardzo lepkiej, gęstej mazi. Nie można tego było nazwać olejem. W każdym razie po 4 odcinkach, które wczesniej opisywałem - zero wczesniejszych problemów. Dzięki za sugestie. Pozdrawiam.

 

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Niestety błąd powrocił. Dokładnie tak samo jak wczesniej. I błąd P032200, oraz niezidentyfikowane 28252 i 17158. Co ciekawe ten czujnik co sprawdzałem to czujnik wałka rozrządu. A błąd opisany jest jak czujnik wału korbowego / prędkosci silnika (obr/min) - brak sygnału.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności