Skocz do zawartości
esprit

RTA. Duże opóźnienie właczenia po wrzuceniu wstecznego.

Rekomendowane odpowiedzi

Asystent wyjazdu żyje u mnie własnym życiem.

Czasami te szare pola pojawiają się zaraz po wrzuceniu wstecznego,

innym razem to tragedia czyniąca ten system zupełnie bezużytecznym.

Kto będzie stał minutę z włączonym wstecznym aż jaśnie pan RTA raczy "zaskoczyć"

Proszę o spostrzeżenia innych użytkowników, owszem mogę coś modzić w kodowaniu tylko po co,

może inni mają podobnie i jest to po prostu kolejne gów..o od VW,..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie działa idealnie ,nawet asystem awaryjnego hamowania działa podczas cofania /jazdy  do tyłu .

Prawdopodobnie masz uszkodzony czujnik cofania ( co sugeruje twój wpis o szarym polu po włączeniu wstecznego , ponieważ as.wyjazdu nie wyświetla nic na ekranie) ,a nie radar od as.wyjazd , lub  auto po wypadku w którym nie są skalibrowane radary pod zderzakiem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

czujnik cofania nie ma nic wspólnego  z  radarami  tylnymi. 

jak czujnik cofania jest uszkodzony,  to  np cały  rząd czujników jest z wykrzyknikiem(!)  i PDC nie działa wtedy 

ale radar to osobna kwestia.

jak bym się skupił na   radio/sw 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
14 godzin temu, Marek3 napisał:

Prawdopodobnie masz uszkodzony czujnik cofania ( co sugeruje twój wpis o szarym polu po włączeniu wstecznego , ponieważ as.wyjazdu nie wyświetla nic na ekranie)

To dlatego u Ciebie działa idealnie że masz go wyłączonego.

Nie piszę o polach PLA, tylko o tych dwóch dużych polach które w momencie "zaskoczenia" RTA pojawiają się zamiast tylnych bocznych PLA.

W momencie wykrycia ruchu zmieniają kolor na pomarańczowy, jak jest blisko to te pola są czerwone i jest sygnał akustyczny.

Próbowałem na radiu właczonym/wyłaczonym i nie ma różnicy, zauważyłem tylk że włączona navi wydłuża czas ale nie znalazłem sposobu na skrócenie.

Co ciekawe czasami po nocy stania pojawia się od razu a innym razem w czasie jazdy wrzucam wsteczny i kicha.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
5 godzin temu, esprit napisał:

To dlatego u Ciebie działa idealnie że masz go wyłączonego.

Nie piszę o polach PLA, tylko o tych dwóch dużych polach które w momencie "zaskoczenia" RTA pojawiają się zamiast tylnych bocznych PLA.

W momencie wykrycia ruchu zmieniają kolor na pomarańczowy, jak jest blisko to te pola są czerwone i jest sygnał akustyczny.

Próbowałem na radiu właczonym/wyłaczonym i nie ma różnicy, zauważyłem tylk że włączona navi wydłuża czas ale nie znalazłem sposobu na skrócenie.

Co ciekawe czasami po nocy stania pojawia się od razu a innym razem w czasie jazdy wrzucam wsteczny i kicha.

To znaczy co mam wyłączone ?

Czujnik parkowania jak tak to jakaś bzdura ... 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
23 godziny temu, Marek3 napisał:

To znaczy co mam wyłączone ?

 

Jak Side Assist się wyłaczy a robi to często np w czasie deszczu to trzeba go ponownie włączyć w Menu Asystenci.

Sęk w tym że jednocześnie wyłacza się RTA. Trzeba pamiętać że bez SA nie działa też RTA

więc aby ponownie włączyć RTA trzeba wcześniej włączyć Side Assist.

Trochę to zawile napisałem ale kto ma SA wie o co mi chodzi.

Nie spotkałem jeszcze systemu SA który działałby bez stosownej grafiki w radiu.

To w jaki sposób jesteś informowany że coś ci z boku jedzie jak wycofujesz z parkingu/wjazdu ?

Liczyłem na większy odzew, pewnie to z powodu ilości działających systemów SA w stosunku do ogółu jeżdżących po drogach B8.

No i nie każdy tego używa nawet jak to ma i jest aktywne.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czasem też ponownie musiałem właczyć asystenta wyjazdu ,zmiany pasa i line assist , ale zawsze występowało to po odłączeniu akumulatora i raz jak aku był spompowany do granicy możliwości.

Z tego co zaobserwowalem to czujniki parkowania działają tylko na krótkim zasięgu , parę razy miałem sytuacje że podczas wyjazdu pod marketem z miejsca parkingowego jakiś wariat pędził w alejce i choć był kilka metrów i jechał bardzo dynamicznie SA zaczął głośno piszczeć , ale parę razy auto samo dało po hamulcach .

Więc jedyna informacja że coś szybko leci z boku to głośny pisk ,lub w krytycznych sytuacjach pisk i jeszcze automatyczne hamowanie ( nie wiem tylko czy hamowanie automatyczne jest w każdej opcji wyposażenia ) , poza tym jak by SA coś ci wyświetlało na wyświetlaczu ,to zanim byś to zobaczył ,zaragował to.było by już po temacie ...

Proponuje sprawdzić czy zapisane są jakieś kody usterek w sterownikach , jak nie to włączyć wsteczny  i przetestować czujniki parkowania powoli przechodząc z tyłu zderzaka i obserwować na radiu który czujnik się wzbudza ... jeżeli dalej wszystko ok to kalibracja ustawienie czujników SA , lub system działa z inną metodyką niż ty byś chciał 

Na yt jest też kanał vw i można tam  też oglądnąć jak ten system działa.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności