Skocz do zawartości
wojtasw

Wymiana poduszek silnika

Rekomendowane odpowiedzi

teraz w etke zerknąłem to wygląda jakby miało być po jednej podkładce na stronę. A u mnie były dwie z lewej i żadnej z prawej. Nie wiem jak to teraz poskładać.

Edytowane przez thez

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Po mojemu to te podkładki mają być tak żeby silnik leżał równo - w zależności od auta. U mnie była jedną po lewej jak dobrze pamiętam. Ale mam tdi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No czyli u mnie 2x po lewej i nic po prawej. Kurde etka znowu pokazuje po jednej na stronę. I te podkładki mają 1,6mm grubości to serio by poziomowały silnik? I jak sprawdzić kiedy jest w poziomie? :) Dziwne to wszystko.

Ogólnie jestem przewrażliwiony teraz, bo wymieniłem wylane oryginalne poduszki na zamienniki FEBI i passek zaczął chodzić jak traktor. (Na starych wibrował tylko na wyższych obrotach). Kupiłem oryginalne poduchy i odbój z serwisu i nie chce czegoś zje**ć przy montażu. Ciężko bym zniosł wibracje na budzie po wydaniu 1000zł :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Czy wymianę poduszek lewa i prawa można zrobić nie podnosząc silnika a przez odkręcenie łap które są przykręcone do podłużnic/karoserii ? 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak, tylko nie odkręcaj obu naraz bo Ci wózek na głowę zleci ;-)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Silnik i tak chciałem podeprzeć, bo to logiczne :), ale chciałem ominąć temat podnoszenia i oglądając mocowanie właśnie pomyślałem o tych łapach, bo czytając wcześniejsze posty wszyscy podnoszą silnik i nie wiem czym to jest uwarunkowane ...?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nawet jak podeprzesz to wozek bardzo Ci sie opusci i bedziesz musial cudować z lewarowaniem. tak jest lepiej niż unosić

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, piszę te post ku przestrodze przed zamiennikami poduszek. Posiadam Audi A6 C5 1.9 TDI 110km. Wymieniłem wszystkie poduszki silnika i skrzyni na Lemforder. Na postoju są dość mocno wyczuwalne wibracje i silnik głośno słychać w samochodzie. Podczas jazdy jest w miarę znośnie, ale jest buczenie w przedziale 1400-1600 obrotów. Od czasu do czasu brzęczą różne elementy tapicerki. Oryginalne poduszki już zamówione, tylko szkoda że ta lekcja kosztowała mnie 600 złotych bo myślałem że zaoszczędzę trochę pieniędzy. Pozdrawiam.

Edytowane przez Veeon

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przyczyna wcale nie muszą być poduchy. Może być siatka w wydechu, może być DM, a może sam silnik nierówno pracuje np. przez dawkę paliwa. Tak tylko piszę, żebys się nie zdziwił, że poduchy za ponad 1000zł mogą w niczym nie pomóc.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@ thez

Witam. Siatka, wtryski, wieszaki wydechu, dwumasa wszytko porobione. Na starych poduszkach chodził dużo lepiej mimo że były zużyte. Więc chyba przyczyna jest jasna. Pozdrawiam.

Edytowane przez Veeon

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wymieniał ktos ten odbój z przodu w silniku 1.6 alz 2002r

czy trzeba odkręcać tą  belke z bolcem na którym osadzony jest odbój

odbój musi dolegać do łapy ? czy ma mieć luz

może ktoś ma jakiś manual z zdjęciami

z góry dziekuje za pomoc

20181119_111018.jpg

20181119_111008.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja wymieniałem. Odkręcasz te 3 śruby na klucz bodajże 13 i lekko unosisz silnik przez drewienko za miske olejową bo inaczej nie wyciągniesz ani nie wsadzisz z powrotem tego odboju bo on jest wciskany na trzpień a na 3 śruby to odkręcasz tylko obudowe tego odbojnika. Ja ustawiłem tą obudowę tak po środku żeby z żadnej strony ta guma nie dotykała obudowy bo podobno tak się ustawia tak czytałem. Jeżdżę już tak pół roku i wszystko w porządku :) silnikiem nic nie buja a mam 1.9 TDI PD

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

oby to było tak jak mówisz mi sie wydaje ze warto by było silnik do tyłu przesunąć

dla twojego silnika odbój się  różni od mojego dla twojego odbój jest zaślepiony z jednej strony

pytanie czy srednica ta sama

i który lepiej będzie tłumić

 

Screenshot_20181202-072142.jpg

Screenshot_20181202-072830.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

załóż taki jaki masz w oryginale. Ja w 2.0 8V mam ten na dole. A co do wymiany to nie wiem jak w 1.6 ale w 2.0 to musiałem silnik podnieść całkiem sporo, tak że poluzowalem główne poduszki silnika i pchnąłem go do tyłu. I wtedy dało radę wyszarpac ten odbój. tzn najpierw wyszarpalem obudowe i pozniej odbój na luzie i składanie w odwrotnej kolejności. jak opuscisz silnik to zostaw te 3 śruby obudowy luźne, skrec główne poduszki i poszarp silnikiem, możesz go odpalić. i jak siadzie na swoje miejsce to tak dokrec obudowę odboju. będzie lekko leżeć od góry. on ma za zadanie tylko chronić główne poduszki żeby się nie wyciągały za bardzo.

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

z tego co widze to też mam seryjnie tą z wypustkami

poza tym 2.0 azm jest bardzo podobny wrecz identyczny jak 1.6 alz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam Może ktoś podać numery poduszek silnika i skrzyni  do paska kombi fl 2000 r silnik AVF. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. Jestem już po wymianie wszystkich poduszek na oryginał Avon. W porównaniu z Lemforderem to niebo a ziemia, prawie nie czuć ze siedzi diesel pod maską. Podsumowując sprawdza się tylko oryginał, na jakiekolwiek zamienniki szkoda pieniędzy, chyba ze komuś nie przeszkadza jazda traktorem.

Edytowane przez Veeon

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dnia 26.08.2011 o 21:36, omaral napisał:

Proszę tylko jeszcze o uściślenie kwestii ułożenia się silnika na poduszkach.

 

Luzujemy nakrętki na poduszkach i włączmy silnik na jakiś czas aż dobrze się ułoży następnie wyłączamy silnik i dokręcamy nakrętki. Następnie centrujemy tą gruchę z przodu na rurze od dolotu.

 

Panowie mam identyczny problem wymieniłem dwie poduszki silnika i są małe drgania.

Mam pytanie czy luzuję nakrętkę  nr 3 na rysunku od samej poduszki? Czy mocowanie łap poduszki też? Co trzeba konkretnie poluzować

Bez tytułdfu.png

Bez tytucccłu.png

Edytowane przez janek1-17

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam 

Chciałbym się dowiedzieć ile poduszek skrzyni biegów znajduje się w moim passacieb5 1.9 tdi 115km 2000r silnik atj? Bo szykuje się raczej do wymiany bo zaczęło mocniej wibrowac przy opalaniu i gaszeniu silnika. 

Witam 

Chciałbym się dowiedzieć ile poduszek skrzyni biegów i silnika znajduje się w moim passacieb5 1.9 tdi 115 km silnik atj i czy muszę wymieniać ODRAZU wszystkie? 

Bo szykuje się do wymiany bo strasznie wibruje silnik przy opalaniu i gaszeniu 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

1. W Passacie B5 ATJ są 2 poduszki skrzyni biegów i są takie same, ja za FEBI dawałem 40zł za sztuke i są bardzo porządne.

2. Jeśli chodzi o poduszki silnika to są 2 poduszki gumowo olejowe i też są takie same tylko jedna ma inne oznaczenie bo ma taką osłone gumową na sobie i nie radziłbym ci w ogóle kupować zamienników bo będzie gorzej niż na tych co masz. Dodatkowo jest jeszcze odbój z przodu koszt 20zł.

3. Zanim zaczniesz cokolwiek wymieniać to sprawdz dokładnie czy w zaworze EGR klapa gasząca jest podłączona i czy w ogóle działa bo to najczęstsza przyczyna telepania silnikiem przy gaszeniu. Sprawdz wężyki podciśnienia. Może być też zużyte koło dwumasowe lub poduszki silnika.

Edytowane przez mkpol
nie cytujemy posta pod którym bezpośrednio odpisujemy...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności