Skocz do zawartości
siwy82

Błąd p200200 oraz p040100

Rekomendowane odpowiedzi

witam,

jak w temacie mam te dwa błędy.

p200200 - OBD Eleven pokazuje filtra cząstek stałych i to jest błąd stały

p040100 - tutaj jest  błąd sporadyczny.

Kontrolka check świeci na desce - w jeździe żadnych problemów. Dpf wypala mi się w mieście co jakieś 200-250 km a trybie mieszanym 300-350 km i mam tak od dwóch lat.

Jeżeli chodzi o egr to test przechodzi normalnie. Zapełnienie DPF olejem mam 70% a na liczniku 200 tyś.

I teraz pytanie.

Z tego co trochę poczytałem to pewnie wina jest gdzieś EGR chłodnica EGR.  Czy jest sens czyszczenia EGR i tej chłodnicy? Z Egrem pewnie łatwiej ale tą chłodniczkę to tylko jakimiś ultradźwiękami? Tylko także czytałem, że pomimo iż EGR wyczyszczony i przechodzi test to może wyskakiwać błąd i dopiero wymiana rozwiązywała problem. Może mi ktoś powiedzieć jak to jest z samym wyjęciem EGR z chłodniczką jeżeli chodzi o czas i trudność? Chciałbym wiedzieć zanim podjadę do mechanika bo może jak samo wyjęcie to jest "chwila" to spróbuje to czyścić początkowo? Czy jednak poszukać jakiegoś zamiennika?

I jeszcze pytanko czy ktoś może mi powiedzieć który zestaw byłby odpowiedni do mojego autka? Bo jest bardzo duża rozpiętość cenowa tych EGR z chłodnicami?

 

 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wyciągniecie EGR to nie będzie taka łatwa sprawa, bo jest od spodu silnika od ściany grodziowej, na yt jest filmik nawet z polskim komentarzem :P z głupszych rzeczy które trzeba zrobić to odkręcić wał napędowy do Haldexa, i chyba sankami wyjechać, jak nie masz dostępu do kanału albo podnośnika kolumowego to odpuść sobie temat, bo to nie jest robota na 20 minut...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

hej,

dzięki za odpowiedź. Powiedz mi czy w takim razie jest sens rozbierania i na początku próba mysia egra i chłodniczki i montaż a jak nic nie da to dopiero zamówienie nowego?

Jeżeli nie jest to prosta sprawa to za 100 zł nie wymontują i nie zamontują dwa razy. Może odrazu zamówić egra z chłodniczką? Tylko czy ktoś mógłby mi powiedzieć który model do mnie pasuje?

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z tego co mi sie wydaje to mechanik bedzie sie z tym targal okolo 4-5 godzin - wiec sam raczej tego tez nie ogarniesz bo za duzo roboty. Wiem ze vagklinika wyciagnal to w chyba 2 godziny ale to trzeba miec wprawe, wprawne raczki i mozliwosci - pod domem odpada. Chlodniczka egr to kosz okolo 1100-1500 zl jak ostatnio sprawdzalem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ciężko powiedzieć, niby wypadałoby wyciągnąć i zobaczyć, może się tryb odkleił czy coś, ruscy pokazywali, że to jest jednak rozbieralne i naprawialne. Nie wiem jak bardzo eco jesteś, i co dalej planujesz, ale może dobrą opcją byłoby zaślepienie rurki i wyłączenie EGR programowo. Koszta podobne pewnie będą a nie oszukujmy się wyłączony i zaślepiony EGR to dłuższe życie silnika, przynajmniej kolektora dolotowego :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności