Pawel_21 Zgłoś #1 Napisano 12 Maja 2021 Witajcie, kilka dni temu przy pierwszych upałach okazało się że nie chłodzi klimatyzacja w moim Passacie B8 ((3G5) CRLB 2.0 TDI 150 KM rok 2015). Ostatni przegląd klimatyzacji w lipcu 2020, wymiana oleju, czynnika, filtrów. Dziś po wizycie w serwisie okazało się że w układzie nie było czynnika, był olej. Utrzymywało się ciśnienie 2 atm/bar. Sprawdzenie szczelności instalacji na maszynie wskazało że instalacja jest sprawa, szczelna. Z lampą UV serwis także nic nie znalazł. Serwisant (polecony, dobry, specjalizuje się tylko w klimatyzacjach samochodowych) stwierdził że prawdopodobnie jest mikro rozszczelnienie instalacji, ale mówił że przyczyny mogą być różne). Polecił skonsultować się z innymi warsztatami. Od ostatniego przeglądu poza latem bardzo mało używałem klimatyzacji, mogło się zdarzyć tak, że raz na 1-2 miesiące na 10 minut (już wiem że to za mało). Czy to mogło być przyczyną wycieku czynnika chłodzącego? Po rozeznaniu tematu ma dwie opcje do wyboru: 1. Uzupełnienie czynnika i sprawdzenie czy instalacja go utrzyma (jest szczelna), podobno może działać prawidłowo przez długi czas o ile będę regularnie korzystał z klimatyzacji. 2. Oddanie samochodu do innego serwisu na poszukiwanie mikro wycieku, co może być mocno kosztowne. Będę wdzięczny za wskazówki, co z tym fantem zrobić, wasze doświadczenia. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mkpol Zgłoś #2 Napisano 13 Maja 2021 Przy napełnieniu klimatyzacji do czynnika dodaje się marker UV. Po kilku dniach pod lampą UV sprawdza się gdzie jest nieszczelność. W serwisie klimatyzacji takie rzeczy powinni wiedzieć. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Pawel_21 Zgłoś #3 Napisano 13 Maja 2021 Serwis sprawdził instalację także lampą UV. Postaram się umówić na taką inspekcję kilak dni po uzupełnieniu. Dzięki Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Hubi14 Zgłoś #4 Napisano 15 Maja 2021 najtaniej to będzie nabić instalację azotem pod sporym ciśnieniem, i obserwacja wskazań manometrów, nawet jak jest mikronieszczelność to jak azot będzie pod ciśnieniem około 15bar to dość szybko to ciśnienie zacznie spadać.. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
radekrp90 Zgłoś #5 Napisano 15 Maja 2021 Jak już to mieszaniną azotu i wodoru, i odpowiedni czujnik. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach