Skocz do zawartości
Pawel_21

Passat B8 TDI - mikro nieszczelność klimatyzacji

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie,

kilka dni temu przy pierwszych upałach okazało się że nie chłodzi klimatyzacja w moim Passacie B8  ((3G5) CRLB 2.0 TDI 150 KM rok 2015).

Ostatni przegląd klimatyzacji w lipcu 2020, wymiana oleju, czynnika, filtrów.

Dziś po wizycie w serwisie okazało się że w układzie nie było czynnika, był olej. Utrzymywało się ciśnienie 2 atm/bar. Sprawdzenie szczelności instalacji na maszynie wskazało że instalacja jest sprawa, szczelna. Z lampą UV serwis także nic nie znalazł. Serwisant (polecony, dobry, specjalizuje się tylko w klimatyzacjach samochodowych) stwierdził że prawdopodobnie jest mikro rozszczelnienie instalacji, ale mówił że przyczyny mogą być różne). Polecił skonsultować się z innymi warsztatami.

Od ostatniego przeglądu poza latem bardzo mało używałem klimatyzacji, mogło się zdarzyć tak, że raz na 1-2 miesiące na 10 minut (już wiem że to za mało). Czy to mogło być przyczyną wycieku czynnika chłodzącego?

Po rozeznaniu tematu ma dwie opcje do wyboru:

1.    Uzupełnienie czynnika i sprawdzenie czy instalacja go utrzyma (jest szczelna), podobno może działać prawidłowo przez długi czas o ile będę regularnie korzystał z klimatyzacji.

2.    Oddanie samochodu do innego serwisu na poszukiwanie mikro wycieku, co może być mocno kosztowne.

Będę wdzięczny za wskazówki, co z tym fantem zrobić, wasze doświadczenia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przy napełnieniu klimatyzacji do czynnika dodaje się marker UV. Po kilku dniach pod lampą UV sprawdza się gdzie jest nieszczelność. W serwisie klimatyzacji takie rzeczy powinni wiedzieć.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Serwis sprawdził instalację także lampą UV. Postaram się umówić na taką inspekcję kilak dni po uzupełnieniu. Dzięki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

najtaniej to będzie nabić instalację azotem pod sporym ciśnieniem, i obserwacja wskazań manometrów, nawet jak jest mikronieszczelność to jak azot będzie pod ciśnieniem około 15bar to dość szybko to ciśnienie zacznie spadać..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak już to mieszaniną azotu i wodoru, i odpowiedni czujnik.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności