wektor Zgłoś #1 Napisano 7 Maja 2021 (edytowane) Albo awaria, albo co bardziej prawdopodobne omsknięty palec w VCDS. Objaw jest taki,że po włączeniu wstecznego nie uruchamiają się czujniki. Muszę wcisnąć przycisk, wówczas wszystko działa jak trzeba. W sterowniku na 100% nic nie robiłem. Czy zrobić nastawy podstawowe? Edytowane 7 Maja 2021 przez wektor Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ElNinijo Zgłoś #2 Napisano 7 Maja 2021 daj skana vcdsa porownam ze swoim zobaczymy moze do czegos dojdziemy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wektor Zgłoś #3 Napisano 7 Maja 2021 (edytowane) Zapomniałem: błędów nie ma:-) Adres 10: Asyst.park./kierow. (J446) Plik etykiet:| 3AE-919-475.clb Oznaczenie elementu SW: 3AE 919 475 C HW: 7N0 919 475 Komponent: PARKHILFE 8K H06 0018 Weryfikacja: -------- Numer seryjny: 28261311203022 Kodowanie: 118002 Edytowane 7 Maja 2021 przez wektor Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ElNinijo Zgłoś #4 Napisano 7 Maja 2021 kiedys mialem tak zanim nie zrobilem parkassist: Adres 10: Asyst.park./kierow. (J446) Plik etykiet: 3AE-919-475.clb Oznaczenie elementu SW: 3AE 919 475 C HW: 7N0 919 475 Komponent: PARKHILFE 8K H06 0018 Weryfikacja: -------- Numer seryjny: 28261315504908 Kodowanie: 308002 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wektor Zgłoś #5 Napisano 7 Maja 2021 OK, sprawdzę kodowanie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Matiz4 Zgłoś #6 Napisano 7 Maja 2021 A światło wstecznego Ci się włącza?? Może dlatego nie działa bo auto nie widzi że wsteczny wrzucony ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wektor Zgłoś #7 Napisano 8 Maja 2021 ElNinijo, kodowanie na nic, ty masz kamerę i brak haka:-) Ja mam hak i brak kamery, stąd różnice w 1 bajcie. Matiz4 - dobry trop.Brak wstecznego:-( sprawdziłem obie żarówki- są dobre.Bezpieczniki ok. Czyli do sprawdzenia włącznik na skrzyni.Gdzie go szukać? Pod filtrem powietrza i akumulatorem, czy od spodu gdzieś? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Matiz4 Zgłoś #8 Napisano 8 Maja 2021 @wektor może to pomoże, nie wymieniałem jeszcze to niewiem, ale w temacie są zdjęcia to zerknij tam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wektor Zgłoś #9 Napisano 8 Maja 2021 Dzięki.U mnie jakby jest nieco inaczej niż tam opisano. Skrzynia NFV i włącznik taki: Analiza na dniach. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wektor Zgłoś #10 Napisano 9 Maja 2021 Niestety, porażka.Odpiąłem wtyczkę od czujnika, zawarłem styki i światła nadal martwe.Czyli tu należy szukać problemu.Przy okazjj wskazówka:do jego wykręcenia potrzebny jest klucz 22, najlepiej nasadowy bardzo głęboki.Oczkowym będzie trudno. Dzięki wszystkim za pomoc. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Matiz4 Zgłoś #11 Napisano 9 Maja 2021 Przewody od czujnika do sprawdzenia Lub bezpiecznik może wyglądać na dobry a jest przerwa na nim Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wektor Zgłoś #12 Napisano 10 Maja 2021 (edytowane) Sprawdziłem jeszcze w Centralnej elektryce [09], w blokach pomiarowych bodajże 046 i 055 i okazuje się,że światła cofania zgłaszają B/D, a wrzucenie wstecznego jest wykrywane (ON/OFF) Opiszę co gdzie jest podłączone, może się komuś przyda do poszukiwań "trudniejszej"usterki. Włączanie wstecznych polega jak sądzę na podaniu napięcia przez wyżej opisany włącznik . Dochodzi do niego przewód zielono-czarny( na nim pojawia się napięcie przy włączeniu wstecznego),a wychodzi niebiesko czarny.Idzie on do wtyczki A w BCM, pin nr 16.Na obrazku akurat jest C, ale są one identyczne. Z kolei żarówki zasilane są z pinów nr 28: lewa z wtyczki A,(przewód szaro-biały); prawa z wtyczki C,przewód czarno- niebieski.Podając w te punkty +12V,a minus na masę, sprawdzicie świecenie żarówek.Ale uwaga:lepiej odpiąć akumulator i zasilanie dać że źródła zewnętrznego, bo wysypie wam błędami.U mnie ta część instalacji zbadana tym sposobem jest sprawna.Zmierzyłem przewód niebiesko-czarny od skrzyni do wtyczki A16 w BCM i niestety jest gdzieś w nim przerwa.Odizolowalem ze 20 cm od wtyczki, tam jest ok. I niestety złożyłem broń:-( Problem może być w grubszej wiązce. Finał: padł BCM. Sygnał wchodził do niego i nic ponadto. Przy okazji sądziłem,że padła pompka od mycia szyb.Okazało się, że to wszystko wina BCMa.Wymiana modułu usunęła obie usterki. Edytowane 22 Maja 2021 przez mkpol Nie pisz posta pod postem. Użyj guzika edytuj Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach