Skocz do zawartości
wektor

Czujniki parkowania B7 -tylko ręcznie

Rekomendowane odpowiedzi

Albo awaria, albo co bardziej prawdopodobne omsknięty palec w VCDS.

Objaw jest taki,że po włączeniu wstecznego nie uruchamiają się czujniki. Muszę wcisnąć przycisk, wówczas wszystko działa jak trzeba. W sterowniku na 100% nic nie robiłem.

Czy zrobić nastawy podstawowe?

Edytowane przez wektor

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

daj skana vcdsa porownam ze swoim zobaczymy moze do czegos dojdziemy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zapomniałem: błędów nie ma:-)

Adres 10: Asyst.park./kierow. (J446)       Plik etykiet:| 3AE-919-475.clb
   Oznaczenie elementu SW: 3AE 919 475 C    HW: 7N0 919 475 
   Komponent: PARKHILFE 8K  H06 0018  
   Weryfikacja: --------    Numer seryjny: 28261311203022
   Kodowanie: 118002

Edytowane przez wektor

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

kiedys mialem tak zanim nie zrobilem parkassist:

Adres 10: Asyst.park./kierow. (J446)       Plik etykiet: 3AE-919-475.clb
   Oznaczenie elementu SW: 3AE 919 475 C    HW: 7N0 919 475
   Komponent: PARKHILFE 8K  H06 0018  
   Weryfikacja: --------    Numer seryjny: 28261315504908
   Kodowanie: 308002
 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

OK, sprawdzę kodowanie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A światło wstecznego Ci się włącza?? Może dlatego nie działa bo auto nie widzi że wsteczny wrzucony ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ElNinijo, kodowanie na nic, ty masz kamerę i brak haka:-) Ja mam hak i brak kamery, stąd różnice w 1 bajcie.

Matiz4 - dobry trop.Brak wstecznego:-( sprawdziłem obie żarówki- są dobre.Bezpieczniki ok.  Czyli do sprawdzenia włącznik  na skrzyni.Gdzie go szukać? Pod filtrem powietrza i akumulatorem, czy od spodu gdzieś?

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@wektor może to pomoże, nie wymieniałem jeszcze to niewiem, ale w temacie są zdjęcia to zerknij tam :)

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki.U mnie jakby jest nieco inaczej niż tam opisano.

Skrzynia NFV i włącznik taki:

Screenshot_20210508-201157_Allegro.thumb.jpg.78e5bb26abf3b73f365eebc6281c8968.jpg

Analiza na dniach.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Niestety, porażka.Odpiąłem wtyczkę od czujnika, zawarłem styki i światła nadal martwe.Czyli tu należy szukać problemu.Przy okazjj wskazówka:do jego wykręcenia potrzebny jest klucz 22, najlepiej nasadowy bardzo głęboki.Oczkowym będzie trudno.

Dzięki wszystkim za pomoc.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przewody od czujnika do sprawdzenia 

Lub bezpiecznik może wyglądać na dobry a jest przerwa na nim 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sprawdziłem jeszcze w Centralnej elektryce [09], w blokach pomiarowych bodajże 046 i 055 i okazuje się,że światła cofania zgłaszają  B/D, a wrzucenie wstecznego jest wykrywane (ON/OFF)

Opiszę  co gdzie jest podłączone, może się  komuś przyda do poszukiwań  "trudniejszej"usterki.

Włączanie wstecznych polega jak sądzę na podaniu napięcia przez wyżej opisany włącznik . Dochodzi do niego przewód zielono-czarny( na nim pojawia się napięcie przy włączeniu wstecznego),a wychodzi niebiesko czarny.Idzie on do wtyczki A w BCM, pin nr 16.Na obrazku akurat  jest C, ale są  one identyczne.

bcm_pinout.jpg.547516109cbfbe8913ed523ef9a56a96.jpg.b85b9d9a0e70ffd223434277bd1ebe05.jpg

Z kolei żarówki zasilane są z pinów nr 28: lewa z wtyczki A,(przewód szaro-biały); prawa z wtyczki C,przewód czarno- niebieski.Podając w te punkty +12V,a minus na masę, sprawdzicie świecenie żarówek.Ale uwaga:lepiej odpiąć akumulator i zasilanie dać że źródła zewnętrznego, bo wysypie wam błędami.U mnie ta część instalacji zbadana tym sposobem jest sprawna.Zmierzyłem przewód niebiesko-czarny od skrzyni do wtyczki A16 w BCM i niestety jest gdzieś w nim przerwa.Odizolowalem ze 20 cm od wtyczki, tam jest ok.

I niestety złożyłem broń:-(

Problem może być w grubszej wiązce.

 

Finał: padł BCM. Sygnał wchodził do niego i nic ponadto. Przy okazji sądziłem,że padła pompka od mycia szyb.Okazało się, że to wszystko wina BCMa.Wymiana modułu usunęła obie usterki.

Edytowane przez mkpol
Nie pisz posta pod postem. Użyj guzika edytuj

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności