Skocz do zawartości
ciastkooo3

benzyna 2.0 TSI CCZB - Turbosprzężarka po regeneracji przejechała 27kkm. Jakie mogą być przyczyny zewnętrzne? Jaką nową? BorgWagner?

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

proszę o poradę VW CC 2.0 TSI CCZB 211km 2013. Przy 90kkm regenerowałem turbosprężarkę. Obecnie przy nagle stracił moc w praktycznie całym zakresie obrotów, przebieg 117kkm, 1,5 roku pojeździła. Diagnoza - turbo rozszczelnione, wali olejem do silnika. Regenerowana w firmie zaufanej i poleconej przez zaprzyjaźniony serwis Bosch, sami przecierali oczy ze zdumienia, bo mówią, że regenerują tam od paru lat turbo do wszystkich serwisowanych samochód i mój jest pierwszy w którym coś się zadziało po tak mały przebiegu (mój fart jak zwykle). Ja o turbo dbam, bo po konieczności regeneracji przy przebiegu 90kkm już się nauczyłem, że to nie mity o studzeniu, dbałem bardziej niż o dziecko - studzenie nawet po krótkim przejeździe pół minuty, po autostradzie/rypaniu -2 minuty. Olej co 10-15kkm.

Jako, że boję się regenerować po raz kolejny (czyt. podmieniać na zregenerowaną) pomyślałem o nowej, ale tutaj klops, oryginał IHI 9VA02 (OEM 06J145713K,06J145722B)- niedostępny. W serwisie bosch też jakiś zamiennik zaproponowali. Ceny w ASO natomiast się boję, więc nawet nie dzwonię. Pytanie czy BorgWagner jest dobry?

https://www.turbosprezarki-nowe.pl/audi/turbosprezarka_borgwarner_kkk_20_tsi_06j145713k_06j145713kv_06j145713kx_06j145702k_06j145702kv_06j145702kx_06j145701n_06j145701nv_06j145701nx_06j145701t_06j145701tv_06j145701tx_06j145713l_06j145713lv_06j145713lx_06j145713d_06j145713dv_06j145713dx_06j14571.html

Róweniż na innej grupie forumowej, użytkownicy poddali pod wątpliwość to, że turbina która zwykle normalnie wytrzymuje 200kkm, najpierw mi padła po 90kkm, a teraz po kolejnych 27kkm. Sugerują aby szukać jakieś zewnętrznej przyczyny, który może się przyczynia do jej szybkiego zużycia. Sugerują sprawdzenie pompy oleju oraz dopływu i odpływu. Jednak tym razem podobno z mechaniką turbiny powinni być wszystko ok (choć jej nie rozbierali) problem jest w tym że leje olejem na zawór i do silnika, więc padło uszczelnienie. Więc może jednak niechlujna regeneracja i miałem tego farta trafić na "zły dzień dobrego serwisu regeneracyjnego". Proszę o wszelkie sugestie, bo teraz się boje kupować nową za 3 tys, aby zaraz znowu nie padła

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Borg szedł na pierwszy montaż. Ale do AXX BWA, CCZB ma już K03 IHI. Ja bym się nie obawiał tego turbo tylko montował.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@Jankus w CCZB jest K04... w 1.8tsi jest K03

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 15.04.2021 o 19:48, ciastkooo3 napisał:

Witam

proszę o poradę VW CC 2.0 TSI CCZB 211km 2013. Przy 90kkm regenerowałem turbosprężarkę. Obecnie przy nagle stracił moc w praktycznie całym zakresie obrotów, przebieg 117kkm, 1,5 roku pojeździła. Diagnoza - turbo rozszczelnione, wali olejem do silnika. Regenerowana w firmie zaufanej i poleconej przez zaprzyjaźniony serwis Bosch, sami przecierali oczy ze zdumienia, bo mówią, że regenerują tam od paru lat turbo do wszystkich serwisowanych samochód i mój jest pierwszy w którym coś się zadziało po tak mały przebiegu (mój fart jak zwykle). Ja o turbo dbam, bo po konieczności regeneracji przy przebiegu 90kkm już się nauczyłem, że to nie mity o studzeniu, dbałem bardziej niż o dziecko - studzenie nawet po krótkim przejeździe pół minuty, po autostradzie/rypaniu -2 minuty. Olej co 10-15kkm.

Jako, że boję się regenerować po raz kolejny (czyt. podmieniać na zregenerowaną) pomyślałem o nowej, ale tutaj klops, oryginał IHI 9VA02 (OEM 06J145713K,06J145722B)- niedostępny. W serwisie bosch też jakiś zamiennik zaproponowali. Ceny w ASO natomiast się boję, więc nawet nie dzwonię. Pytanie czy BorgWagner jest dobry?

https://www.turbosprezarki-nowe.pl/audi/turbosprezarka_borgwarner_kkk_20_tsi_06j145713k_06j145713kv_06j145713kx_06j145702k_06j145702kv_06j145702kx_06j145701n_06j145701nv_06j145701nx_06j145701t_06j145701tv_06j145701tx_06j145713l_06j145713lv_06j145713lx_06j145713d_06j145713dv_06j145713dx_06j14571.html

Róweniż na innej grupie forumowej, użytkownicy poddali pod wątpliwość to, że turbina która zwykle normalnie wytrzymuje 200kkm, najpierw mi padła po 90kkm, a teraz po kolejnych 27kkm. Sugerują aby szukać jakieś zewnętrznej przyczyny, który może się przyczynia do jej szybkiego zużycia. Sugerują sprawdzenie pompy oleju oraz dopływu i odpływu. Jednak tym razem podobno z mechaniką turbiny powinni być wszystko ok (choć jej nie rozbierali) problem jest w tym że leje olejem na zawór i do silnika, więc padło uszczelnienie. Więc może jednak niechlujna regeneracja i miałem tego farta trafić na "zły dzień dobrego serwisu regeneracyjnego". Proszę o wszelkie sugestie, bo teraz się boje kupować nową za 3 tys, aby zaraz znowu nie padła

Kolego, że odgrzeję temat. Jakie miałeś objawy tego przed i po regeneracji?

Edytowane przez snap171

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności