Skocz do zawartości
bokol31

większe spalanie 1.9 TDI

Rekomendowane odpowiedzi

Witam mam nadzieję że to odpowiedni dział. Wracając do domu na pewnym skrócie, rozwaliłem miskę olejową. auto na hol, do warsztatu, tam wymienił mechanik olej ( 5W-30) oraz wiadomo filtr oleju, auto nie było rzecz jasne odpalanie po komunikacie jaki dostałem ( brak oleju). Niestety po tym zabiegu, auto więcej paliw, wcześniej na całym baku robiłem w cyklu mieszanym około 1000km. Teraz starczyło mi to na zaledwie 800km z czego 400 to drogi ekspresowe 300 drogi wojewódzkie i 100 miasto około. Auto ogólnie w posiadaniu 3 lata. od roku moje ( wcześniej rodzice). Nie mówię że robię tych kilometrów dużo jednak. w Trasie jak jechałem to przy 130km/h na oponach zimowych felgi stal 15, pasek spalił teraz według komputera średnia wyszła 7,2l/100km kiedy to ZAWSZE palił w granicy 6,1L. 
Proszę mnie zrozumieć, że nie jest to dla mnie coś strasznego jednak ja troche kilometrów zaczynam robić w związku ze zmianą pracy i jednak ten koszt miesięczny trochę wzrasta.
Auto przed wymianą szło powiedzmy dobrze, teraz po zmianie oleju jest żwawe, dynamiczne. ( nie jestem pewien czy wcześniej nie było oleju 5W-40)
ktoś się spotkał z takim lub podobnym problemem. Dodam jeszcze jako oleju nie ubywa, tak samo plynu chłodniczego, chociaż wskaźnik nie przekracza ok. 65 stopni. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zacząć trzeba od tego, dlaczego temp płynu nie przekracza 65 stopni i od jak dawna?

Jeżeli komputer widzi niedogrzany silnik to może inaczej dawkować paliwo i przez to spalanie rośnie. 

 

Jak to dokładnie jest z tą temperaturą?  

 

 

 

Przy następnej wymianie oleju lej 5W40. Nie ma potrzeby lać 30 do tego silnika, 40 jest ogólnie lepsze.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nawet nie może dawkować więcej, tylko dawkuje więcej. 

Koniecznie doprowadzić temperaturę do normy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No właśnie zalecono mi wymianę termostatu, jednak wymiana pod blokiem odpada na wzgląd że płynu trochę ubędzie więc muszę na jakiś kanał teraz jechać. Ale dam znać czy pomogło. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Może tak być ale według mnie to nie termostat bo nawet przy zepsutym płyn się nagrzeje wyżej jeżeli będziesz odpowiednio długo jechał. Może to być wina czujnika G2/G62. 

Masz pod ręką VCDS, żeby sprawdzić błędy?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no właśnie niestety nie mam, może to śmiesznie brzmi ale na FB mi kilka osób właśnie doradziło wymianę termostatu,  ponieważ przy nierozgrzanym komputer i wtryski dawkują więcej paliwa. może tak być? 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Termostat jak najbardziej może być tu winny ale napisz na tym FB jeszcze czy ktoś w okolicy podepnie się komputerem i sprawdzi czy są błędy czujnika temperatury i działaj.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

niestety mieszkam na zadupiu i nie mam jak. ewentualnie jak po wymianie nic to nie da. 
to jadę do mechanika swojego i wtedy zobaczymy. A teraz tak w roli debaty, jak spuszcze płyn chłodnicy, to będę lał nowy(nie chce starego) czy można mieszać kolory tych płynów( mam różowy) te kolory coś ogólnie oznaczają czy nie ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Generalnie kolory są po to aby ułatwić kierowcy rozpoznać co ma w środku i  kiedy wolno mieszać jedno z drugim, a kiedy nie.  Ale nie zawsze musi tak być i płyn poprostu ma kolor taki a nie inny.

Jeżeli nie zmieniałeś nigdy płynu chłodniczego to proponuję kupić z 10 litrów wody destylowanej i zlewać stary płyn, wlewać wodę, pojeździć aż się zagrzeje i otworzy termostat, zlać, wlać ile wleci i tak aż woda przestanie być barwiona starym płynem. Następne kupić G12 koncentrat z ASO lub gotowiec i wlać w odpowiedniej proporcji. 

Kranikiem pod chłodnicą zleci z tego co pamiętam do 4 litrów, więc kilka razy trzeba tak przepłukiwać układ jak ma być dobrze zrobione i stary płyn wygoniony. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności