Skocz do zawartości
bilon

1.6 ALZ + LPG Prośba o analizę.

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Mam Passata B5FL silnik 1,6 ALZ benzyna+lpg i problem z odpalaniem na zimnym i na ciepłym silniku. Filtry od gazu wymienione, świece tak samo. Przepustnica wyczyszczona i zaadaptowana. Egr zaślepiony. Podmieniany przepływomierz. Zero poprawy. Odma wyrzucona z dolotu. Dolot szczelny.  Cięzko odpala i po odpuszczeniu i dodaniu gazu przerywa. Trochę brakuje mocy. Od czasu do czasu pojawia się błąd 16555 i 16804. Co jeszcze można sprawdzić albo których grup logi zrobić żeby można bylo coś wywnioskować? Dodaję logi. Pomożecie?

Grupy 000, 003: http://vaglogi.pl/log-000_003_wSqUlVX.html
Grupa 000: http://vaglogi.pl/log-000_68f70.html
Grupy 003, 008, 011: http://vaglogi.pl/log-003_008_011_GToPq.html
Grupy 003, 008, 011: http://vaglogi.pl/log-003_008_011_4J38N.html
Grupa 003: http://vaglogi.pl/log-003_k5nJXD.html
Grupy 031, 032, 033: http://vaglogi.pl/log-031_032_033_Re8Vyf.html
Grupy 031, 032, 033: http://vaglogi.pl/log-031_032_033_a5Ef2.html
Grupy 031, 032, 033: http://vaglogi.pl/log-031_032_033_pYmUv03.html
Grupy 031, 032, 033: http://vaglogi.pl/log-031_032_033_3eEn673.html

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Log statyczny grupy 033 z przełączeniem paliw, ciepły silnik, postój, bez przygazówek itp. 4minuty logu, zmiana paliwa co około minutę. Zmianę paliw znaczymy przyciskiem mark. 

Dwa logi dynamiczne 002+033, jeden Pb, drugi LPG. Od 1500 do 6000RPM, 3ci bieg.

Na razie z tego co dałęś ciężko powiedzieć. Korekty troche szaleją. Najpewniej coś z LPG. Można zakręcić zawór na butli i pojeździć na benzynie z 50km.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No a jakieś info co jest na czym?

Od jakiego paliwa zaczęty statyczny i który dynamiczny jest ktory?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przepraszam za niedopatrzenie. 

Dynamiczny:
Na benzynie Grupy 002, 033: http://vaglogi.pl/log-002_033_oLQY95L.html
Na gazie Grupy 002, 033: http://vaglogi.pl/log-002_033_R5gRS11.html

Statyczny:

Zacząłem na benzynie, na każdym paliwie działał po minucie. 
Grupa 033: http://vaglogi.pl/log-033_3I03xrX.html

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

w dynamicznym jest coś ostro pokrzaczone.

W statycznym przylany na gazie.

Skausj bledy nawet jak ich nie ma. To wyzeruje grupe 032. Zakreć gaz na butli. Przejeździj ze 30km na benzynie. Powtówrz dynamiczny 002+033 na benzynie.

Na dzień dzisiejszy obstawiałbym jakieś uszkodzenie kompa/sondy.

 

Nie masz czasem dostępu do kompa gazowego? Jaka tam w ogóle jest instalcja?

Edytowane przez zwonko

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam jeszcze jeden log z benzyny, zrobiony 5 minut wczesniej przed tym pokrzaczonym.

Dynamiczny benzyna Grupy 002, 033: http://vaglogi.pl/log-002_033_Meo839.html

Nie mam dostępu do kompa gazowego. Zrobiłem dziś kilkadziesiąt kilometrów na benzynie i bylo wszystko ok. Samochód ładnie przyspieszał i nie szarpał. Po wszystkim nie było żadnego błędu. Przed logami kasuje błędy, nawet jak ich nie ma. Sterownik od gazu to Stag Qbox Basic. Mam możliwość podjechać do gazownika w poniedziałek. Obstawiasz uszkodzenie kompa ECU? Sonda lambda?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na wszystkich logach Pb i LPG, dynamicznych, od 4000 (czasem trochę wyżej), komp wskazuje korekty na około +35. Generalnie takiej wartości jeszcze nie widziałem.  VAG maks/min to +/-25%, powyżej tego komp już nie może dodawać i w życiu nie widziałem w logu wartości powyżej czy poniżej 25. I to jest dziwne bardzo. 

Natomiast no może coś tam masz grzebane w tym ECU, i jakimś cudem puszcza inne korekty, albo coś z VAG-COMem/VCDSem. Prędzej ECU coś świruje bo lambda zazwyczaj żyje/nieżyje, a Twoja na statycznych żyje.

Generalnie gaz jest do poprawki to na pewno. Jeśli autko masz już dawno i nie było problemów to raczej padł wtrysk, no ale pewnym być nie mogę. Do tego jak znajdziesz naprawde dobrze ogarnietego gaziarza to mozesz mu powiedzieć że korekty idą w dynamicznych ostro na + (ubogo) w PB i LPG. ECU LPG mają podgląd czasów wtrysków, dla każdego wtrysku z osobna i nie korzystają z tych w VAG-COM i ktoś kto się zna może by podpowiedział co jest nie tak. 

Zrób ten log dynamiczny na PB przy jeździe przez dłuższy czas bez LPG.  Bo dalej nie wierzę w te korekty. No i pokaż jak wygląda 032 po takiej jeździe.

 

Edytowane przez zwonko

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Auto mam dopiero od miesiąca. Uszczelniłem dolot bo łapał lewe powietrze odmą. Świece wymieniłem, stare miały biały nalot, taki proszek. Pewnie przez ubogą mieszankę. Dziś zrobiłem 40 km na benzynie i pojawił się znowu błąd ubogiej mieszanki 16555. 

Statyczny, najpierw na gazie, po minucie na benzynie, potem znowu gaz i benzyna. Na każdym paliwie po minucie. Grupa 033: http://vaglogi.pl/log-033_jUSgv4.html 
Dynamiczny na benzynie Grupy 002, 033: http://vaglogi.pl/log-002_033_OVn4H.html
Dynamiczny na gazie Grupy 002, 033: http://vaglogi.pl/log-002_033_3l92G.html
Statyczny po przejechaniu 40 km na benzynie. Wykonany na paliwie benzyna Grupa 032: http://vaglogi.pl/log-032_9da5j.html 

Co o tym myślisz?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Powiem tak, dla mnie ciężko postawić jakąś diagnozę, w miarę pewną. A strzelać raczej nie lubię. 

Mówisz, że na benzynie nie szarpał... W dynamicznym i na benzynie i na LPG jest ubogo w diabły powyżej 4000RPM. Statyczny 032 na benzynie, no powinno być lepiej ale jeszcze nie tragedia. Na przełączaniu paliw widać róznicę w przełączaniu paliw i teraz łącząc statyczny 032 i statyczny 033 to na benzynie delikatnie na wolnych jest za ubogo a gaz jest raczej ustawiony ok, tyle że do nie do końca sprawnej benzyny. A tak być nie powinno.

Moje propozycje jeszcze... wiem że pewnie już masz dość. Ale logi 003+020 dynamiczne LPG i PB (but w podłodze). Kręć do maks 5000 szkoda go katować biedaka. Do tego logi "pseudodynamiczne", powiedzmy do 5500RPM, ale na pół gazu (pół buta w podłodze).

Do tego na LPG zrób test, jedziesz sobie te 50-60 na piątce pewnie, tak żeby mieć obroty rzędu 1000RPM, lub nawet trochę niżej jeśli silnik pozwala. I przywal but w podłogę (nie kręć bardzo tak do 2000). Jak szarpie to mamy problem z wybuchem mieszanki. Dla pewności test wykonać ze 2-3 razy. Na LPG i PB. 

A najlepiej co mógłbym CI poradzić to na prawdę ogarnięty gaziarz. Tylko taki fest. Żeby pojeździł z Tobą i posprawdzał czasy wtrysku na PB i LPG. Do tego napięcia na sondzie o ile jest podłączona do ECU LPG. Skąd jesteś?

Z pytań, jak sprawdzałeś szczelność dolotu? Jeśli na oko, to polecam jeszcze zrobić jak na filmiku od 5:45. Tylko wcześniej sprawdź kable w nocy czy nie mają przebicia. Czyli psikasz wodą ze spryskiwacza i patrzysz czy nie bije gdzieś iskra. Polecam też wziąć kawałek kijka i ruszyć trochę kablami podczas psikania. U mnie ostatnio szarpało, i nic "test psikania" nie wykrył. Pojechałem do mechanika a jak ruszył kabelkiem to iskra zaczęła ładować jak poj%^&$%*. Przebicie było przy fajce i niestety dopiero drgania silnika/ruch kabla ją pokazał. No ale iskra była już za słaba i szarpał (test jak wyżej 5ty bieg, niskie obroty i depnięcie)

 

Kompresję może sprawdzałeś?

Edytowane przez zwonko

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie no co Ty, nie mam dość. To ja dziękuję za poświęcony czas i zaangażowanie. Jestem ze świętokrzyskiego, powiat kazimierski. Kompresje sprawdzałem przy okazji wymiany świec, było 10 bar.  Przy odpuszczeniu gazu na LPG i potem dodaniu szarpie silnikiem i to pare razy. Dolot sprawdzałem plakiem ale bez podpiętego Vaga. Dziś też sprawdziłem tą metodą z filmiku. Wychodzi na to że jest szczelny. Komore silnika spsikałem wodą i ruszałem kablami ale nic nie iskrzy. Umówiłem się do zakładu gdzie naprawiają i instalują LPG. Parę lat temu byłem z innym samochodem i gość jak ustawiał sterownik po wymianie to jeździł ze mną i z kompem i do dziś wszystko w porządku jest. Nie wiem tylko czy jeszcze pracuje ten człowiek w tym zakładzie. Zobaczę w poniedziałek. Zrobiłem logi o których mówiłeś. 

Pseudodynamiczny na benzynie Grupy 003, 020: http://vaglogi.pl/log-003_020_314UJNJ.html 
Pseudodynamiczny na gazie Grupy 003, 020: http://vaglogi.pl/log-003_020_13i0eKe.html
Dynamiczny na gazie Grupy 003, 020: http://vaglogi.pl/log-003_020_w0pPA8.html
Dynamiczny na benzynie Grupy 003, 020: http://vaglogi.pl/log-003_020_EFHNNV.html

Jeszcze raz dziękuję za poświęcony czas.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jest spalanie stukowe w całym zakresie. Spodziewałem się że będzie się pojawiać tylko na tych górnych partiach. Ale nie. Także układu zapłonowego też nie można wykluczyć...

10bar; minimum to będzie pewnie koło 8. Ważniejsze czy było równo na wszystkich cylindrach.

Sprawdź jeszcze co się dzieję przy depnięciu na wysokim biegu z dolnych partii obrotów.

Na dzień dzisiejszy najbardziej prawdopobne wydaje mi się uszkodzenie ECU Pb. Ale przyznaje się, że to ciężki przypadek i jeszczee takiego nie widziałem. Wydawało mi się że może lać dwa paliwa na raz, ale jeśli na logu z dynamicznego Pb, z zakręconym LPG, jest dalej ubogo, to raczej nie to.

Niech gazownik dobrze się popatrzy na czasy wtrysku odczytane na ECU LPG, na wskazania sondy. Jak jest ogarnięty i wie jak to działa to mam nadzieję że postawi jakąś diagnozę.

Edit: przyszła mi jeszcze jedna myśl. Jeśli masz jak upewnij się że jest tam wsadzona dobra sonda lambda (o oryginalnych numerach).

Edit2: popatrz jeszcze po tym forum albo innym. Poszukaj logów twojego silnika (alz). W logach vag jest coś takiego jak part number i component code. Sprawdź czy masz takie same jak inne alz.

 

 

Edytowane przez zwonko

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sondę sprawdzę jutro. Przypomniało mi się że jak byłem pod samochodem to widziałem lekko pęknięty tłumik zaraz za katalizatorem. Ale nie pracuje głośniej. Może to mieć wpływ? Jutro jeszcze spsikam plakiem dolot w okolicach wtrysków bo ciasno tam jest i mogłem coś przeoczyć. Ciśnienie na wszystkich cylindrach było takie samo.

Moje numery: 1.6L R4/2VSIM3 G00HS0002

Numery z innego ALZ: 1.6L R4/2VSIM3 0002

 

 Moje numery: 3B0 906 018 P

 Numery z innego ALZ: 8E0 906 018 AH

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Owszem, pęknięty tłumik moze mieć wpływ. Wbrew pozorom nawet bardzo. Czasem nawet na złączce elastycznej potrafi zaciągnąć lewe powietrze i miesza sondzie w głowie. 

Sterownik masz wsadzony dobry.

 

Edytowane przez zwonko

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Coś ruszyło w temacie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Byłem w poniedziałek u gazownika. Połączył sie z instalacja i powiedział że z gazem jest wszystko w porządku. Ogólnie zlał temat. Tłumik jest lekko pęknięty ale ten ostatni. Nie wydostają się z niego spaliny. Na przyszły tydzień umówiłem się do znajomego mechanika, mówi że prześwietli mi gaz. Zaopatrzyłem sie w kabel i program do Staga, działa i łączy się ze sterownikiem. Pojeżdziłem ostatnio trochę i na gazie przy mocnym wciśnięciu pedału szarpie i to na każdym biegu. Czasem nawet ciężko ruszyć. Co więcej jeździłem też trochę na benzynie i też czasem szarpie. Wymontowałem dzisiaj cewkę zapłonową. Widać na niej pęknięcie od dołu na obudowie. Miałem kiedyś taki przypadek w A4 B5 1.6 i po wymianie pękniętej cewki jak ręką odjął. Jutro rano podmienię cewkę w Passacie i zobaczę co dalej. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak to cewka to będziesz miał szarpanie  przy mocnym depnięciu z niskich obrotów. Ja znowu powiem Ci że miałem pękniętą cewkę i jej wymiana nic nie zmieniła :) wtedy to była jednak świeca i to dość nowa.

 

Ze staga wrzuć jakieś nagranie co tam jest poustawiane na google drive, wtedy oglądnę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zmieniłem cewke i to chyba to bo już nie szarpie. Wykasowałem mapy w sterowniku Staga z benzyny i z gazu. Zrobiłem 40 km i jest bląd ubogiesz mieszanki. 

Zrzuty z ustawień. https://drive.google.com/file/d/1Bi-JHpypYZUSNcfoBYJ8L00uaKFJI2ui/view?usp=sharing

Rejestr z jazdy. https://drive.google.com/file/d/1GvyQqAUH1-oR3Kkl7daLJDrvIW90BjZH/view?usp=sharing

Mapy są rozjechane chyba.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sorki że dopiero teraz ale kiedyś patrzyłęm na komórce to tego ODT nie dało się odczytać bo jakos była tragiczna. Po ściągnięciu na kompa jest ok.

Powiem tak. Mapy są rozjechane ale nie jakoś tragicznie, tylko że mapy są głównie dla podróżników :)

Ktoś się w tej "instalacji nie postarał".  To prosty silnik. Audoadaptacje włączają najczęściej Ci co nie mają chęci ustawiać ręcznie, czyt. dobrze. Wbrew pozorom najczęściej ona miesza więcej niż pomaga.  Jest do wyłączenia.

MAP w tych silnikach jest zazwyczaj około 0.30. Wyższy koło 0.35 oznacza że silnik pracuje na zwiększonym obciążeniu (np. nieszczelność, może dużo odbiorników prądu, chłodnica chodzi itp). U Ciebie jest trochę wyższe.

Ciekawi mnie też ten błąd "zapętlanie wtrysków benzyny", który gazownik olał. Nie widziałem takiego błędu. może na lpg-forum by pomogli, bo na oko, to raczej mało możliwe w tym silniku. Sugerując się tym co pisze dalej "zalecane podłączenie sygnału obrotów" komp ma problem z odczytem na podstawie impulsów wtryskiwaczy.

W OSC nic ciekawego nie widzę. Tam trzeba by nagrać co się dzieję przy przełączaniu paliw najlepiej przy jeździe na jakimś stałym obciążeniu.

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sił już brak do tego samochodu. Dziękuję zwonko za porady i poświęcony czas. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności