kris185 Zgłoś #1 Napisano 29 Marca 2021 Jestem od niedawna posiadaczem Passata b7 2.0 tsi 211km CCZB pytanie jaki olej zalać? Poprzedni właściciel jeździł na Castro EDGE 5w30, no i teraz zostać przy takim oleju czy zmienić np na motul albo valvoline lub jakiś inny. Czy przed wymiana zrobić płukankę? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rosol Zgłoś #2 Napisano 30 Marca 2021 pytanie jaki robił interwał między wymianami.... olej zalej jaki chcesz.... najlepiej nowy 0w40 lub 5w30 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kris185 Zgłoś #3 Napisano 30 Marca 2021 Z wszystkich papierów które otrzymałem wymiany były robione co 10tyś. Kupie 5w30 zrobię płukankę dodatkowo. Pytam bo krążą słuchy że Castro to beee. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
janekg16 Zgłoś #4 Napisano 31 Marca 2021 (edytowane) 3 estrowy olej 5w40 millers , LQ , Motul 502, 505 Millers Oils NANODRIVE CFS 5w-40 NT+ Full Synthetic - drogi w h.. quantum 5w40 - tani jak barszcz liqui moly high tech 5w40 - średnia cena 5w30 to se możesz. a o 0w to chyba tylko w strefie zwrotnikowej przy ciągłej temp 20 stopni +, castrola omijaj Edytowane 31 Marca 2021 przez janekg16 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rosol Zgłoś #5 Napisano 2 Kwietnia 2021 @janekg16 a dlaczego 0w w zwrotnikowej?? Cos chyba sie zakreciles... @kris185 skoro co 10-12tys.km to po co plukanke robic? Przebieg jaki jest na dzis? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kris185 Zgłoś #6 Napisano 2 Kwietnia 2021 (edytowane) Na liczniku 225tyś, chyba zakupie 5w30 motula. Dodam,że poznaje dopiero ten silnik. W drugim aucie a6 c5 v6 2.4 znam na wylot i ole wlewam 5w40 co 8tyś tyle robie km rocznie. Edytowane 2 Kwietnia 2021 przez kris185 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bbbb Zgłoś #7 Napisano 3 Kwietnia 2021 (edytowane) Krzysiek, co kombinujesz jak koń pod górę. Nie wiem jaki olej leje się akurat do Twojego silnika, ale gość na tym oleju zrobił ćwierć miliona km i silnik nie rozsypał się. A najprościej popatrzeć do instrukcji obsługi i będziesz wiedział jaki olej fabryka i jej konstruktorzy przewidzieli do Twojego silnika. Jeżeli konstruktor silnika przewidział jakiś olej to po co zmieniać. Przecież tam nie pracują idioci, którzy nie wiedzą co skonstruowali. No chyba, że będziesz użytkował auto w ekstremalnych warunkach to wtedy warto zastanowić się nad dostosowaniem oleju do warunków pracy. Nawiasem mówiąc to nie lata 70' gdzie tolerancja spasowanych części mocno odbiega od obecnych technologii i tak na dobrą sprawę czego nie wlałeś to te silniki to wytrzymywały. Ktoś powiedział, że Castrol to szajs. Nie wiem jakie testy przeprowadził że wyrobił sobie taką opinię, ale ja od 11 lat jeżdżę na Castrolu Egdge LongLife 5w30 i silnik nie rozpadł się. Edytowane 3 Kwietnia 2021 przez bbbb Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kris185 Zgłoś #8 Napisano 3 Kwietnia 2021 Ja nic niekombinuje, tylko pytam użytkowników tego silnika co leją. Dziś przyjże się jeszcze raz instrukcji, nawet na korku wlewu oleju pisze castrol? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rosol Zgłoś #9 Napisano 3 Kwietnia 2021 mozesz i 5w40 zalac... nie ma problemu ? Plukanke zrob raz i zapomnij heh Mozesz zalac Ravenol SSL 0w40 lub PMO Extreme 5w40 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jacek15210 Zgłoś #10 Napisano 9 Kwietnia 2022 A czy można zalać zamiast 5W np. 10W lub 15 W czy raczej coś się stanie ... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rosol Zgłoś #11 Napisano 10 Kwietnia 2022 @jacek15210 latem to 10W czy tam 15W to luz.. ale u nas zimy są to 0W lub 5W "syntetyki" Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jankus Zgłoś #12 Napisano 12 Kwietnia 2022 @jacek15210 Ja bym nie kombinował za bardzo z parametrami zimowymi. Silnik ma pracować na takim samym oleju przez całą swoją eksploatację. A druga sprawa to rozrząd na łańcuchu i słynne napinacze hydrauliczne. 5W40 Ravenol VST Turbo jest bardzo dobry. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach