Jump to content
Sign in to follow this  
kida

Prośba o analizę logów 1.8T AWT + LPG

Recommended Posts

Zimą borykałem się z problemem z odpalaniem, różne błędy się pojawiały, zazwyczaj 17072 ECM Power Relay Load Circuit (J271): Open, często pojawia się błąd 16795 SAI: Incorrect Flow Detected jednakże rzeczywisty wpływ miały one przy odpalaniu auta, jak już odpalił to jechał i cześć. Po czasie dolałem lepszej benzyny i miałem przynajmniej pół baku, 17072 już się nie pojawił, auto odpala za pierwszym, ale chodzi przez pierwsze pół minuty trochę nierówno, jak bym chciał ruszyć to zaczyna się dławić wręcz raz mi zgasł. Jak chwilę pochodzi i ruszę jest już ok, ale doszedł 17535 Fuel Trim: Bank 1: System too Rich. Wczoraj wziąłem się za robienie logów i znalazłem inny błąd 17522 Oxygen (Lambda) Sensor: B1 S2: Internal Resistance too High, przy czym nie ma już błędu 17535 po ostatnim skasowaniu błędów. W trakcie jazdy auto jedzie dobrze, nie ma odczuwalnego spadku mocy itp. Poniżej logi:

 

002, 032, 033 lpg (pierwszy blok próba statyczna na pb, drugi blok próba statyczna na lpg, trzeci blok dynamiczny na lpg): http://vaglogi.pl/log-002_032_033_N8a1V.html

002, 032, 033 pb: http://vaglogi.pl/log-002_032_033_d5N5mfg.html

003, 115 pb: http://vaglogi.pl/log-003_115_2r5sigI.html

003, 115 lpg: http://vaglogi.pl/log-003_115_6Y8FQsb.html

020, 118 pb: http://vaglogi.pl/log-020_118_mB65xg.html

020, 118 lpg: http://vaglogi.pl/log-020_118_aq9Nwl.html

Z tego co zauważyłem sam, Partial Throttle -20,3, zdecydowanie za wysoka wartość, w grupie 033 korekta idzie aż pod +25, na lpg od -14 do +9, trochę późno turbo wstaje bo dopiero przy ok 3k obr/min ma wartość zadaną. Pytanie następujące, co go boli, czego szukać? Zawór odmy nigdy nie był wymieniany, widać na nim pocenie się oleju, to pierwszy podejrzany, gdzieś z tyłu silnika widać też tak jakby z układu odmy coś się pociło, jakaś nieszczelność? Przepływka wjechała nowa BOSCH z 2-3 lata temu, świece jakieś półtora roku temu NGK PFR6Q, cewki nigdy nie wymieniane, sonda też.

P.S.: Tak, pasek jest po modzie, takiego już go kupiłem ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Trochę się przyczepie.

Ciężko mówić o logu statycznym, jeśli ma on 2-3sekundy. 

Po drugie logi dynamiczne robi się po dwie grupy bo inaczej próbkowanie jest zbyt małę (ilość odczytów).

Po 3cie, masz auto zalane w 3 d... na LPG. Któryś wtrysk, a sądząc po 020, to może nawet wszystkie szlak trafił. Na pb jest pewnie OK, ale ciężko to stwierdzić na 100%. 

Skasuj błędy (nawet jeśli nie ma), czyli wyzeruj korekty, pojeździj na samym Pb. Lpg zakręć na butli lub wyjeżdzij na ten czas. Minimum 50km na Pb i sprawdzić 032 i 033.

Turbo faktycznie może troche wolno, ale ma też wbite 1bar doładowania i nie wiadomo co tam za turbo jest więc a) ma najlepsze lata za sobą b) ktoś tak ustawił soft żeby dać jej pożyć i bije wolniej.

Borykasz się ze złym odpalaniem przez rozjazd korekt LPG/PB.

 

Edited by zwonko

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeździłem na samej benzynie ok 40 km, gaz zakręcony, korekta Partial Throttle na poziomie ok -17%. Przy okazji oględzin jakiegoś wycieku znalazła się również dziura w odmie gdzie wszystko dookoła jest upaprane od oparów oleju, nowy wężyk z ASO zamówiony, po wymianie sprawdzę jak to wpłynęło na zachowanie korekt.

Edited by mkpol
nie cytuj posta pod którym bezpośrednio odpowiadasz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ciekawe czemu na benzynie jest tak przylany... Zakreciłeś wtedy gaz na butli lub go wyjeździłeś?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@zwonkozakręciłem zawór przy butli, może w tym tygodniu uda się wymienić tą odmę i zobaczymy jak to dalej będzie wyglądać, zastanawia mnie jeszcze czy ten zawór odmy który wchodzi bezpośrednio do TIP'a, jeśli jest uszkodzony i puszcza powietrze w kierunku odmy też może siać takie zamęt?

Share this post


Link to post
Share on other sites

spodziewałbym się że przy pękniętej odmie będzie ubogo ale może się mylę. Na pewno każda nieszczelność sieje zamęt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...

Important Information

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Terms of Use oraz Privacy Policy