Skocz do zawartości
kida

Prośba o analizę logów 1.8T AWT + LPG

Rekomendowane odpowiedzi

Zimą borykałem się z problemem z odpalaniem, różne błędy się pojawiały, zazwyczaj 17072 ECM Power Relay Load Circuit (J271): Open, często pojawia się błąd 16795 SAI: Incorrect Flow Detected jednakże rzeczywisty wpływ miały one przy odpalaniu auta, jak już odpalił to jechał i cześć. Po czasie dolałem lepszej benzyny i miałem przynajmniej pół baku, 17072 już się nie pojawił, auto odpala za pierwszym, ale chodzi przez pierwsze pół minuty trochę nierówno, jak bym chciał ruszyć to zaczyna się dławić wręcz raz mi zgasł. Jak chwilę pochodzi i ruszę jest już ok, ale doszedł 17535 Fuel Trim: Bank 1: System too Rich. Wczoraj wziąłem się za robienie logów i znalazłem inny błąd 17522 Oxygen (Lambda) Sensor: B1 S2: Internal Resistance too High, przy czym nie ma już błędu 17535 po ostatnim skasowaniu błędów. W trakcie jazdy auto jedzie dobrze, nie ma odczuwalnego spadku mocy itp. Poniżej logi:

 

002, 032, 033 lpg (pierwszy blok próba statyczna na pb, drugi blok próba statyczna na lpg, trzeci blok dynamiczny na lpg): http://vaglogi.pl/log-002_032_033_N8a1V.html

002, 032, 033 pb: http://vaglogi.pl/log-002_032_033_d5N5mfg.html

003, 115 pb: http://vaglogi.pl/log-003_115_2r5sigI.html

003, 115 lpg: http://vaglogi.pl/log-003_115_6Y8FQsb.html

020, 118 pb: http://vaglogi.pl/log-020_118_mB65xg.html

020, 118 lpg: http://vaglogi.pl/log-020_118_aq9Nwl.html

Z tego co zauważyłem sam, Partial Throttle -20,3, zdecydowanie za wysoka wartość, w grupie 033 korekta idzie aż pod +25, na lpg od -14 do +9, trochę późno turbo wstaje bo dopiero przy ok 3k obr/min ma wartość zadaną. Pytanie następujące, co go boli, czego szukać? Zawór odmy nigdy nie był wymieniany, widać na nim pocenie się oleju, to pierwszy podejrzany, gdzieś z tyłu silnika widać też tak jakby z układu odmy coś się pociło, jakaś nieszczelność? Przepływka wjechała nowa BOSCH z 2-3 lata temu, świece jakieś półtora roku temu NGK PFR6Q, cewki nigdy nie wymieniane, sonda też.

P.S.: Tak, pasek jest po modzie, takiego już go kupiłem ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Trochę się przyczepie.

Ciężko mówić o logu statycznym, jeśli ma on 2-3sekundy. 

Po drugie logi dynamiczne robi się po dwie grupy bo inaczej próbkowanie jest zbyt małę (ilość odczytów).

Po 3cie, masz auto zalane w 3 d... na LPG. Któryś wtrysk, a sądząc po 020, to może nawet wszystkie szlak trafił. Na pb jest pewnie OK, ale ciężko to stwierdzić na 100%. 

Skasuj błędy (nawet jeśli nie ma), czyli wyzeruj korekty, pojeździj na samym Pb. Lpg zakręć na butli lub wyjeżdzij na ten czas. Minimum 50km na Pb i sprawdzić 032 i 033.

Turbo faktycznie może troche wolno, ale ma też wbite 1bar doładowania i nie wiadomo co tam za turbo jest więc a) ma najlepsze lata za sobą b) ktoś tak ustawił soft żeby dać jej pożyć i bije wolniej.

Borykasz się ze złym odpalaniem przez rozjazd korekt LPG/PB.

 

Edytowane przez zwonko

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeździłem na samej benzynie ok 40 km, gaz zakręcony, korekta Partial Throttle na poziomie ok -17%. Przy okazji oględzin jakiegoś wycieku znalazła się również dziura w odmie gdzie wszystko dookoła jest upaprane od oparów oleju, nowy wężyk z ASO zamówiony, po wymianie sprawdzę jak to wpłynęło na zachowanie korekt.

Edytowane przez mkpol
nie cytuj posta pod którym bezpośrednio odpowiadasz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ciekawe czemu na benzynie jest tak przylany... Zakreciłeś wtedy gaz na butli lub go wyjeździłeś?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@zwonkozakręciłem zawór przy butli, może w tym tygodniu uda się wymienić tą odmę i zobaczymy jak to dalej będzie wyglądać, zastanawia mnie jeszcze czy ten zawór odmy który wchodzi bezpośrednio do TIP'a, jeśli jest uszkodzony i puszcza powietrze w kierunku odmy też może siać takie zamęt?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

spodziewałbym się że przy pękniętej odmie będzie ubogo ale może się mylę. Na pewno każda nieszczelność sieje zamęt.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wymieniony wężyk odmy który był dziurawy, zaworek jednokierunkowy, niestety poprawy brak, nadal korekta na poziomie ok -18%... dodatkowo pojawił się błąd 17522 - Oxygen (Lambda) Sensor: B1 S2: Internal Resistance too High, P1114 - 35-10 - - - Intermittent.

Rezystancja zbyt wysoka może być spowodowana zbyt dyżymi korektami czy może szwankować już sama sonda lamda? 

Patrząc w tego loga: http://vaglogi.pl/log-002_032_033_d5N5mfg.html

W grupie 033 widać co się wyprawia, wartości napięcia chodzą od 0,400 do 1,340 V. Czego jeszcze szukać, co sprawdzić?

Zauważyłem jeszcze, że na zaworze odmy w miejscu zaznaczonym na czerwono widać brud jakby od oleju, może być już rozszczelniony i powodować spadek ciśnienia w dolocie?
obraz.png.9f00be8824691108ec0833a6f167f9ae.png

Edytowane przez kida

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Bardziej sama lambda może szwankować, albo coś z jej okablowaniem.

Oczywiście jak sie poci odma to wymienić.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Po odkreceniu zaworu odmy który wchodzi w TIPa ujrzałem taki widok... Przeczyściłem, dmuchałem w niego w każdy możliwy sposób i brak różnicy w przepływie, zamówiłem już nowy i zobaczymy jaki będzie rezultat wtedy.. 

IMG_20210513_174717.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@zwonko

Info dla potomnych, po wymianie zaworu odmy nastąpiła nieznaczna poprawa ale nadal korekty były pomiędzy 15-20%. Przypadkiem wyszło, że rura która wychodzi z IC do kolektora jest z niego wypchnięta, a zawleczka blokująca już jej nie trzyma. Doszedłem do tego w momencie gdy w trakcie jazdy chciałem mocniej depnąć żeby przyspieszyć i mi aż auto zgasło. Podnoszę maskę oglądam i patrzę, a wąż całkowicie już wypadł z gniazda IC. Narazie prowizorycznie został on skręcony z obudową IC w miejscu w którym powinien się znajdować. Po zrobieniu z 200 km spoglądam w korekty a tam ok -3%. Zdaję sobie sprawę, że pewnie jeszcze jest w tym połączeniu jakaś mała nieszczelność bo przy prędkości 180+ zaczyna szarpać i mrugać check, a z błędów wyskakuje sporadyczne wypadanie zapłonów na cylindrze 1. Zastanawiam się nad założeniem zestawu FMIC z orurowaniem i być może tutaj problem by został rozwiązany przy okazji?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności