krs1973 Zgłoś #1 Napisano 9 Marca 2021 Witam. W moim dwumiesięcznym Passacie od samego początku mam problem z haczącymi biegami. Problem występuje przy każdym biegu – od 1 do 6 i wstecznym. Przy czym zdarza się, że dany bieg wchodzi idealnie, lekko i precyzyjnie, a zdarza się, że ten sam bieg za chwilę wchodzi z mniejszym lub większym oporem, czasami trzeba naprawdę mocno „dopchnąć” lewarek. Nie ma znaczenia, czy silnik pracuje czy nie. Nie ma znaczenia temperatura zewnętrzna. Nie potrafię znaleźć żadnej prawidłowości. Oczywiście zgłosiłem problem w ASO. Serwis wyregulował cięgna, ale niewiele się zmieniło. Wróciłem z problemem i zdecydowano o …. wymianie skrzyni biegów. Subiektywnie jest trochę lepiej, ale niestety dalej nie tak jak powinno być. Podsumowując – jeżdżę nowym samochodem i szarpię się z lewarkiem ☹ Czy ktoś ma podobny problem? A może ktoś ma pomysł jaka może być przyczyna? Będę wdzięczny za pomoc. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Marek3 Zgłoś #2 Napisano 9 Marca 2021 (edytowane) Mam automat więc nie , pomogę , lecz jak masz nową skrzynię i dalej nic to stawiał bym na sprzęgło , lub mechanizm wykonawczy sprzęgła Edytowane 9 Marca 2021 przez Marek3 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
krs1973 Zgłoś #3 Napisano 10 Marca 2021 Dziękuję. Spróbuję to zasugerować w serwisie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
5021 Zgłoś #4 Napisano 12 Marca 2021 W dniu 9.03.2021 o 19:13, krs1973 napisał: Czy ktoś ma podobny problem? A może ktoś ma pomysł jaka może być przyczyna? Będę wdzięczny za pomoc. U mnie haczy 4 bieg. Zgłaszałem przy okazji naprawy czujnika parkowania, ale poprosili żeby dać jeszcze szansę, bo się "pewnie wyrobi". 5000km i póki co jest jak było - jeśli nie użyję odpowiedniej siły przy zmianie, zatrzymuje mi się w pozycji w pół do cztery - uczucie po puszczeniu sprzęgła delikatnie mówiąc nieprzyjemne. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
krs1973 Zgłoś #5 Napisano 12 Marca 2021 A czy dzieje się tak za każdym razem? Czy bywa że wchodzi gładko i precyzyjnie? Bo tak to właśnie wygląda u mnie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rosol Zgłoś #6 Napisano 12 Marca 2021 jakie macie kody skrzyń manualnych? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
krs1973 Zgłoś #7 Napisano 13 Marca 2021 Jeśli dobrze odczytałem z wlepki, to UEU. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rosol Zgłoś #8 Napisano 15 Marca 2021 (edytowane) @krs1973 to ta nowa skrzynia MQ281 Edytowane 15 Marca 2021 przez rosol Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
krs1973 Zgłoś #9 Napisano 15 Marca 2021 Czy to może być źródłem kłopotów? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kucharp Zgłoś #10 Napisano 11 Kwietnia 2021 (edytowane) W moim po przejechaniu 2000km prawie już się wszystkio ułożyło. 1.5 TSI 150km Na początku była tragedia. 4 wyskakiwała bo ciężko było ją włożyć do końca a 1 i 3 tylko ciężko wchodziła. Daj mu czas. Edytowane 11 Kwietnia 2021 przez Kucharp Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Deo Zgłoś #11 Napisano 6 Maja 2021 W lutym/marcu do firmy kupiliśmy 2 sztuki Skody Octavii 4gen i w jednej już wymieniliśmy skrzynie na gwarancji ? Druga chodzi bez zarzutów. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
5021 Zgłoś #12 Napisano 13 Maja 2021 Moja po ok 12 tys przebiegu zaczęła się uspokajać Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Piotr1791 Zgłoś #13 Napisano 22 Czerwca 2021 Mam dokładnie to samo. Już po wyjechaniu z salonu pojawił się problem z biegiem 3 i 4. Wróciłem tam po kilku dniach i serwis podregulował linki. Niewiele to dało i nadal często biegi nie wchodziły precyzyjnie. W tej chwili po przy przebiegu 4 tys. km bieg 3 sie uspokoił i wchodzi prawidłowo, natomiast 4 nadal lekko haczy lub czasami nie wskakuje do końca i potrafi zgrzytnąć. Mam nadzieję, że się to jeszcze ułoży. Na sucho biegi wchodzą normalnie, tylko w czasie jazdy jest problem. Zauważyłem, że problem występuje najczęściej zaraz po ruszeniu (na zimnym silniku/skrzyni), natomiast w miarę rozgrzewania nieco się zmniejsza. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kubek197878 Zgłoś #14 Napisano 31 Lipca 2021 Jak wam bierze sprzęgło ??? wysoko czy nisko ??? Mój ma tak od nowości że wysoko i trzeba gazu dużo bo skubany gaśnie . Z dwójki nie ma szans ruszyć jak się wolno toczy bo zgaśnie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kucharp Zgłoś #15 Napisano 12 Października 2021 Ja własnie jestem po wymianie skrzyni biegów. Wytrzymała 12tys. Pojechałem do serwisu żeby sprawdzili co to za dziwny dźwięk słychać na wolnych obrotach który po wciśnięciu sprzęgła cichnie. A oni że z skrzynia do wymiany. Tak że tego. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Piotr1791 Zgłoś #16 Napisano 12 Października 2021 Wygląda na to, że faktycznie te skrzynie są jakieś wadliwe skoro wielu użytkowników ma podobne problemy. Pół biedy jak skrzynia się rozwali na gwarancji... Oby ta nowa działała prawidłowo! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ktry Zgłoś #17 Napisano 12 Października 2021 Ostatnio coraz częściej się słyszy o wadliwych skrzyniach o dziwo manualnych. Nie tylko zresztą w grupie VW , ale i inne marki mają podobne problemy. Kiedyś skrzynia manualna to był wytwór praktycznie bezawaryjny i bezobsługowy. Tani w zakupie na rynku części używanych. Jedyne awarie to połamana obudowa podczas wypadku. Teraz to powoli automaty zyskują taką opinię. Ostatnio znajomy mechanik opowiadał jak zmieniał pierwszy raz dwu masę w B8 2,0 tdi 150 km. Dodam że w DSG już zmieniał chyba z kilka sztuk, której cena jest identyczna jak w B7 i bez problemu osiągalna czy w necie ,czy to w sklepach motoryzacyjnych na zamówienie. Jak się okazuje to do manuala tylko serwis w cenie z kosmosu. Cena za całe sprzęgło z DM wyszła tyle co za 3 szt. do DSG z wolnego rynku, bez sprzęgła ,bo w DSG ono nie występuje. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach