Skocz do zawartości
maciekB8

Pasek napędu pompy oleju EA288 1.6 TDI / 2.0 TDI

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, mam do Was forumowicze pytanie odnośnie paska napędu pompy oleju, czy ktoś w silniku EA288 1.6 tdi bądź 2.0 tdi przerabiał ten temat i wymieniał ten mokry pasek napędu pompy oleju/vacum, ewentualnie przy jakim przebiegu.

Serwis nie podaje interwału wymiany więc niby ma być dożywotni ale z informacji mechaników w serwisie VW którzy już to robili niby przy 180 tyś km potrafi już się nadszarpywać i być rozciągniety. Mój przebieg to przeszło 200tyś km, a u Was jakie są największe przebiegi przy których nic nie było robione z paskiem pompy oleju. 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Znajomy w 2,0 ma ponad 350 tys. i paska nie ruszał. Ostatnio wymieniał dwu mas, przy właśnie 350 tys. km. Passat 2016 rok.

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja będę robił przy rozrządzie, 5 lat mija, 84 tys km przebiegu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Może ktoś dać namiary na ten pasek.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pasek w Altea z 2014 po 165 kkm wyglądał słabo-stwardniał. Nowy po założeniu był bardziej napięty. Nie słyszałem, żeby się urwał ale przeskakiwanie się zdarza. Na zimnym silniku słychać wówczas takie jakby terkotanie. Myślę ,że 240 kkm to max

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nie bardzo chce mi się wierzyć żeby pasek mógł przeskakiwać, pasek na kółku zębatym pasowym wału cały czas zazębiony na 15 zębów a gdyby taka sytuacja miała miejsce to za którymś razem podczas przeskakiwania zmieliłoby zęby i silnik straciłby smarowanie, ja to tak widzę, terkotania wydaje łopatka pompy vacum która jest połączona z pompą olejową. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 3.03.2021 o 19:31, maciekB8 napisał:

(...)Serwis nie podaje interwału wymiany więc niby ma być dożywotni (..)

No pewnie, że dożywotni. Jak się zerwie to koniec żywota dla silnika ;)

A na poważnie. Dla łańcuchów też VW nie podaje interwałów (a wiadomo jak z nimi jest...), dla filtrów paliwa w benzynowych B6/B7 również. Jak dla mnie, dożywotni oznacza do końca gwarancji podstawowej (czyli jeśli mnie pamięć nie myli 120 albo 150 tyś km).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pisałem kiedyś. Napiszę jeszcze raz. Flota b8. Jakieś 35 sztuk na placu. Wszystkie mają przebiegi od 300 tyś do prawie pół bańki. Żaden nie miał wymienianego paska od pompy oleju. 

Ludzie nie twórzcie jakiś totalnie brednych teorii o jakimś przeskakiwaniu paska po napędzie pompy. 

  • Like 3

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pasek pompy oleju w 1.6 TDI common rail bezwzględnie trzeba wymienić po 200 tom. Mój już nie wytrzymałby następnego przeglądu. Mechanik zerwał go przy mnie leciutko w palcach (po 258 tkm) Można ryzykować ale to co piszą że można jeździć i serwis Skoda/ VW/ Audi podaje że nie ma interwału można miedzy bajki schować. A przy okazji wymiana oleju w skrzyni - wylane ciemne coś 0,6 litra - wlane 1 litr starczy na następne 10 lat 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wymieniony pół roku temu przy przebiegu 310 tys.  Skoda superb z 2018 roku. 2,0 tdi 150 KM.

Wyglądał identycznie jak nowy, no morze ciut sztywniejszy od nowego. 

Myślę że jeszcze 100 -200 tys . spokojnie by wytrzymał.  Jak to stwierdził mechanik.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Najlepiej ( ktoś napisał już powyżej ) zrobić wymianę paska oleju przy wymianie rozrządu . Tutaj w Cayc, cayd 1.6 TDI CR i 2.0 TDI jest to słabszy punkt tych silników. Pasek w oleju sztywnieje z czasem ( chociaż już w momencie zakupu jest wyraźnie sztywny) Pasek kosztuje 30 PLN ale wymiana niestety więcej więc nikt tego nie robi jak mówią w hurtowniach części. Ja zrobiłem. TDI uratowałem i mam nadzieję pojeździć nim jeszcze. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności