maciekB8 Zgłoś #1 Napisano 3 Marca 2021 Witam, mam do Was forumowicze pytanie odnośnie paska napędu pompy oleju, czy ktoś w silniku EA288 1.6 tdi bądź 2.0 tdi przerabiał ten temat i wymieniał ten mokry pasek napędu pompy oleju/vacum, ewentualnie przy jakim przebiegu. Serwis nie podaje interwału wymiany więc niby ma być dożywotni ale z informacji mechaników w serwisie VW którzy już to robili niby przy 180 tyś km potrafi już się nadszarpywać i być rozciągniety. Mój przebieg to przeszło 200tyś km, a u Was jakie są największe przebiegi przy których nic nie było robione z paskiem pompy oleju. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ktry Zgłoś #2 Napisano 3 Marca 2021 Znajomy w 2,0 ma ponad 350 tys. i paska nie ruszał. Ostatnio wymieniał dwu mas, przy właśnie 350 tys. km. Passat 2016 rok. 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
RogalPraga Zgłoś #3 Napisano 4 Marca 2021 Ja będę robił przy rozrządzie, 5 lat mija, 84 tys km przebiegu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
GRENEK9 Zgłoś #4 Napisano 4 Marca 2021 Może ktoś dać namiary na ten pasek. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sławo2 Zgłoś #5 Napisano 4 Marca 2021 Pasek w Altea z 2014 po 165 kkm wyglądał słabo-stwardniał. Nowy po założeniu był bardziej napięty. Nie słyszałem, żeby się urwał ale przeskakiwanie się zdarza. Na zimnym silniku słychać wówczas takie jakby terkotanie. Myślę ,że 240 kkm to max Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maciekB8 Zgłoś #6 Napisano 4 Marca 2021 nie bardzo chce mi się wierzyć żeby pasek mógł przeskakiwać, pasek na kółku zębatym pasowym wału cały czas zazębiony na 15 zębów a gdyby taka sytuacja miała miejsce to za którymś razem podczas przeskakiwania zmieliłoby zęby i silnik straciłby smarowanie, ja to tak widzę, terkotania wydaje łopatka pompy vacum która jest połączona z pompą olejową. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
radekrp90 Zgłoś #7 Napisano 4 Marca 2021 W dniu 3.03.2021 o 19:31, maciekB8 napisał: (...)Serwis nie podaje interwału wymiany więc niby ma być dożywotni (..) No pewnie, że dożywotni. Jak się zerwie to koniec żywota dla silnika A na poważnie. Dla łańcuchów też VW nie podaje interwałów (a wiadomo jak z nimi jest...), dla filtrów paliwa w benzynowych B6/B7 również. Jak dla mnie, dożywotni oznacza do końca gwarancji podstawowej (czyli jeśli mnie pamięć nie myli 120 albo 150 tyś km). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ryba84 Zgłoś #8 Napisano 4 Marca 2021 Pisałem kiedyś. Napiszę jeszcze raz. Flota b8. Jakieś 35 sztuk na placu. Wszystkie mają przebiegi od 300 tyś do prawie pół bańki. Żaden nie miał wymienianego paska od pompy oleju. Ludzie nie twórzcie jakiś totalnie brednych teorii o jakimś przeskakiwaniu paska po napędzie pompy. 3 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
gsvitra Zgłoś #9 Napisano 1 Lutego 2023 Pasek pompy oleju w 1.6 TDI common rail bezwzględnie trzeba wymienić po 200 tom. Mój już nie wytrzymałby następnego przeglądu. Mechanik zerwał go przy mnie leciutko w palcach (po 258 tkm) Można ryzykować ale to co piszą że można jeździć i serwis Skoda/ VW/ Audi podaje że nie ma interwału można miedzy bajki schować. A przy okazji wymiana oleju w skrzyni - wylane ciemne coś 0,6 litra - wlane 1 litr starczy na następne 10 lat Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ktry Zgłoś #10 Napisano 1 Lutego 2023 Wymieniony pół roku temu przy przebiegu 310 tys. Skoda superb z 2018 roku. 2,0 tdi 150 KM. Wyglądał identycznie jak nowy, no morze ciut sztywniejszy od nowego. Myślę że jeszcze 100 -200 tys . spokojnie by wytrzymał. Jak to stwierdził mechanik. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
gsvitra Zgłoś #11 Napisano 1 Lutego 2023 Najlepiej ( ktoś napisał już powyżej ) zrobić wymianę paska oleju przy wymianie rozrządu . Tutaj w Cayc, cayd 1.6 TDI CR i 2.0 TDI jest to słabszy punkt tych silników. Pasek w oleju sztywnieje z czasem ( chociaż już w momencie zakupu jest wyraźnie sztywny) Pasek kosztuje 30 PLN ale wymiana niestety więcej więc nikt tego nie robi jak mówią w hurtowniach części. Ja zrobiłem. TDI uratowałem i mam nadzieję pojeździć nim jeszcze. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach