Skocz do zawartości
Wojciech Turek

diesel P101F00 i P056200 silnik pracuje nierowno i gasnie 1,6tdi B7

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Na wstepie przepraszam za brak polskich znakow ale pisze z brytyjskiej klawaitury z pracowniczego laptopa. 

 

Jak w temacie mam dwa bledy:

 

 

Po odpaleniu auto pracuje na jalowych obrotach delikatnie nierowno.

W trakcie jazdy obroty gwaltownie przygasaja i nie ma ku temu specjalnie przyczyny. Sprawdzalem czy zdazy sie to pod wiekszym obciazeniem czy tezmoze przy hamowaniu silnikeim. Jechalem po prostym odcinku na niskich obrotach i zaczelo falowac i pozneij samo z siebie gaslo.komunikat - Engine fault: Workshop! 

Doczytalem ze winny moze byc przeplywomierz powietrza za filtrem. Sprawdzilem czy fizycznie jest wszystko ok z nimodkrecilem czysto wfiltrze nie ma ani paprochow a filtr byl wymieniany i wyglada na czysty Wymiana okolo 600-800km temu.

 W artykule ktos wspominal zeby przeczyscic spreyem do czyszczenia klockow hamulcowych ja nie czyscilem bo nie widzialem ku temu powodu. scianki przetarlem tylko recznikiem papierowym i zlozylem jak bylo. 

Problem pojawil sie ponownie. Jechalem na 2biegu i przyspieszylem i wtedy kontrolka i silnik zmniejszyl obroty chwilowo wrocil do normalnej pracy ale kontrolka sie zapalila i tak zostala. Zgasilem odpalilem po chwili na nowo i przejechalem okolo 1km. Przygazowalem zeby sprawdzic czy to ma zwiazek alenie. Poddomem jechalem powoli i wtedy ponownie sie pojawil komunikat. i kontrolka pomaranczowej spirali.

 

Ponownie odpalilemstojac juz odkrecilem korek i delikatnie cos dzwieczy nie wiem czy to moze byc cos mechanicznego moze tylko moja wyobraznia.Przy okazji delikatnie tez dymi po odkreceniu korka taki bym powiedzial nie bialy i nie czarny ale jakby cos minimalnie parowalo dymek. 

Z wydechu nie kopci ani na niskich ani na wysokich obrotach.

Na postoju auto nie wkreca sie wiecej jak do 2500 obrotow nie wiem czy to normalne czy nie. Wczesniej nie zwrocilem na to uwagi. 

Kody bledow odczytalem przy pomocy vscan 5053C its jesli to moze miec jakies znaczenie. 

Kiedys zdazylo mi sie ze w trakcie jazdy wylaczyl sie jeden cylinder. Wnosze to po tym ze auto zaczelo jechac nierowno z silnik wpadl w wibracje. To sie zdazylo kilka razy ale juz dawno nie mialem tego problemu dlatego nie wiaze go z tematem a mimo wszystko chicalem o tym wspomniec zeby moze ktos bardziej doswiadczony mial ewentualne wskazowki. Jeden z pompowtryskow byl juz wymieniony bo puszczal olej pod cisnieniem. Byc moze to ten przez ktory auto chodzilo na 3 cylindrach. 

Jestem laikiem i dlatego poprosze o podpowiedz z czym moze byc zwiazana taka usterka. Chcialbym uniknach wrozenia z fusow i wymiany czesci ktore okaza sie sprawne. 

 

Mieszkam za granica w uk i nie mam tu zaufanego mechanika dlatego wole zapytac na forum zanim udam sie do warsztatu. 

 

Zalaczam link do wee transfer gdzie jest kilka zdjec i krotkie filmiki ktore nagralem telefonem byc moze to pomoze lepiej przedstawic problem z ktorym sie borykam. 

https://we.tl/t-rjVXuYEzDt

Edytowane przez Wojciech Turek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności