Skocz do zawartości
co-driver

Zbiorniczek wyrównawczy płynu chłodz. "mit Silikat"

Rekomendowane odpowiedzi

no dlatego się pytam co i jak, bo w książce serwisowej nie ma o tym wzmianki, a auto kupiłem przez salon od firmy to wątpie by osoba która tym jeździła zaglądała z własnej woli pod maskę :P chyba, że się trafił kumaty mechanik który to ogarnął :P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja nie widziałem w swoim zbiorniczku tej torebki. Spuściłem płyn, świeciłem latarką i nic nie było widać. Ale zbiorniczek 20 zł bez rysy na szrocie więc nawet nie myślałem. Wymiana 5 minut roboty. Dopiero jak miałem swój w rękach to pod światło zobaczyłem lekki zarys tej torebki. Też byłem przekonany że nie mam tego ustrojstwa. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie szukajcie torebki a od spodu trzech wyputek, ktore go trzymaja. Dodatkowo jak nie ma juz plynu w zbiorniczku to cos swieci na rozowo i o jest wlasnie torebka. Bedzie na przodzie zbiorniczka.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Też pozbyłem się saszetki ! Przed "operacją" odciągnąłem płyn dużą strzykawką. Bez problemu można wyciągnąć długimi kombinerkami. 

IMG_20210612_171338.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam a czy korek od starego zbiorniczka pasuje do nowego? 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A ktos stosowal naboj z silikatem?

Czy po wyciagnieciu silikatu nie trzeba zmienic plynu na G12+.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj też zerknąłem do zbiorniczka i po prawej stronie był ten woreczek z krzemionkami, więc paluchami go próbowałem wyjąc, i z użyciem  obcążków i poszło (nawet bez odciągania płynu) , delikatnie go wyjąłem z miejsca gdzie siedział, później tylko trochę trzeba było pogrzebać aby go obrócić w pionie i obcążkami wyjąłem. Ale woreczek wygląda na naprawę mocny, raczej ciężko aby sam się uszkodził, może się zdarzyły jakieś pojedyncze przypadki gdzie został uszkodzony czy coś. Ale jak już wyjęty go już tam nie wkładam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

co daje, ten worekeczek ? Czy jak się go wyciągnie to będzie to samo gdybym zastosował nowy zbiorniczek bez woreczka?
Przy wymianie zbiorniczka trzeba wymieniać cały płyn ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak go wyjmiesz to nie ma sensu wymieniać zbiorniczka , w niektórych zbiorniczkach nie można go wyjąć i dlatego cały się wymienia, ja wyjąłem woreczek i płynu nie zmieniałem, teraz przy wymianie pompy wody zaleje nowy. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy do Superb III CRLB 2.0 TDI podejdzie ten zbiornik ? 5Q0121407M

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak podejdzie.... Możesz zastosować np zamiennik takiego bez silikatu np z Toprana 116679

Edytowane przez mkpol
nie cytuj w całości posta pod którym bezpośrednio odpowiadasz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Też mnie to spotkało, zatkana nagrzewnica dmucha ciepłym tytlko przy lewych dzrzwiach. Woreczek widać pod korkiem ale woda jakaś rdzawa już i osad na elektrodach czujnika . Zamówiłem MEYLE 100 223 0011 w zastęptwie 5Q0121407G

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 4.04.2023 o 23:04, jakbli napisał:

zatkana nagrzewnica

Wymieniasz?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak mam nową  i 5 litrów koncentratu G13 od febi. Spuszczam wszystko co stare przedmuchuję powietrzem i ma hulać. Mam Denso ale wszystko podobnie jak na filmie. Ściągnij instrukcje serwisową z forum

tu jest nowy filmik na  YT od mk7 golfa

 

 

Edytowane przez jakbli

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Aktualizacja

Dziś wymieniłem nagrzewnicę 5Q0819031A

Spuściłem płyn z obu przyłączy pod radiatorem, lewy i prawy następnie dodatkowo odpiąłem wąż od wspomagającej drugiej pompy za miską olejową. Użyłem małego kompresora do przedmuchania węży. Wlałem butelkę octu 10% do tego resztę wody destylowanej i nagrzałem auto na kilkanaśie minut. Potem spuściłem znów wszystko ponownie łącznie z wymianą zbiornika na nowy. Syf niemiłosierny.

Wyjąłem  jednostjkę multmedialną aby dostać się do śrubki a następnie schowek (RHD), następnie zdjąłem nawiewy na nogi i odpiąłem kabel od AUX heater. Zdjąłem obejmy z rurek i podważyłem lekko szpikulcem aby ssunąć rurki.

Przy montażu nagrzewicy użyłem nowych uszczelek, trochę posmarowałem je slikonem. Nie mogąc wciśnąć ręcznie rurek ze względu na fabrycznie minimalne różne odchyły wyprowadzeń użyłem dwóch kluczy i szczypiec jako coś w rodzaju ściągacza. Zalałem wszystko nowym płynem febi G13 w połączeniu z wodą destylowaną i odciągnąłem trochę płynu ze zwrotnej rurki taką pompką do transferu płynów z Lidla jednocześnie uzupełniałem płyn. Ciepłe powietrze wróciło na prawą stronę. Skorzystałem jeszcze z VCDS aby odpowietrzyć układ.

IMG_20230415_135622.jpg

h.jpg

s-l1600.jpg

Edytowane przez jakbli
  • Like 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mnie też to czeka bo straciłem ciepłe powietrze na nogi. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przepłukałem układ chłodzenia wodą z octem. Litr octu na bańke 10l wody. Zrobiłem tak 2 razy. Za każdym razem mała trasa żeby otworzyła się pompa elektryczna wody. Ta przy rozrządzie. Następnie zalałem petrygo g12 plus. Musiało się coś przeczyścić bo ogrzewanie na nogi wróciło. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam zbiorniczek 1K0121407A w skoda superb II 2015 1.6tdi czy ktoś może udzielić mi informacji czy mam tam ukryty woreczek z silikatem i jaki był płyn chłodniczy?
Ze zbiorniczka zeszły oznaczenia, serwis twierdzi że G13, a w internecie ten zbiorniczek ma wszędzie G12.

Na jaki płyn powinienem zmienić g12 evo będzie ok, oczywiście mam zamiar płukać ukłqd przed wymianą.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Po VIN można sprawdzić

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności