Skocz do zawartości
Gość silverb6

Czy to może być awaria koła dwumasowego???

Rekomendowane odpowiedzi

Gość silverb6

Od pewnego czasu zauważyłem dwie dziwne rzeczy :

 

- przy ruszaniu ,w trakcie puszczania sprzęgła mam wrażenie małej mocy silnika i podczas przyśpieszania do 2500 obr silnik jakby nie miał pełnej mocy.Powoduje to problemy z szybkim ruszeniem.Od 2500 obr czuć moment "zapięcia" pełnej mocy i jedzie do 4000 obr bez żadnych problemów.

 

- przy odejmowaniu gazu ,po przyśpieszaniu, wskazówka obrotomierza zamiast od razu opadać ,wykonuje taki manewr:

 

przyśpieszanie - wskazówka idzie do góry

odjęcie gazu - wskazówka opada na dwie kreski do dołu i zaraz podnosi się o te

dwie kreski aby zaraz znowu opadać.

 

 

Dzisiaj byłem w serwisie ,podłączyli kompa,jeździłem z nim jakieś 20 min.

Wyniki pomiarów parametrów pracy silnika w porzo.(EGR,turbo,przepływka,przepustnica)

 

Jeżeli nie silnik to chyba trzeba szukać w stronę skrzyni,pierwsze mamy koło dwumasowe.

Czy ktoś miał jego awarię,jak to się objawiało.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość koko72

Witam

 

Jestem po diagnozie uszkodzonego sprzęgła dwumasowego.

Objawy:

Na zimnym silniku stuki i hałas, po wciśnięciu sprzęgła znika, po rozgrzaniu silnika również.

Przy delikatnym wciśnięciu sprzęgła na postoju czuć wibracje pracy silnika.

 

Passat po 4 przeglądzie 60tys i 11miesiącach użytkowania.

Koszt ogromny 7000-8000 dwa warianty sprzęgła.

Przyczyny w/g serwisu zbyt sportowa jazda !!! ( no cóż w wersji sport zabronione :zdziwko: )

Walka w serwisie 2 przeglądy. :krzeslem:

 

PZDR

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja jestem po wymianie kola 2-masowego w 2.0 TDI.Zaczelo dawac sygnaly po 90.000km.U mnie objawialo sie to tym,ze po dlugiej,szybkiej,autostradowej jezdzie z okolic skrzyni biegow dochodzil dziwny dzwiek przypominajacy klepiace zawory.Raz klepalo,innym razem nie klepalo,nie bylo reguly.Po zatym czasami podczas postoju dziwnie wibrowaly mi wszystkie pedaly.Wymienilem samo kolo,znalazlem po maksymalnych rabatach za ok 900zl a w komplecie ze sprzeglem bylo za ok 1600,wszystko firmy SACHS.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość silverb6

Pojawiły się nowe objawy: w trakcie przyspieszania ,szczególnie na I , II biegu zdarza się przydławienie silnika powyżej 2.000 obr/min.Na ok 0,5 s traci zupełnie moc.Sugerowałoby to coś z softem silnika , mam wgraną ostatnią aktualną wersję z akcji serwisowej.A może coś z turbawką?Może łopatki się zacinają....

Normalnie krew mnie zalewa , bo czasami nie da się tym pudłem ostrzej ruszyć.

 

POMOCY !!!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

silverb6, serwisujesz furkę to rób aferę w ASO i niech ci wymienią. :vw:

Szybkiego powrotu do zdrowia twojemu paskowi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość silverb6

Byłem już w tej sprawie 3 razy.Rozkładają ręce.

Jak zdiagnozuję usterkę to sobie do nich pojadę ,pokażę palcem i może wtedy zrobią.

Nie mam czasu na oddawanie auta do serwisu na cały dzień ,żeby wieczorem się dowiedzieć ,że wszystko w aucie jest ok.

Któregoś razu zrobiłem jazdę porównawczą ich democarem i różnica jest kolosalna: sprzęgło działa miękko ale zdecydowanie.U mnie jest trochę twardsze i w początkowej fazie puszczania jakby gumowe.Przy zmianie biegu np z 1 na 2 ,po wciśnięciu, jakby nie od razu rozłączało i pojawia się lekkie szarpnięcie.

Po waszych opiniach na temat awarii koła dwumasowego wydaje mi się ,że to nie to.

U mnie nie ma żadnych hałasów.

Szukam dalej.Następna w kolejce tarcza sprzęgłowa.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

odepnij kostkę od przepływki i zobacz jak będzie na tych obrotach 2000 - 2500 chodził jeżeli będzie lepiej niż z wpiętą kostką ale nie super idealnie to wyczyść przepływkę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość silverb6

Przepływkę sprawdzałem przy pierwszej wizycie w serwisie.Nawet podmieniłem drugą z inego auta.I nic się nie zmieniło.Mimo tego odłączyłem wtyczkę od przepływki i po zapaleniu auta od razu zapaliły się kontrolki: ESP i ciśnienia w oponach.Ale to mało ważne.

Natomiast auto w ogóle nie jechało.Było 10 razy gorzej jak z podpiętą wtyczką.

 

Nowe spostrzeżenia: dzisiaj temp powietrza ok. 30 st.C, autem do 2.000 obr nie da się jechać.Ja mu pedał do podłogi a on jedzie jak bym miał 0,5 cylindra pod maską. :kwasny:

Powyżej 2.000obr dostaje takiego kopa ,że łeb przelatuje na tylne siedzenie. :zdziwko:

 

I pojawiły się symptomatyczne świsty z okolic turbiny oraz po zdjęciu nogi z gazu ,strzał powietrza jak z zaworu upustowego w autach WRC. :hurra:

To nawet mi się podoba ale zdaje się,że nie ma się czym podniecać ,bo turbawka niedługo sie zesra.

 

Co o tym wszystkim sądzicie??

 

Ja śmiem podejrzewać,że mam od jakiegoś czasu zablokowane kierownice powietrza

w turbinie i stąd problemy z mocą przy niskich obrotach , stąd problemy z szybszym ruszeniem.A wtej chwili przy wysokich temperaturach powietrza, jego braki potęgują się i są bardzo odczuwalne.Aha,zaczął kopcić na czarno przy ostrym przyśpieszaniu = nie

spalone paliwo.

 

 

edit: Czw Maj 17, 2007 13:34

 

Wczoraj podjąłem kolejną próbę reanimacji auta w serwisie.

Podłączyli znowu vaga i zrobili diagnostykę całej elektroniki w aucie.Wszystko ok.

Oprócz tego posprawdzali wszystkie możliwe kostki na kablach i je oczyścili.

Odebrałem auto z informacją ,że nie wiedzą co jest , wg nich jest wszystko w porzo.

Wkur....y odebrałem furę , wyjechałem na ulicę i mnie zatkało!!!

Auto nie jedzie tylko za..p..a, nie ma problemów z mocą poniżej 2.000 obr i dość równo jak na pompowtryski, ciągnie do 4.000 obr.Nie mam żadnych problemów z szybkim ruszeniem,inne auto.

 

Zagadka: do wygrania sokowirówka... ;)

 

CO TO BYŁO ???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

to wie już tylko ten serwis

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość dudek
agadka: do wygrania sokowirówka...

 

ja wiem !!!

jakas kostka nie laczyla

 

 

adres do przeslania tej sokowirowki chyba na priv wysle :) musze placic podatek i koszty wysylki ? :rotfl:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość tomekd

A ja muszę się pochwalić, iż u mnie padło koło dwumasowe, zaraz potem pompa olejowa i serwisie u zasady zarządzili wymianę całego silnika. Nie wiem co otym sądzić - mam się cieszyć czy martwić. Jedyny plus jaki widzę to zysk na przejechanych już kilometrach było ich ok 26 tys. tyle że na nowo trzeba będzie go docierać .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

silverb6, No rozwiązuj zagadkę,ja stawiam na rurkę podciśnieniową.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość silverb6

Zagadka rozwikłana: podczas wcześniejszych prób zlokalizowania usterki,zdejmowali plastikową rurę ( tą za przepływką a przed kolektorem) i źle założyli metalową opaskę.

Wszystko wyglądało ok,sam sprawdzałem ale podobno od dołu rury opaska nie wskoczyła na swoje miejsce i była dziura :krzeslem:

Stąd problemy z mocą na niskich obrotach,przy wyższych jakoś jechał bo to powietrze które doleciało do cylindrów jakoś wystarczało.Było go oczywiście mniej niż powinno , teraz widzę dużą różnicę.

I to była cała przyczyna moich problemów a już chciałem wymieniać pół auta. :dobani:

Dziwnie zachowujący się obrotomierz to skutek budowy koła dwumasowego- kompensacja drgań przez sprężyny.

A swoją drogą to koła dwumasowe są stosunkowo często wymieniane , podobno te od Lucasa, sam widziałem jedno ,które wypluło sprężyny i zrobiły dziurę w korpusie skrzyni.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

to ja dodam jeszcze od siebei ze jak bedziesz go palowal ponizej 2 tys obr to wymienisz szybciej 2mas niz myslisz :evil: Sprzegla nie lubia przenosic takiego momentu przy tak niskich obrotach...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość silverb6

Spoko , normalna jazda to obroty ca 2500/min ale ruszyć musisz i czasami pociągnąć z dołu np na 2-ce.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość silverb6

Wczoraj oglądałem informacje na TVN Turbo i mówili o usterkach dwumasówki w Octavkach 2.0 TDI. Auto może się w extremalnych przypadkach zapalić na skutek tarcia koła o korpus skrzyni. To co pisałem kilka dni wcześniej :orany: .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Odświeżę ten wątek, w moim Passacie po wymianie kompletnego sprzęgła (tarcza, docisk, łożysko z wysprzęglikiem), z nowym kołem dwumasowym -komplet Sachs - mam coraz częściej pojawiający się problem przy przyspieszaniu. Na pierwszym biegu do 2000 - 2500 obrotów auto przyspiesza ospale, tak jakby się "zawieszało", w pewnym momencie słychać pojedyncze obtarcie (dzwięk pochodzi z dołu, może być z okolić skrzyni) i odzyskuję swoją moc (jest to powyżej 2500 obr.). W momencie zawieszenia, pomaga zmiana biegu na drugi, na którym już od 2000obr auto przyspiesza normalnie.

Mam więc pytanie, czy takie zachowanie, obcieranie przy ruszaniu może być spowodowane nieprawidłowym montażem - brakiem centrowania sprzęgła, obcieraniem koła dwumasowego o obudowę skrzyni ? Na wolnych obrotach, jak również w trakcie jazdy nie mam żadnych wibracji, nie mam też żadnych "stuków", tak jak przed wymianą.

Dodam, że autem na nowym sprzęgle przejechałem dopiero 400km.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

to wracaj do warsztatu i niech poprawiaja ci to co zpartolili

ale czy to jest tylko przy ruszaniu czy na innycg biegach tez wystepuje

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Opisany problem występuje tylko przy ruszaniu, bieg I zakres obrotów do ok 2500, na pozostałych biegach jest normalnie. Jeśli to może wynikać ze złego montażu, wrócę z autem do warsztatu, zobaczę jak potraktują mnie przy próbie reklamacji. Dodatkowo kupię, bo pewnie nie mają a może się przydać, VW 3190A narzędzie do centrowania tarczy sprzęgła (wg. niemieckiego cennika to ok 30Euro netto) oraz VW 3067 blokadę koła zamachowego. Muszę też znaleźć procedurę wymiany, szkoda że niestety już po fakcie.

Zastanawia mnie dlaczego problem występuję tylko na 1 biegu - może wtedy są duże obciążenia na sprzęgło i koło zamachowe, prosiłbym o jakieś sugestie, które mogą się przydać w trakcie rozmowy z mechanikiem i przekonają go do "kolejnego" demontażu skrzyni, rozpinania półosi etc.. Obcieranie występuję często, jednak nie w 100% przypadków ...

Edytowane przez adampek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

kolego ja mam podobny problem czy mozesz napisac jak to sie u ciebie skonczylo bede wdzieczny pozdro

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności