Skocz do zawartości
bbbb

diesel Szybko rośnie temperatura

Rekomendowane odpowiedzi

Dziś -17 st.C. Odpalam auto i po przejechaniu 1,5 km temperatura 70 st., a po kolejnym kilometrze 90 st. Przeżyłem szok, bo przy okołozerowych temperaturach powietrza musiałem przejechać dobre 4-5 km aby osiągnąć 90 st. Na szczęście zatrzymało się na 90 i tak już zostało. Zostawiłem auto u mechanika bo miał mi założyć kamerę cofania i przy okazji ma sprawdzić stan płynu chłodzącego. Jakieś komentarze?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ktoś godzinę przed Twoim ruszeniem rozgrzał silnik bez Twojej wiedzy :)

a jeżeli był zimny to w 2km diesel w takiej temp nie rozgrzeje się bez względu na "stan" płynu.... co u Ciebie oznacza "stan" ? Jego ilość w układzie czy jego punkt zamarzania?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wypalanie DPF? Ja kiedyś zauważyłem, że wtedy bardzo szybko temp wzrasta.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Może masz dogrzewacz silnika,  coś w typie webasto ale tylko dla motoru. Gdzieś to widziałem w kałdi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
18 godzin temu, emilus100 napisał:

Wypalanie DPF? Ja kiedyś zauważyłem, że wtedy bardzo szybko temp wzrasta.

wątpie aby od samego startu i zimnym silniku załączało się wypalanie....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie mam żadnych dogrzewaczy. Stan płynu - miałem na myśli jego stan i może coś gdzieś zamarzło, stąd szybki wzrost temperatury. Bo poziom jest prawidłowy, a nawet kolor różowy. Też pomyślałem o DPF ale do procedury wypalania muszą być spełnione jakieś parametry, a przy takim mrozie silnik szybko ich nie spełni. Obawiam się tylko, że jeżeli płyn był "za rzadki" żeby nie uwaliło np pompy wody.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

płyn "za rzadki" ? a co to za nowe pojęcie? :)

termostat w Twoim silniku otwiera się przy 87 stopniach...

przy takiej temp jaki by tam płyn nie siedział .. czy nawet pusto by było to czas nagrzewania się by był podobny...

wczoraj na służbowym dieslu 1.4TDI 90KM z 2018 sprawdziłem po ilu kilometrach wskazówka dochodzi do pionu... 5-6km przy pełnym odpaleniu nagrzewania... 1km jazdy miejskiej a reszta obwodnica miasta z prędkością 100-120km/h 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

"Stan płynu chłodzącego", "za rzadki"-mam na myśli jego stan, czy spełnia parametry, jakość tego płynu, temperatura zamarzania, stopień rozcieńczenia. Nie wiem jak jaśniej wytłumaczyć. Bo to że niezależnie od tego co będzie w układzie chłodzenia, temperatura będzie rosła w zasadzie tak samo(z małymi różnicami) to wiem. Obawiałem się czy nie zamarzł gdzieś i to było przyczyną szybkiego wzrostu temperatury. Nawiasem, chyba uduszę tego elektryka bo jeszcze zakłada kamerę cofania. Kamerka w oświetleniu tabl. rej. do radia made in ChRLD.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności