kubek197878 Zgłoś #1 Napisano 17 Stycznia 2021 Czy są jakieś dodatkowe opcje do B8 aby silnik szybciej się nagrzewał i leciało ciepłe powietrze ??? Jakieś dodatkowe grzałki czy coś podobnego ?. U mnie w takie minusowe temp. to potrzeba minimum 4-5 km żeby doszło do 80 st.. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
borus84 Zgłoś #2 Napisano 17 Stycznia 2021 Webasto. U mnie po około 20sekundach leci ciepłe powietrze. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kubek197878 Zgłoś #3 Napisano 17 Stycznia 2021 (edytowane) a sam silnik też szybciej rozgrzewa ??? Edytowane 17 Stycznia 2021 przez kubek197878 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
borus84 Zgłoś #4 Napisano 18 Stycznia 2021 Silnik wczoraj po włączonym webasto przy -15 zapalił mięciutko jak latem więc chyba tak. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
borsuk83 Zgłoś #5 Napisano 18 Stycznia 2021 Poza ogrzewaniem postojowym ktore rzadko kto posada w opcjach wentylacji po nacisnieciu guzika menu na pokretne sily nawiewu, w opcjach mozna wlaczyc automatyczne dogrzewanie. Wtedy gdy na zewnatrz jest ponizej 5stC plyn w nagrzewnicy ogrzewa sie elektrycznie i bardzo szybko z nawiewow dmucha cieple powietrze. Teraz dojrzalem, ze pytajacemu chodzilo o rozgrzewanie silnika. Jednak kiedy automatyczne dogrzewanie jest wlaczone wskazowka temperatury plynu o wiele szybciej pnie sie w gore Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wiesiok81 Zgłoś #6 Napisano 19 Stycznia 2021 z tymi 5 st to dobrze powiedziałeś. że poniżej zawsze sie farelka, prawie też dobrze, bo ona się włącza zawsze niezależnie co w menu a wyłącza jak płyn osiągnie powyżej 70st. natomiast ,ustawienie w menu automatyczne dogrzewanie , to chodzi to o to że pi włączeniu tej funkcji silnik ma podwyższone obroty do ponad 1000 aby szybciej zagrzać silnik, gdy tą opcję się wyłączy, silnik trzyma obroty na poziomie jak zawsze ok 800 na szybkość rozgrzewania silnika podczas jazdy raczej napewno nie ma to wpływu, a ciepło mamy zaraz z farelki Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
borsuk83 Zgłoś #7 Napisano 19 Stycznia 2021 Obroty podnosi jak sie rozgrzewa do wypalania dpf'a i utrzymuje podniesione podczas wypalania rowniez kiedy chce schlodzic mocno nagrzane wnetrze. Ostatnio podskoczyly tez kiedy wlaczylem duuuzo odbiornikow elektrycznych. Zwiazku podnoszenia obrotow z dogrzewaniem bez wypalania nigdy nie zauwazulem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
siwy82 Zgłoś #8 Napisano 19 Stycznia 2021 cześć, jeżeli włączysz sobie w menu dmuchawy automatyczne dogrzewanie to gdy jest zimno obroty pójdą w górę tak jakby się wypalał dpf - to jest na 100% Plus jest taki, że temperatura z nawiewów i temp silnika dużo szybciej rośnie. Tyle, że to sporo prądu pobiera - kiedyś sobie sprawdzałem przez obd eleven to przy włączonym automatycznym dogrzewaniu przez pierwsze - 10 min jazdy naprawdę sporo amper było pobieranych z alternatora. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
borsuk83 Zgłoś #9 Napisano 19 Stycznia 2021 W takim razie byc moze w roznych wersjach roznie to dziala. Rozne akumulatory, alternatory, wydajnosci pradowe... U mnie przy dogrzewaniu obrorow nie podnosi ale jak niedawno dolozylem grzanie foteli, lusterek, szyby... to i obroty wzrosly, raz jeden sie tak zdarzylo. Nawet przed chwila zwrocilem na to uwage. Po uruchomieniu silnika po nocy obroty rzeczywiscie sa podwyzszone ale tak jest zawsze kiedy silnik jest zima po nocy. Zgasilrm, wylaczylem dogrzewanie i uruchomilem ponownie. Obroty nadal byly podwyzszone, u mnie w samochodzie nie ma to zwiazku z dogrzewaniem. Na swiatlach 500m dalej sa juz normalne obroty biegu jalowego niezaleznie od tego czy dogrzewanie jest wlaczone czy wylaczone. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kubek197878 Zgłoś #10 Napisano 20 Stycznia 2021 (edytowane) Tutaj mi chodzi żaby silnik szybciej łapał temp. bo też żeby nie cierpiał jak się robi w zimie krótkie odcinki no i żeby grzało szybciej .Szkoda, że nie dają systemów do diesli przyspieszające nagrzewanie oleju czy płynu. Chyba nadal pozostaje tylko webasto. Edytowane 20 Stycznia 2021 przez kubek197878 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
borsuk83 Zgłoś #11 Napisano 20 Stycznia 2021 I temu wlasnie sluzy dogrzewanie, cieplej robi sie zarowno w kabinie jak i silnikowi. Ktos tu pisal, ze kabina grzeje sie wowczas kosztem silnika co jest zupelnym rozminieciem sie z rzeczywistoscia. Z wlaczonym dogrzewaniem wskazowka tempetatury pnie sie do gory o wiele wiele szybciej niz bez. Jak ma nie cierpiec na zimno to go nie cisnij jak jest zimny. Jesli jednak krotkie odcinki stanowia zdecydowana wiekszosc Twojej jazdy to ani dogrzewanie elektryczne ani ogrzewanie postojowe nie beda wlasciwym rozwiazaniem. Moze rozwaz auto z silnikiem benzynowym? Diesel poki zimny tez duzo pali... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kubek197878 Zgłoś #12 Napisano 31 Stycznia 2021 Nie wiedziałem, że tą opcje miałem wyłączoną, dawno temu się tym chyba bawiłem ale zapomniałem o tym później bo i też zim nie było. Rzeczywiście szybciej się nagrzewa silnik i o to mi chodziło, dzięki. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Sebastian1991 Zgłoś #13 Napisano 13 Kwietnia 2021 Jeszcze jest takie coś jak pompa wody w Passateri nie jest to zwykła, oczywiście ma plusy i minusy(to nie tylko w Passacie rzecz jasna) . Ja wymieniając rozrząd poprosiłem by pompę wody wymienić na taką która no właśnie nie ma takiego kołnierza na wirniku a to służy temu, że steruję tym elektromagnez jak jest zimny silnik to zasłania jak się zgrzewa to odsłania to jest plus szybko się zgrzewa płyn, ale jest ten minus lubi się zaciąć oczywiście w pozycji tzw zamkniętej i ****..każdy wie co to znaczy Ja właśnie wymieniając pierwszy rozrząd jest oryginał fabryczny to myślę ok to chodziło, a teraz nie wiem czy ten oryginał by tak samo długo chodził jak fabryczny. Cenowo hymmm 500zl sama pompa. A czy jest różnica no jest troszkę wolniej się zgrzewa silnik to na pewno, przy tym spalanie za nim dobija do tych 90 stopni. Ale są to naprawdę nie duże różnice. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach