Skocz do zawartości
Harcguitar

Passat nie odpala

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Problem nie codzienny i rozwiązania w innych tematach niestety nie znalazłem. Mimo podobieństw u mnie objawy są zdecydowanie inne. Zaczęło się mam wrażenie od momentu gdy straż miejska odholowała mi auto. Po odbiorze auta zauważyłem duży brak mocy i dziwne szarpanie na wolnych obrotach a kilka dni później zauważyłem że spod pokrywy zaworów sączy się olej. Uszczelka pokrywy wymieniona, przyczyną braku mocy były zaciski hamulcowe a głównie jeden, który trzymał tak mocno, że felga już po krótkim odcinku drogi była gorąca. Na brak mocy miał też wpływ urwany wodzik tego regulatora klap w kolektorze. To wszystko naprawiłem, moc wróciła wszystko ładnie i tu zaczynają się schody. Samochód delikatnie szarpie na wolnych obrotach, na wyższych na 99% też z tym że powyżej 1200 już tego nie czuć. To szarpanie wygląda tak jakby w cyklu obrotu wałka rozrządu jeden z garów nie palił ale w następnym cyklu już pali. To takie sporadyczne szarpnięcia odczuwalne w środku mimo że obrotomierz nie faluje i oczywiście słychać jak samochód leciutko się wtedy dławił. Sprawdzałem na PB i na gazie tak samo, na zimnym i ciepłym tak samo. Z i bez przeplywki też tak samo. Kable i świece nowe. Na pewno mam gdzieś dziurkę w tłumiku bo to słychać ale to już od dawna więc chyba nie ma to wpływu. Z tym problemem nawet dało by się żyć ale ostatnio pojawił się drugi problem. Pękła mi chłodnica wody, wymieniłem na nową i po tej wymianie samochód wystarczy że odstoi nawet po rozgrzaniu kilkanaście minut i nie chce palić. Odpala na dotyk, już chce palić, obroty wzrastają do około 400-500 i gaśnie. Muszę wykonać kilka prób, czasem nawet koło 6-8 żeby wreszcie obroty wskoczyły na te 800-900 i żeby się ustabilizowały ale jak już wskoczy to nie może być włączonej klimy ani nie można dodać gazu bo zdycha... Dopiero jak chwilę tak pochodzi to można jechać. Byłem dzisiaj go obejrzeć z laptopem i pokazało błędy widoczne w załączniku, po skasowaniu błędów rozgrzaniu silnika i krótkiej przejażdżce ponownie pojawił się tylko błąd czujnika temperatury. Reszta może być stara bo dawno nie podłączałem kompa. Na drugim zdjęciu trochę na czuja czegoś szukałem i na zimnym silniku pokazywało mi takie temperatury. Wymieniać ten czujnik czy nie ma on wpływu ? Jakie rady ?

Z góry dziękuję i przepraszam za tak długą notkę ale chciałem jak najlepiej zobrazować sytuację.

Pozdrawiam Michał

IMG_20190708_194800.jpg

IMG_20190708_195058.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

I co naprawileś? Bo mam podobne objawy i nikt nie wie co się stało.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam :) 

Mam problem ze swoim passatem (b5 110 km afn). Po wymianie pompy wtryskowej auto nie odpala. 

Wymieniłem pompę wtryskową w swoim pasku. Przed wymianą oczywiście rozrząd ustawiony na znaki i zablokowane koło pasowe pompy, zdemontowałem pompę i zamontowałem drugą. Założyłem koło pasowe pompy i tutaj znaki mi się nie zgrywały, znak na kole mijał się o pół ząbka. Próbowałem go odpalić z tak założoną pompą ale nie dało rady. Wydawałoby się że już prawie zagada ale nic z tego. Jak przestawić koło pompy o te pół ząbka?? czy tylko pompiarz mnie ratuję. Proszę o pomoc 

pompa 2.jpg

pompa.jpg

pompa3.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

Nie wiem czy udało Ci się naprawić ale wg mnie to winnym całej sytuacji jest czujnik temperatury, ja miałem problemy z czujnikiem który kupiłem jako oryginał - był niesprawny , kupiłem zamiennik za 1/4 ceny oryginału i chodzi już 4 rok

Pozdrawiam

Lew

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich,

(Passat B5 3BG automat 130KM AVF)

posiadam passata od dłuższego czasu, pomijając że zaraz po kupnie zaczęły się wymiany, to rozrząd, to hamulce, to amortyzatory... :(

 

Szukam na google, na forum ale nie znalazłem rozwiązania mojego problemu dlatego piszę.

 

W listopadzie 2020 roku oddałem do "magika" mechanika samochód na wymianę tarcz z tyłu. Czekałem na odbiór samochodu prawie miesiąc a przy odebraniu nie chciał zapalić. Kręcił ale nie odpalał. Mechanik odpalił na plaka, po czym stwierdził że nie wie skąd to się wzięło (przed oddaniem samochodu nie było żadnych problemów z odpalaniem, czy zimny czy cieply).

 

Jeździłem nim po odbiorze i zaczęły się problemy, to mi zgasł w trakcie jazdy i nie chciał odpalić tylko kręcił. Po dłuższym postoju na poboczu i odpaleniu na plaka dopiero silnik się załączał. Oddałem do innego mechanika i stwierdzili że uszczelniacze na wtryskach leja i trzeba je wymienić. Tak uczynili a ja znów musiałem płacić za "moją niezawodną niemiecką technologie"

 

Po uszczelnieniu problem zniknął na ok. tydzień po czym nie chciał odpalić po nocy, po dłuższym postoju po pracy 8 godz nie chciał odpalić i odpalał tylko na plaka a teraz to nawet i na plaka nie odpala. Mierzyłem pompe vacum i wyszło mi 0.2 bara przy lukowej. (Luźny kruciec). Wymieniłem na Boscha po czym dalej jest problem bo wciąż nie chce odpalić a cały czas kręci. Po wymianie nie cieknie olej a uszczelka nowa.

Czy to normalne że podczas zapłonu slychac pompę paliwa w baku z takimi "bąbelkami" przemieszczającymi się w kablach paliwowych?

W międzyczasie pojawiły się falowania wskazań temperatur cieczy chłodzącej. Od 90 stopni do 75 kończąc na 50. I taka karuzela ma miejsce w trakcie jazdy.

 

Czy owy czujnik wadliwy ma wpływ że auto nie chce odpalić?

Chciałem go wymienić ale kupiłem czujnik zielony 4 pin a po prawej stronie od vacum jest czujnik zielony z 2 pin. Chyba że to nie ten?

 

Na koniec napiszę że pękł mi wąż od serwa do ściany grodziowej ale podobno brak nie ma wpływu na odpalenie.

 

Wybaczcie za taki wpis ale jestem nowy a nie mam już głowy co tu się może dziać. I zastawia mnie czy są to całe wtryski do wymiany (oby nie - rozproszenie paliwa) bo oddanie go do demontażu też mi chodzi po głowie :/

 

Proszę pomozcie mi jak mogę dojść żeby go odpalić.

 

Dziękuję i pozdrawiam. W razie pytań doprecyzuje. 

 

Pompowtryski uszczelnione

Nowa pompa vacum Boscha

nowe kable od podciśnienia.

 

Edytowane przez lukaszlukasz
Dokończenie posta

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności