Skocz do zawartości
FiCi

2.0 TSI 190KM DSG7 - wibracje, drżenie

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Na wstępie dodam, że jestem nowym użytkownikiem forum i od tygodnia właścicielem nowego Passata B8 z benzynowym silnikiem 2.0 TSI 190KM z automatem DSG.

Zanim zdecydowałem się na zakup jeździłem egzemplarzem z tym silnikiem, który miał przebieg około 40 tysięcy kilometrów. Zauważyłem, że kiedy samochód stoi na światłach, skrzynia jest w pozycji D i z włączonym auto holdem, auto drżało, wibrowało na co zwróciłem uwagę. Z różnych powodów nie zdecydowałem się na jego zakup a postanowiłem kupić nowy egzemplarz.

W moim egzemplarzu, który ma przejechane 800km również występuję to drżenie, wibrowanie. Znika zupełnie, kiedy przełączy się skrzynie w pozycje N. Więc nie jest to objaw od silnika, tylko raczej ze skrzyni. 

Pytanie czy to normalne, że tak wibruje/drży? Czy wszystkie egzemplarze tak mają? 

 

Edytowane przez FiCi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W aso powiedzą że to cecha modelu,  czyli tak ma być.Trzeba było wykonać jazdę próbną takim samym testowym. Teraz to tylko można liczyć na dobry gest ze strony serwisu , że cokolwiek wymienią .

Edytowane przez Marek3

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam u siebie ten sam silnik i 8tys przebiegu. Zauważyłem takie wibracje kilka razy u siebie ale policzyłby ich wystąpienia na palcach jednej reki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Miałem Passata z tym silnikiem na testy na parę godzin - żadne wibracje nie były wyczuwalne. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hmm.. dokopałem się w międzyczasie do opinii użytkowników na forum Arteona i kilka osób ma takie same "objawy", więc nie jest to jednostkowy przypadek. Dziękuję za odpowiedzi, skontaktuje się z ASO i zobaczymy co powiedzą.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja proponuję w momencie kiedy pojawią się takie wibracje wyłączyć wszystkie odbiorniki prądu, czyli klimę, grzane stołki jeśli grzeją, światła, navi żeby sprawdzić czy to przypadkiem nie wina większego obciążenia ze strony alternatora.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A czy napęd przy załączonym autohold jest rozłączany bo świeci się D1, czy to tylko informacja o pozycji lewarka .A co z pełzaniem i systemem zapobiegania cofaniu się na pochyłościach ,działają w chwili zaciągnięcia hamulca przez autohold ? Ja nie widzę korzyści z autoholda przy DSG psuje tylko płynność jazdy .Jadąc w korku zaciąga i zwalnia hamulec ręczny ,bez sensu .FiCi wyłącz to ustrojstwo i nie stresuj się wibracjami .Włączyłem dzisiaj go w związku z twoim postem i upewniłem się że do niczego nie jest mi potrzebny .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie jest rozłączony, ale przełączanie na N jest grubym błędem. Przeczytaj jak działa autohold, bo trochę błądzisz. AH nie ma nic wspólnego z hamulcem ręcznym, obsługuje go pompa abs

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To nie jest wina Autohold, to ewidentnie związane jest z samą przekładnia. Odbiorniki prądu też to nie to - bo po przełączeniu na N tych wibracji nie ma a pobór prądu się nie zmienia. Oczywiście przełączałem na N dosłownie kilka razy, żeby sprawdzić w tym położeniu-wiem, że jest to niezdrowe dla skrzyni więc to nie jest rozwiązanie problemu, żeby przełączać, z resztą to nie miałoby sensu. Poza tym ten efekt jest bardziej odczuwalny kiedy silnik jest zimny, po rozgrzaniu oleju do 85  stopni jest lepiej, ale też wibracje są odczuwalne. 

Edytowane przez FiCi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, FiCi napisał:

po przełączeniu na N tych wibracji nie ma a pobór prądu się nie zmienia

ale obciążenie silnika się zmienia ...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Być może pomoże adaptacja skrzyni , to chyba w odis nazywało się adaptacja punktu ślizgania sprzęgieł. Dalsza dyskusja na ten temat nie ma sensu bo auto na gwarancji , więc  aso i importer vw decyduje jak klienta obsłużyć dać mu z daszka (czapeczka z daszkiem ) ,czy może  pomóc .

Edytowane przez Marek3

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Byłem dzisiaj w ASO. Podłączyli do komputera-błędów nie ma. Drgania są faktycznie, nikt nie zaprzeczył. Według serwisu, nowa skrzynia się adaptuje do 2000 km i takie objawy mogą być a potem powinny ustąpić (nie wierze w to oczywiście). Jak się nie poprawi to mam przyjechać jak przekroczę 2000 km. Post tak informacyjnie, jakby kogoś to interesowało ;) 

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy jest ktoś w Warszawie, kto ma Passata 2.0 TSI 140KW i chciałby się ze mną gdzieś spotkać? Chciałem wsiąść (nie jeździć) do innego egzemplarza i porównać pracę silnika. Bo być może jestem przewrażliwiony i tak ma być jak jest. Stawiam kawę ;) 

Edytowane przez FiCi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności